Vraag

Signaal valt weg

  • 9 November 2016
  • 5 reacties
  • 310 Bekeken

Even mijn situatie schetsen: BBox2 modem met directe verbinding naar decoder en PC beneden en een powerline van Proximus zelf naar TV boven. Sinds gisteren heeft mijn broer een 2de powerline geïnstalleerd voor zijn PC boven en daarmee zijn de problemen begonnen met mijn TV-signaal. Zenders in HD bekijken lukt gewoon niet en SD werkt voor ongeveer 5-10 minuten en dan zwart scherm met de melding 'Geen signaal'.
Stekker van decoder uit-en insteken doet niets, ook niet bij de modem.
Vergt dit gewoon teveel van elektriciteitsnet? Bekabeling zal hier toch wel al zeker 30 jaar oud zijn, misschien zelfs meer :s

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Jonas, het kan zijn dat het teveel is voor je stroomnet. Als je de plc van je broer er uit haalt is het dan terug beter ? Wat doen de lampjes op je PLC ? Blijft het groen of word het oranje of rood ?

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team
Er zijn 3 lampjes op mijn PLC en het middenste (huisje?) flikkert oranje maar dat is niets nieuw, is altijd al zo geweest als mijn decoder aanstaat.
Reputatie 7
Badge +4
Oranje wil al zeggen dat de verbinding niet al te best is. Als er dan en tweede gebruiker bij op de verbinding komt zal er vast niet genoeg snelheid zijn op je plc verbinding.

Mvg,Robrecht
Het gekke is dat het zelfs al begint oranje te flikkeren als ik mijn PC aanzet zonder dat mijn decoder aanstaat. En mijn PC maakt verbinding via WiFi.
Ik heb net een link gevonden op de proximus site die uitlegt hoe je de PLC kan resetten, zal dat nog eens proberen.
Bon, heb vandaag een paar scenario's getest en het loopt dus telkens mis vanaf die 2de powerline erbij komt 😞 Nu zou ik mijn decoder willen wegdoen aangezien ik eigenlijk nog maar weinig TV kijk. Ik kijk meer Netflix via PS4.
Als ik onze factuur bekijk van Proximus staat er ergens 'Decoder Advantage' bij. Ik neem aan dat dit voor die 2de decoder staat?

Reageer