Beantwoord

Serieopname met aflevering te wissen en uur uitzending gewijzigd door de zender

  • 8 January 2016
  • 3 reacties
  • 269 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Ik neem veel series op in nPVR. Maar sommige series worden dagelijks nog eens herhaald. Die herhalingen worden dan ook mee opgenomen. Als ik die dan wis, staan ze er de volgende dag weer bij, maar wel meestal vooraan in de lijst van de serie.
Mijn probleem, waar ik me aan erger is niet alleen dat ik dus dagelijks dezelfde afleveringen moet wissen, maar ook dat als ik een aflevering gewist heb, ik terug naar de eerste aflevering vlieg en dan weer de hele reeks moet doorlopen om de volgende te kunnen wissen. Kan dat bij een volgende update aangepast worden ? Kan dan ook de datum en het uur in een groter lettertype gezet worden ? Die staan nu in het klein, maar als je zo'n opname wilt wissen, is het moeilijk om het juiste te vinden met zo'n klein lettertype. Ik heb nochtans een groot TV scherm.
Om die reden van herhalingen, vraag ik al een hele tijd om in een opname ook het opname UUR bij te zetten, zodat ik aan dat uur kan zien of het een herhaling is die weer per ongeluk werd opgenomen. Het is ook handig in films. Films die in de namiddag werden opgenomen zijn voor de kinderen.
Vermits ik in serie opneem, kan het gebeuren dat de zender in kwestie het uitzenduur veranderd, terwijl de opname al gepland in de planning staat. Dat wordt dus niet meer aangepast. Alleen de foto verdwijnt, daaraan kan je zien of een uitzenduur gewijzigd werd door de zender (denk ik). Is het niet mogelijk, in een latere fase, om ook die geplande opnames aan te passen, als de zender de uren doorgeeft ?
icon

Beste antwoord door SamuelD 25 February 2016, 09:00

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Ik heb de vraag van Elma verplaatst naar de juiste rubriek.
Reputatie 7
Badge +3
Nu dacht ik een oplossing gevonden te hebben voor die herhalingen niet te moeten zien in de planning. Ik neem dus elke aflevering apart op, alleen die afleveringen die ik wens (vb. Nieuws van 19u en niet die van 13u en 18u. Maar PX TV maakt daar nu zelf een serie van en zet dan toch die plannings vast van 13u en 18u. Kan ik dus weer alle ongewenste plannings beginnen te wissen.
Daarom dat ik zo graag zou hebben dat het uur van opname bij elke aflevering in de "opnames" erbij staat. Dan zie ik tenminste welke de juiste is. Dan zou ik ook niet meer dagelijks alles wat niet gewenst is, moeten wissen in de planning.
Reputatie 7
Badge +4
Elma,

Alvast bedankt voor de feedback omtrent opnames , ik geef je feedback alvast door aan de betrokken teams zodanig dit kan onderzocht worden en eventueel kan aangepast worden in toekomstige updates.

Reageer