SIm card in plaats van microsimcard toegestuurd gekregen ... en activatie simcard...

  • 16 May 2012
  • 9 reacties
  • 581 Bekeken

Ik heb zoals naar het schijnt nog vele anderen een Simkaart i.p.v. een Microsimcard gekregen. Ik heb zoals in de brief stond naar het nummer gebeld om ze te activeren. Na enkele uren zou ze geactiveerd worden. Ik heb dan vastgesteld dat het niet de correcte kaart was. Maar wat dan met die aanvraag voor activering ? Ik heb de Belgacomp klantendienst opgebeld om raad, maar op mijn vraag geen antwoord gekregen. Enkel dat ik de kaart mocht houden of weggooien en dat ik volgende week een nieuwe ga toegestuurd krijgen. Maar zal dat ook zo zijn nu ik de activatie reeds aangevraagd heb ?

9 reacties

Mochten ze toch de verkeerde simkaart activeren, kan je nog altijd proberen om deze te verknippen tot een micro sim.

Een goede gids hiervoor kan je hier vinden http://www.solutios.com/simcutting/

Mvg

ja en wat moet je dan doen als je het omgkeerde voor hebt !

waarschijnlijk van iemand die bovenstaande procedure gevolgd heeft,

daarvan de afgesneden stukken proberen te bekoemen

;-))

groetjes,

Elsa
Bij het toesturen van de nieuwe kaart, zal ik niet onmiddellijk de simkaart kunnen activeren, daar ik tot eind juni in het buitenland ben. Zal de periode van 14 dagen kunnen aangepast worden, of wat moet ik doen, om toch deze nieuwe dienst te kunnen gebruiken.
Badge
Hey ik ben ook bij de "gelukkigen" die een foutief sim-kaartje hebben gekregen. Heb hier op het forum tijdig gezien dat er een vergissing was gebeurd, want ik was al van zin om naar een Belgacom winkel te stappen. Gisterennamiddag om 17u16 hierover bovendien van BGC een smsje ontvangen.

Ik zal mij nog wel een usb modem of pc kaart moeten aanschaffen om de sim-kaart in te deponeren want mijn laptop voorziet dat niet. De gleufjes zijn open.

Welk van beide schaf ik mij best aan ? Ik neem aan dat zo'n usb modem lijkt op een usb stick ?

Verder over het pack TV-vaste telefoon en internet (favorite) nog steeds tevreden !! ...

Badge
Ik heb vandaag mijn juiste sim-kaart ontvangen.

Maar ik zal dus nog een usb-modem (usb stick) moeten gaan kopen, want mijn laptop voorziet blijkbaar niets om de sim-kaart in te plaatsen. Daar heb ik niet bij stilgestaan.

Kan iemand mij zeggen of ik dan gewoon thuis mijn vast internet kan gebruiken, zoals nu, en het mobiel internet wanneer ik niet thuis ben ? Waar kan ik de instructies dienaangaande (om de laptop zodanig te configureren) raadplegen ??

Alvast dank voor een antwoordje.

Groetjes.

Uw laptop kan zonder probleem verder werken op wifif via de wifi kaart die in je laptop steekt.

Als je de usb stick (usb-modem) in je laptop inplugt kan je dan via 3G netwerk surfen ook.

Als je de usb-modem ontvangt of koopt zit er een uitleg bij hoe je die installeert.

groetjes,

Elsa
Badge
Dankjewel voor de reactie !!
het is nu 1 juni 2012, we zijn nog geen stap verder... De nieuwe (correcte) simkaart die de week later zou toegestuurd worden

heb ik helaas nog niet gekregen. Ik ga begin volgende week informeren bij de Belgacom klantendienst.

Hoe zal het aflopen ? "Come and see next week..." (spannend ...maar ook frustrerend !)
Dat is wel graaf die sim kaart cutting. 😃 wel oppassen dat ge al uw vingers nog hebt na de cutting :D

Reageer