Beantwoord

Simkaart vergrendeld

  • 12 February 2017
  • 2 reacties
  • 4886 Bekeken

M'n simkaart was vergrendeld dus voer ik de JUISTE pincode in. Na 3 pogingen nog steeds niets, dus blijf ik proberen... Dan maar bij MyProximus opgezocht: na 3 foutieve invoeringen, ontgrendelen door de pukcode in te voeren. Maar dat lukt ook weer niet omdat ik waarschijnlijk te vaak heb geprobeerd. Wat moet er nu gebeuren? Dank!
icon

Beste antwoord door Fonz 12 February 2017, 19:45

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Op de pukcode staat een teller
je kan 10 x een puk code gebruiken om een nieuwe PIN aan te maken (§de PUK zelf ontgrendelt niets !)
Gebruik de juiste PUK code (die op je groot kaartje staat, waar de SIM uitgedrukt werd, of ook op de papieren die je hebt van de aankoop van die kaart)
Als je de PUk hebt opgebruikt , teller =0, kan je géén nieuwe pin meer aanmaken, en moet je een nieuw SIM kaartje kopen/aanvragen , dat direct je oude gegevens kan overnemen en je direct kan mee bellen/gebruiken
Opgelet: Indien je een PUK code gebruikt die NIET van de SIM is, krijg je hiervan GEEN waarschuwing bij het intikken !, pas als je hiermee een PIN genereert, en de bevestiging van de nieuwe PIN wordt gevraagd, krijg je bericht "pin ingave mislukt, probeer met PUK code"
Laat je ook niet wijsmaken , dat de activering van zo'n nieuw kaartje (van bestaand nummer overgenomen), enkele uren of dagen kan duren (wat blijkbaar iin Proximus winkels nogal eens beweerd wordt). Het moet op de seconde ,nadat de persoon de data van oude kaart inscant, en doorstuurt, dus direct in winkelproberen !, het moet direct werken !!
Als de teller van de PUK nog niet op 0 staat, kan je steeds met de PUK ingave , direct erna een nieuwe PINcode maken, en die bevestigen.. Na ieder gebruik zakt de teller met 1, dus je kan maximaal 10 keer de puk +nieuwe pin toepassen
Vriendelijke dank om zo vlug te reageren en me raad te geven!
Ik heb het gisteren meteen geprobeerd maar het wilde ook niet lukken. Dus, vandaag naar de winkel: maandag gesloten. Morgen proberen we opnieuw.
Ik laat daarna zeker iets weten.

Reageer