skynet mail reset ?

  • 10 November 2014
  • 33 reacties
  • 1060 Bekeken

heb veel problemen met mijn skynet mail profiel(en). sommige mails komen niet aan of worden direct verwijderd op mijn mobiel. sommigen zijn als POP, andere als IMAP geconfig


Hoe kan ik, inclusief de skynet webmail profielen allemaal resetten en terug van scratch beginnen ?



33 reacties

Als je het skynet mail profiel dat Proximus aangemaakt heeft voor uw skynet mailbox , dan kan je dit laten resetten door Proximus door dit te vragen in een privé bericht bijvoorbeeld.


privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ⚊▶ Onze medewerkers en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'
Er zijn toch veel andere email programma's.Je hoeft dit toch niet te nemen?Want ik heb al gehoord dat er hier nog mensen zijn die daar problemen mee hebben.Bij een andere operator heb je nergens zoveel problemen dan dat je de laatste tijd hier bij proximus weer meemaakt.
Hier is het ook elke morgen iets nieuws:


Om de 2 dagen valt 1 van mijn POP3-mailboxen uit.


Ik kan geen verbinding maken met outlook 2013.


Na wat tokkelen schiet dat dan toch in gang.


Volgens mij rammelt er wat in de e-services van Proximus en staat die nog niet op punt of hebben ze in Henegouwen per ongeluk wat Vlaamse kabeltjes mee doorgesneden?
Aan Proximus vragen dat ze je persoonlijk skynet mailbox profiel en instellingen eens controleren,


want niet iedereen ondervindt die problemen , ik heb deze problemen o.a. ook niet.
waarom gebruik je incredimail niet Geert.Het is gratis je kan desnoods de betaalde versie nemen maar hoeft zeker niet.Maar van de achtergronden moet je wel afblijven want dan cracht mijn pc.Die instellingen van pop3 of uit en in of wat je daar soms allemaal bij andere email programma's moet weergeven is daar niet nodig.
Als het aan Proximus zijn instellingen, profielen enz ligt dan zal Geert mogen gebruiken wat hij wilt dan zal het niet veel baten, trouwens kan hij met gelijk welke gratis mail client (bv het gratis Microsoft windows live mail) eens proberen of het werkt om vast te stellen of het aan zijn mail client outlook 2013 ligt of niet !
Wat er de laatste tijd zich voordoet is onbegrijpelijk


Via e-service geraak je zelden nog op mijn e-mail en deze morgen zelfs niet meer via pop of imap


Zijn hier nog personen die zelfde ondervinden?


Heb wel al een bericht naar helpdesk gestuurd want ik verwacht mails op dat adres
Is hier nog een helpdesk?
Hier ook sinds deze morgen. Wel alleen op de hoofdgebruiker(faxxxxxx) en niet bij de 2 extra e-mails(maxxxxxx@skynet.be).


Reputatie 2
Badge
Juist telefoon gekregen van de helpdesk.


Een algemene storing op één van de servers.


Probleem kan nog enkele uren aanslepen.


Heb 2 mailboxen van Skynet en de ene functioneert perfect, de andere meld :


'verbinding met de server verbroken'
Weet soms iemand hoe dat zit bij mobistar?Want er gaan geruchten op dat het binnenkort heel moeilijk gaat worden om nog van operator te veranderen.Ze zijn er in ieder geval achter de schermen al mee bezig;Dus als mobistar leuke zenders aanbied,zou dit misschien wel eens een betere keuze kunnen zijn dan telenet.
Daarom dat het probleem zich ook niet bij iedereen voordoet
Dat zal dan zijn om dat ze die film over je gemaakt hebben dat jij telefoon krijgt van de helpdesk.Maar ja ik kreeg die van Eva en dat had ik dan toch liever,want die had dan zo'n zwoele stem.bloos
ik ben dus zeker niet de enige met Proximus skynetmail problemen zoals ik ondertussen meermaals lees.


vorige week vrijdag 7/11 was het weer prijs , geen enkele mail kwam nog binnen of kon verzonden worden.de ene na de andere (onbegrijpelijke)foutmelding werd zichtbaar in de Skynet mailbox.


