Skip to main content
Ik neem dagelijks het Nieuws op VTM op en ook My Kitchen Rules op Vitaya. Beide programma's hebben echter meerdere uitzendingen per dag, onder dezelfde naam.

Voor de nieuws wil ik alleen het nieuws van 19u, niet ook nog eens de 2 andere uitzendingen. Voor My Kitchen Rules wil ik alleen de 1ste uitzending van de aflevering, die van rond 17u. Binnen de 24 u wordt die oplevering nog eens 2 maal uitgezonden. Kan dat in een volgende update eens aangepast worden, zodat ik maar 1x een aflevering opneem ?

Wat mij dan ergert is dat ik de andere, niet gewenste afleveringen wis, maar bij de oplading 's nachts rond 2u30, worden sommige, door mij reeds gewiste afleveringen toch terug in de serie bijgezet. Dit is bezigheidstherapie. Elke keer opnieuw de ongewenste opnames moeten wissen. Kan dat gestopt worden ?
Voor alle duidelijkheid, het betreft hier "geplande" opnames, die terug in de planninglijst terecht komen, nadat ik ze gewist had. Het is dus niet die oude bug, die al een tijd geleden werd opgelost.
Elma,



Voor alle duidelijkheid, deze opname staat gepland als 'serie-opname' waarbij je de optie hebt gemaakt 'alle afleveringen opnemen'?



Ivm de opnames die terugkomen in de PVR lijst is idd een (terugkerende) bug waarvoor onze ingenieurs reeds het nodige aan het doen zijn. De bugfix circuleert hier al tijdje rond (reboot decoder, soms voorafgegaan door reboot modem) maar ik begrijp dat dit natuurlijk geen dagelijkse gewoonte mag zijn. Begin 2016 wordt er een nieuwe update verwacht met bugfixes. Welke deze juist inhouden valt nog even af te wachten.



Dat de heruitzendingen ook worden opgenomen is inderdaad standaard zo en ook altijd geweest. Er is reeds onderzoek naar maar helaas zijn deze softwarematig niet te onderscheiden van de orginele uitzending en dus niet zo makkelijk te excluderen.



Mvg

Thomas


Dat de heruitzendingen ook worden opgenomen is inderdaad standaard zo en ook altijd geweest. Er is reeds onderzoek naar maar helaas zijn deze softwarematig niet te onderscheiden van de orginele uitzending en dus niet zo makkelijk te excluderen.



Mvg

Thomas




Telenet slaagt hier nochtans wel in, vraag me dan af welke gespecialiseerde hardware zij gebruiken. :?

Na onze overschakeling (bijna een halfjaar geleden) is dit het eerste probleem waarvoor we belden, er is ons toen beloofd dat dit in oktober! zou opgelost worden met een update.
Alles is mogelijk (of toch heel veel), het moet inderdaad wel op één of andere manier op te lossen zijn maar het zal een kwestie zijn van prioriteiten stellen zijn zeker, daarvoor zouden we eerst de filosofie van PX moeten kennen !-)
Gewoon online programmeren vanuit de webapplicatie (dus niet als serie). Als je daar het ^programma aanklikt krijg je de hele lijst van uitzendingen voor de volfende week. Je kunt daar dan enkel de gewenste uitzending aanklikken voor opname. de niet geprogrammeerde worden dan niet opgenomen. Zoals Thomas zegt werkt dit trouwens ook vanop de decoder, als je de default optie "deze aflevering" gebruikt. Je kunt dat daar ook een week vooruit programmeren dag per dag.
Zo doe ik het inderdaad ook Sinjoor, alleen om eens iets te testen doe ik het dan anders, maar ja als Proximus dit zou wel kunnen fixen op één of andere manier zou dit wel mooi meegenomen zijn
@ ThomasP: Ik heb inderdaad de standaard keuze gedaan "alle afleveringen", omdat de meeste series meer dan 10 afleveringen hebben. :D

kan dat niet gemakkelijk opgelost worden, als de zenders hun afleveringen een naam geven. Heel in het begin van de mogelijkheid van serieopnames van toen nog Belgacom TV, heb ik op Syfy alle afleveringen van Star Trek kunnen opnemen, zonder de herhalingen. Toen stond in de samenvatting nog "Aflevering 1" of de naam van de aflevering. Daardoor kon Belgacom TV filteren op herhalingen. De mogelijkheid heeft dus bestaan.

