signaal valt weg

  • 24 December 2014
  • 11 reacties
  • 426 Bekeken

de laatste dagen hebben wij hier problemen met tv ,eerst blokjes inplaats van goed beeld . Via de technische dienst nieuwe decoder mogen afhalen terug goed beeld maar nu valt het signaal regelmatig weg (1 a 2 sec) .Devolo's ,modem en decoder al herstart maar probleem blijft . Enige suggesties zijn welkom .

11 reacties

Als test eens je decoder direct met je bbox verbinden over een utp netwerkkabel (mag tot 100m lang zijn!)


om zo 100% zeker te zijn dat het enkel aan je devolo's gelegen is.


Anders kan je de devolo's eens in een ander stopcontact steken , nooit devolo's in een verdeelstekkerdoos steken.
lees ook een wat hier staat ivm devolo's , surf naar ►plc-st-br
Hallo Gunther,
Wat Elsa zegt is volledig correct. Waar je ook op kan letten is eventuele kerstverlichting, die vaak storend kan zijn op je electriciteitsnet indien je devolo's gebruikt.
Met vriendelijke groeten,
JM
Bedankt voor de reacties,


blijkbaar een devolo probleem , nu ongeveer 2 uur geen storing meer gehad .Even met een netwerkkabel getest daarna devolo's getest en blijkbaar 1 die niet goed werkt , vervangen door een ander die ik nog had en voorlopig geen probleem meer .


nogmaals bedankt en prettige feestdagen .
Nu een 15 min later en 3 maal een uitval op 2-3 min tijd .Is steeds maar een paar seconden maar is wel vervelend .


Waarom 2 uur niets en daarna terug hetzelfde ?
storingen op het net zijn ook geen constante.


Als je wilt zeker zijn dat het storingen op het net zit zou je nog een test kunnen doen door de twee devolo's op dezelfde plaats te zetten en in een dubbel stopcontact te zetten, of in het geval je geen dubbel stopcontact hebt mag je beide voor deze test in een verdeelnetstekkerdoos pluggen en zo de test doen.


Homeplugs (Devolo's en andere...) zijn nooit een 100% zekere oplossing !


Niks gaat boven een utp verbinding, maar het is inderdaad niet altijd evident om zo'n kabel ergens te wegstoppen !
Als je een bbox3 hebt kan je met één bijkomende wifi bridge te plaatsen waar je decoder staat, mss betere resultaten bereiken!


Wi-Fi Bridge voor 1 tv





De Wi-Fi Bridge is een draadloze oplossing die het digitale tv-signaal van uw modem naar uw decoder stuurt via het wifi-netwerk in uw woning.


Recupel inbegrepen per eenheid € 50 (incl. btw) Bestellen

Beste Elsa,


Helaas is het hier nog een bbox 2 dus WiFi bridge is geen optie veronderstel ik ? Vandaag de hele dag de kabel gebruikt geen uitval meer gehad dus die devolo's werken blijkbaar niet goed meer ,nu in de woonkamer kan ik een netwerk kabel leggen dat is niet echt een probleem , maar naar de bovenverdieping is dit niet mogelijk (zonder breekwerken)! Suggesties zijn welkom hoe ik dit kan aanpakken.


Met vriendelijke groeten,




Met wifi bridges gaat het ook als je een bbox2 hebt maar dan heb je er twee vandoen één aan de modem kant en één aan de decoder kant.


Nu als ik je post lees dan zeg je in de woonkamer een netwerkkabel leggen is geen probleem, mag ik dan hieruit besluiten dat je zowel met devolo werkt in de woonkamer alsook voor de bovenverdieping.


Als dit zo is dan moet je eens proberen van in de woonkamer met utp netwerkkabel te werken en dus enkel met devolo's voor de bovenverdieping of je dan nog blokvorming hebt.
Ja we werken hier met devolo's is ons zo ook aangeraden door de de belgacom medewerkers in de shop, heb hier 4 stuks in gebruik en ja het heeft hier meer dan een jaar feilloos gewerkt . En ja een netwerkkabel op zich leggen is niet echt een probleem . Er is alleen een probleem dat ik mijn meubels dan moet herschikken (is niet echt wat de vrouw wil ), omdat de modem dan op een andere plaats moet staan of ik moet de modem op mijn dressoir plaatsen en is ook niet echt het mooiste zicht . Dus ja draadloos zou wel mooi zijn maar dat betekent dat ik en de modem en zo een bridge toestel op de kast moet plaatsen , modem alleen kan ik misschien nog regelen met de vrouw !


En ja Elsa momenteel ligt er een utp kabel door de living en enkel de devolo naar boven maar werkt niet meer krijg geen stabiel beeld meer op de tv (devolo's stuk ?) geen blokjesvorming maar geen signaal, beeld ,geen signaal enz.
je zet best de devolo's eens op een verdeelstekkerdoos (zonder bliksembescherming) naast elkaar en zo testen dicht bijeen en ze aan elkaar eens opnoeuw koppelen 1 seconde op het knopje drukken en dan eens op het knopje van de andere zodat ze afgestemd zijn op elkaar


plc

Reageer