Proximus telefonisch contacteren was zinloos. ik kreeg telkens dezelfde (automatische)melding dat de lijnen in mijn omgeving ernstig verstoort waren door een defect en er geen tv, internet mogelijk was.rara, want ik had een perfecte tv en internet ontvangst. later op de avond bleek de mailbox terug te werken,maar moest ik deze terug configureren zoals hij eerder was ingesteld.(blijkbaar had men mijn mailbox naar de originele instellingen geplaatst??)


zondag voormiddag opeens geen internet meer, tv en telefoon was ok.


(terug) telefonisch Proximus gecontacteerd met als resultaat (weer) een automatisch bericht dat er voorheen ernstige problemen waren in mijn omgeving en ik eerst de modem moest resetten.... ok, dan doen we dat.


alles werkt(te) weer normaal, niettegenstaande het defect zich in Henegouwen manifesteerde, bleek bij mijn familie die in Ath woont internet perfect te werken...tot deze morgen toen ik mijn mailbox opende en ik (weer) constant venster :FOUT: er is een fout opgetreden (maar welke, daar heb ik het raden naar)...


wel valt het op dat dergelijke foutmeldingen zich meer en meer tijdens de kantooruren voordoen ipv an weekends, feestdagen en avond.


@ Elsa:


het is niet omdat er problemen zijn bij Proximus -Skynet mailbox dat andere mailboxen niet werken.


ik heb 1 computer met daarop een originele Office versie met mailprogramma en tot nu toe werkte bij ELKE Skynet-foutmelding de Windows office mailbox perfect, dus ligt het wel degelijk aan Proximus, of eigenlijk aan Skynet want Skynet en Proximus zijn blijkbaar niet hetzelfde (heb ik me laten vertellen door een Proximusmedewerker), dus hier kan het ongeveer kloppen wat je zegt Elsa.


tot nu is er voor mijn eerder , op dit forum,beschreven probleem nog geen oplossing uit de bus gekomen, en hoor ik ook niets meer van 'onze medewerkers' niettegenstaande ik volgend bericht heb ontvangen op 6/11 =


We hebben dit nagekeken en we zien geen duidelijke problemen. We hebben dit doorgestuurd naar onze Webmail ingenieurs zij zullen het verder onderzoeken.


We houden je op de hoogte.


Zondag is normaal dat jij geen internet had.Ik heb die dag het volledige team van proximus uitgenodigd op mijn groot feest.Ik verjaarde namelijk die dag.Beste vrienden spijtig dit te moeten vernemen langs deze weg.
Dank u allemaal om te laten weten dat ik geen alleenstaand geval ben en dat ik zeker niet de schuld bij mezelf moet zoeken.


Ik geloof dat het enige dat perfect werkt bij Proximus-Belgacom de facturatiedienst is.


Veranderen van provider is in mijn ogen ook niet direct een oplossing want overal is er wel wat.


Uiteindelijk zitten we rechtstreeks of onrechtstreeks vast en worden we 'gegijzeld' door deze monopolies.


Nogmaals dank voor de reacties.
Aan allen,


niet vergeten dat er genoeg gratis mail providers zijn als alternatief, waar er (bijna nooit) geen problemen mee zijn !-)
@ Geert,




klopt over de hele lijn wat je zegt.....


de consument kan geen kant uit als je internet nodig hebt, en wie kan nog zonder????,


dus' gevangen' of terug naar de middeleeuwen met de postduif.......


de facturatiedienst werkt idd. perfect en als ze merken dat je van teveel 'oudere' voordelen geniet sturen ze een marketingbureel op je af om je te overhalen in te stappen in een nieuwe 'aantrekkelijker' pack,maar vertellen er NIET bij dat alle toegekende ooit verworven voordelen hierbij vervallen.


ook al geef je GEEN toestemming dan nog kan je zo goed als onmogelijk bewijzen dat je het pack, jou telefonisch aangeboden niet wilde hebben.


en terug gaan 'in de tijd' is blijkbaar onmogelijk omdat de 'in het verleden toegekende packs' niet meer in het systeem zitten en ze dus niet meer (terug) geactiveerd kunnen worden (en een manuele aanpassing blijkt niet mogelijk ??)


ik heb het meegemaakt,: een jaar geleden telefonisch gecontacteerd met een knalaanbod waar niemand kan aan weerstaan,maar waar ik toch ernstige twijfels over had en ik vooraleer in te stappen , eerst een schriftelijke bevestiging of mail wilde ontvangen om zeker te zijn van het aanbod, wat 'zogezegd' geen probleem was,maar ik heb nooit iets ontvangen, dus dacht ik bij mezelf: geen probleem, dus gaat het aanbod niet door,.