Als VTM zijn "Nieuws" wijzigt in Nieuws + uur" dan is dat toch ook te filteren. En als Vitaya (die ook veel herhaalt per dag) er de afleveringsnummer bij kan zetten, dan kan ook hier gefilterd worden.



@ Sinjoor en Elsa: Dat is inderdaad een mogelijkheid, maar als ik zo zou moeten werken, dan mis ik de helft. Nu heb ik al afleveringen gehad, die niet op het "gewone" uur worden uitgezonden. Bv. Ik had "Strictly Come Dancing" op BBC1 in serie opgenomen. Dat is een uitzending op zaterdag en zondag. Maar de finale werd niet op zondag uitgezonden, maar later op de avond op zaterdag. Die zou ik dan gemist hebben. En de speciale kerstaflevering op Kerstdag, zou ik ook gemist hebben, want de "serie" was al gedaan. Maar door dit programma in serie op te nemen, heb ik die 2 uitzendingen toch kunnen zien. Ik neem gewoon alles op, liefst in serie, dan mis ik niks. Ik moet er nu gewoon het wissen van plannings nog even bij nemen, vrees ik. 😞
Even voor verduidelijking: Graag had ik geweten of de naam van aflevering en de korte inhoud door de leverancier van de zender wordt bepaald of door PX zelf ?



Indien de naam door de leverancier wordt opgelegd dan krijg je weinig kans om een onderscheid te maken tussen de verschillende afleveringen en ben je dus afhankelijk van de leverancier of deze vermeld dat het een herhaling is of niet en dan is het ook voor telenet een hele klus om niet de herhalingen opnieuw op te nemen. Vroeger had elke aflevering een naam maar blijkbaar wordt deze nu niet altijd meer opgegeven.



Indien de naam van het programma door PX wordt aangemaakt dan is het probleem natuurlijk snel opgelost maar ik denk dat we dan dikwijls met verkeerde aankondigingen zitten omdat er op het laatste ogenblik wat wijzigingen zijn. En dit lijkt mij ook niet een taak die PX op zich moet nemen.
Als ze het bij TN kunnen moeten ze het ook toch bij PX kunnen maar daarom is het nog zo niet!

Dit voorstel of die vraag werd vroeger al door verschillende forumleden pepost.

andere parameters kunnen gebruikt worden bv, dat er een oplossing voor is zal wel zo zijn maar ik denk dat ze tegenwoordig teveel katten ineens te geselen hebben!

sorry Yellow niet op uw kat bedoelt hé 😉
Path Ik denk dat het door de leverancier gedaan wordt. Als je dikwijls de samenvattingen leest, dan merk je dat er een verschil zit in de verschillende zenders. Trouwens, als voorbeeld, op BBC wordt de samenvatting in het Engels gegeven.

Als je de samenvatting van bvb. Buurtpolitie op VTM, leest, dan zie je dat de herhalingen dezelfde teksten hebben. Die serie wordt telkens perfect opgenomen. In "My Kitchen Rules" op Vitaya, staat altijd dezelfde tekst. In die serie worden de herhalingen ook opgenomen.

Jorin, bij PX hebben ze dat ook gehad, maar dat was in 2011. Nadien is het in de verschillende updates verloren gegaan.

Ik zie nu dat in de "gerelateerde onderwerpen" hieronder, ik al hetzelfde voorstel een jaar geleden heb gegeven onder "Serieopname perikelen En voorstellen". 😃
Hebben ze nu al een oplossing gevonden voor het niet terugzetten van die door de klant gewiste afleveringen in de planning. Ik wis dus in de planning steeds de afleveringen van series, die dubbel zijn (herhalingen) en ook het Nieuws van VTM van 13u en 18u. Maar na een paar uren staan die gewoon terug in de planning. De klant kan dus niet zelf beslissen wat wordt opgenomen. 😼
Het gevolg is dat ik steeds opnames moet verwijderen. Energie voor niks gebruikt.
Kan je even de modem herstarten en deze procedure volgen:



http://intra.web.bc/CLX/PUB/oclix_cpes/procedure.jsp?contentpath=18b32b4de2c910000000015b1d370a07&language=nl&title=decoder_v5_rep_restore&executor=one&toc=field_mass



Laat zeker weten of het zich dan nog voor doet, als je wil!
link hier boven werkt niet.

