sinds kort "no signal" meldingen vooral op zender E!

  • 24 January 2012
  • 19 reacties
  • 1464 Bekeken

Beste,


Sinds kort krijg ik regelmatig momenten geen beeld , dan verschijnt no signal op de tv .


Hoe kan ik dit oplossen?


mvg


Yves

19 reacties

beste

hoe is je decoder met de modem verbonden?

mvg
via een ethernet kabel naar de bbox 2 TV poort, ik heb belgacomtv reeds één jaar, nooit problemen gehad tot nu opeens...
heb je de modem al eens gereset.
eventueel eens een factory reset van de decoder & modem proberen

indien dat niet helpt zou ik contact opnemen met de technische dienst op 0800 22 700

mvg
Oei xenne ik hoop dat jerom dit niet gaat lezen ( grapje )

Als je een factReset van de modem overweegt lees dan ook onderstaande op mijn blog :

en vergeet na Fact reset ook niet van je wifi beveiliging passphrase (password) terug in te voeren.










Reset van BBOX:
Het spannigsloos zetten van het toestel en na ongeveer 20 seconden spanning terug opzetten.

♦Bijkomende Opmerkingen bij FactReset:
° Factory Reset Bbox ☞ http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetBbox2" rel="nofollow

° Fon Belgacom ☞ http://bgctv.skynetblogs.be/#fonbelgacom" rel="nofollow

° Opgepast bij Factoryreset Bbox en FON ☞ http://bgctv.skynetblogs.be/#factoryresetbbox2fon" rel="nofollow

° http://bgctv.skynetblogs.be/#bboxfactoryresetfonkwijtxenne" rel="nofollow


Ik raad natuurlijk geen factory reset van de modem aan!

Topic starter heeft vorig jaar februari een topic gestart over "TV on Pc"

Als zijn modem nog in "Full Routed Mode" staat zou ik aanraden die terug in "Bridged Mode" te zetten.

Mvg Jerom
goed werk detective van Zwam Knipogen of zit ik nu in een ander stripverhaal

om modem in bridged modus te zetten ga naar http://192.168.1.1/index.cgi?user_name=admin&password=BGCVDSL2

dan ga je naar Advanced settings / Route / Routing (bovenaan) / helemaal onderaan staat TV mode met opties "full routed mode" & "bridged mode"

mvg
Nu kan ik toch niet meer volgen ! waarom zou dit iets te zien hebben met full routed zetten of bridged zetten !! no signal is no signal !! Er zijn er toch veel die met full routed werken.

Mvg.

PS:voor fullrouted of bridged zetten modem zie hier op mijn blog => bbox2 set full routed mode

voor bridged: bridged kiezen ipv full.
Gisteren had ik al eens een factory reset geprobeerd bij decoder, dit had geen effect.

Zonet een factory reset gedaan van modem, ik hou jullie op de hoogte...


mvg
't is hier al paar keer gezegd dat de full routed mode problemen zou geven, ik kan er niet van meespreken daar ik deze opstelling nog niet getest heb

mvg
ik denk dat het bij het probleem van zwaar belasten van de modem behoort maar volgens ik vernomen heb zou de S firmwareversie hier een oplossinng gebracht hebben maar spijtig is dit altijd via onofficiele berichten dat je zo iets te weten komt !

Mvg.
ik heb dezelfde probleem ,kan amper nog tv kijken , ik vind vreemd dat elk probleem opeens komt en ook zo na een tijd verdwijnt , hebgevoel dat het bij Belgacom ligt en nietbij de mensen thuis

en factory reset helpt hier ook niet
Ik heb gisteren ook verschillende keren "blokking" in beeld gehad maar is vanzelf weer in orde gekomen dus id 't kan bij bgc zijn.
die blokking had ik ook , nu juist had ik weer gedurende 1 min ' zenders tijdelijk onbeschikbaar ' en merkte dat ook de internet dan wegvalt

heb ook nu dat opname zwart scherm geven , zo deze week the pilar of the ... En terra nova niet kunnen bekijken Pff
ik merk dat elk nieuw probleem start in nacht als blg Update doet en ook zo verdwijnen ze weer , heb vaak de problemen gehad en geen factorR meer gedaan en evengoed verdwenen na een langere of kortere tijd die problemen en dan ging een tijd alles redelijk en dan duiken weer aandere op , zo gaat dit al 1,5j dat ik digital tv heb
Reputatie 7
Badge +1
Buiten TV-uitval verleden zondag, eigenlijk geen problemen meer gehad sedert ik de nieuwe firmware van de modem heb.
Sinjoor, ik heb nochtans ook de laatste S Firmware versie.
Er kan op de bgc apparatuur ook altijd eens een foutje komen hé maar erg was het wel niet, gelukkig.

nog een goeie avond verder.
hier blijft beeld maar ook het internet wegvallen !

Op tv komt er melding te staan ' de service is tijdelijk niet beschikbaar' of ' deze zenders is momenteel niet beschikbaar ' en heb dan gcontroleert en het internet is dan ook weg , hier speelt men graag online via playstation en ook verbinding valt weg

de opgenomen opname op server , opname van 30 dagen zijn meestal niet te bekijken is zwart scherm of telkens wegvallend

wat kan ik doen ?


Heb je al eens naar technische dienst gebeld op gratis nummer 0800 22 700 (tot 22u) dan gebeurt ook automatisch een lijntest en mss komt er iets aan het licht.

Mvg.

Reageer