helaas......werd me het nieuwe pack toch door de strot geduwd zonder dat ik er op de hoogte van was of mijn toestemming had gegeven.


bleek nadien het iets (veel) minder interessant te zijn zoals de (ingehuurde) verkoopster beweerde, en niettegenstaande ik nooit mijn toestemming voor een wijziging had gegeven,werd mijn pack na enkele dagen volledig aangepast ( in mijn nadeel).


ik heb maanden telefonisch/rechtstreeks bij Belgacom geredetwist, dagen(met veel geduld) aan de telefoon doorgebracht (met mijn boterhammen en thermosfles bij manier van spreken) om toch maar weer met de zoveelste doorverbonden te zullen worden met deze toch wel zeer zeldzame en onbegrijpelijke klacht,om het uiteindelijk op te geven en me met een 'commerciele korting van € 5/maand tevreden te stellen samen met het verlies van mijn maxipack dat gereduceerd werd naar een comfortpack + fini met de gratis bouquetten die ik had.


ik wil wel benadrukken dat mijn pack op zich me niet werd ontnomen, enkel sterk verhoogt in prijs NA toevoeging van 1 gsm abonnement en daar was ik niet mee akkoord.


en hier bespaar ik nog de vele negatieve reacties die me verstrekt werden door sommige Belgacommedewerkers zonder over het ophangen van de telefoon (hunnentwege) nog te zwijgen.




ik wist toen niet af van het bestaan van dit forum, jammer , misschien had het een beter resultaat opgeleverd.


@ Elsa =


inderdaad = mailproviders genoeg,maar.......... betalen wij niet voor de(skynet) mail- service in onze internetaansluiting?


dacht het wel, want gratis bestaat niet, en als er voor iets een vergoeding gevraagd wordt dan moet het aangebodene werken zoals het hoort ,of niet?






Ik heb dat door een ander ook nog eens horen zeggen dat gratis niet bestaat.in ieder geval is dat van mij wel zo en ik denk dat er nog zo velen zijn.Want ik heb nog niet geweten dat je bv.voor gmail hoeft te betalen of dit moet onlangs verandert zijn.
Het is ook helemaal buiten de kwestie gerekend want proximus heeft in zijn packs enkel mailboxen die inbegrepen zijn.In je totaal pakket.Die krijg je er gratis bij.Die moet je niet betalen.Als je bv. nu zoals bij mij incredimail neemt heb je daar verschillende versies.Bv.gratis 2.0 en een betalende.Met veel meer mogelijkheden en beveiliging op.
Ik heb wat testen gedaan met mijn browsers.


Normaal gebruik ik Firefox, en net daar loopt het vast in de e-services.


Internet Explorer gaat door daar waar Firefox blijft haperen.


Ik dacht nochtans dat er een Europese regel was voor vrije keuze van internetbrowser?


Wie weet wat PROXIMUS daar over te zeggen heeft?
Reputatie 7
Badge +1
Met Firefox nog maar zelden problemen gehad. Bij een (van de vele) updates kan het gebeuren dat sommige add-ons en plugins tijdelijk niet meer werken, maar dat duurt meestal niet lang.
Ik denk dat je daar kunt over blijven discuteren en dat gratis niet bestaat, dat is hoe je het bekijkt natuurlijk !


Ik heb het nu al met alle soorten browsers geprobeerd die maar bestaan en het werkt,

dus kan ik al 100% zeker besluiten dat het niet aan de browsers ligt.


De vraag is gewoon en blijft, als Proximus (+ Skynet) er kan voor zorgen dat het bij mij goed werkt zoals bij nog zo vele anderen, waarom zouden ze er dan niet in slagen van het voor iedereen goed te kunnen laten werken !!!???

Want ik heb nog niet geweten dat je bv.voor gmail hoeft te betalen



O jawel, met je privacy.
Daarom dat er hier al verschillende keren gezegd geweest is dat 'voor niks' niet bestaat, maar het een kwestie van interpretatie is.


Als je het interpreteert als:

als ik er gebruik of geen gebruik van maak,

gaat er dan letterlijk iets meer of minder van mijn rekening af,

dan kan iemand dit als al dan niet gratis interpreteren.

Reageer