: > decoder herstarten
Toch best even mijn link volgen die de restore-procedure uitlegt 🙂. Martin, kan je even opnieuw proberen? De link lijkt hier wel gewoon te werken...
met Edge browser werkt het niet zal nu even met een ander browser proberen



met chrome browser krijg de volgende melding : "intra.web.bc’s server DNS address could not be found."

met FF melding: "Server not found"



waarschijnlijk is dit enkel voor proximus personeel toegankelijk! op een intern netwerk.



mag ik veronderstellen dat het deze procedure is die je bedoelt:


  • decoder spanningsloos zetten gedurende 5 seconden (schakelaar achteraan of netstekker uittrekken)
  • bbox netspanning onderbreken gedurende 5 seconden en terug onder spanning zetten.

    Nu zal het enkele minuten duren voor die helemaal opgestart is, DSL led moet zeker continu blijven branden
  • Indien je draadloze toestellen staan hebt tussen decoder en bbox haal deze even uit het stopcontact en wacht enkele minuten tot ze terug opgestart zijn.
  • Decoder terug onder spanning zetten.

Linos, ik heb mijn decoder pas eergisteren herstart, op advies van een collega van je. Dat heeft niks opgeleverd. Of moet ik een factory reset doen? 2 knoppen vooraan indrukken ? Link hierboven werkt inderdaad niet. Zeg gewoon wat ik moet doen.

Martin, jij verwijst naar een Decoder V5 mini, ik heb een V5 met HD. Die film heb ik al genoeg gezien en die procedure ken ik ook al vanbuiten want dat doe ik regelmatig op mijn V5 HD.
Gewoon online programmeren vanuit de webapplicatie (dus niet als serie). Als je daar het ^programma aanklikt krijg je de hele lijst van uitzendingen voor de volfende week. Je kunt daar dan enkel de gewenste uitzending aanklikken voor opname. de niet geprogrammeerde worden dan niet opgenomen. Zoals Thomas zegt werkt dit trouwens ook vanop de decoder, als je de default optie "deze aflevering" gebruikt. Je kunt dat daar ook een week vooruit programmeren dag per dag.

Het voordeel van serieopnames opnemen is dat als een stopt en na een hele tijd terug uitzendt, je direct in je opnamelijst ziet dat ze opnieuw beginnen uitzenden. Voorbeeld BBC1 Strictly Come Dancing. Dat wordt elk jaar opnieuw uitgezonden, maar met nieuwe koppels. Ik kijk nooit naar BBC in de tv gids en zou die dus missen als ik die niet in serie had opgenomen.
Ter verduidelijking aan andere forumlezers, wat ik hier mispeuterd heb !



Martin, jij verwijst naar een Decoder V5 mini, ik heb een V5 met HD. .




Er staat wel V5 mini decoder inderdaad al maakt dit niks uit of het nu om een decoder v5 of om een decoder v5 mini gaat om te laten zien dat de procedure van een herstart er eigenlijk gewoon uit bestaat van de schakelaar even uit en terug aan te zetten , dus eigenlijk de schakelaar aan de achterkant laten zien was al voldoende geweest, maar inderdaad goed dat je de puntje op de i gezet hebt 😉








waarschijnlijk is dit enkel voor proximus personeel toegankelijk! op een intern netwerk.

Ja hoor, daar is iets misgelopen... bij deze: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html#/dcdv5



Toch nog een andere procedure dan het louter herstarten van de decoder - dit is eerder een reset, die ook een deel van de software opnieuw binnen haalt.
Niet alleen bij u het was bij mij ook misgelopen, had de link van het YT-filmpje voor een v5-c gepost ipv V5, voor de uitleg van de herstart procedure, we zullen beiden vermoeid geweest zijn na een lange drukke werkdag 😉
Linos, dus ik zou een factory reset moeten doen, gelijk ze dat vroeger noemden. Dat zal dan voor morgen zijn, want nu neemt hij de hele avond op. Wat met die factory reset als resultaat hebben? Kan je me dat nog zeggen? Want ik heb dat nog een maand geleden gedaan op vraag van een collega van jou.
deze haalt eigelijk een deel van de software opnieuw binnen

aangezien dit probleem puur softwarematig is kan dit al heel wat verhelpen
Het is wel zo dat het bij sommigen kan helpen door te resetten maat niet bij iedereen en ook lukt het niet iedere keer, maar enkel door het te proberen kan je het pas weten wat het wordt!

Mijn pa heeft in ieder geval met zijn V5-c met opnames geen problemen meer, dat is toch ook al een beetje goed nieuws 😉
Factory reset werd juist uitgevoerd en in de planning heb ik alle overbodige opnames gewist.

Reageer