serie-opname THUIS neemt ook de middaguitzendingen op

  • 10 January 2012
  • 14 reacties
  • 1607 Bekeken

Badge
Ik merk dat als ik THUIS als serie programmeer, er zowel de namiddag- als de avondafleveringen worden opgenomen.

Ik selecteerde nochtans een thuisaflevering om 20u05 om dat in te stellen (en niet een om 14u25)

Die zouden beiden toch als aparte series moeten beschouwd worden?! niemand volgt die toch allebei Verstomd.

Foutje in het programma?

14 reacties

Badge
Ik denk als je ze programmeert vanop afstand of uit de online tv gids je dan het probleem niet meer zal hebben.

Mvg,
Reputatie 7
Badge +1
Klopt, maar dan is het geen serie-opname meer. Een serie-opname geef je maar éénmaal in en niet dag per dag, en wordt ook altijd op de harde schijf opgenomen. Dikwijls herhaalde programma's zijn dan wel een probleem, want al die herhalingen worden mee in de opnamelijst van de serie gezet, en je bent dus verplicht, die daar manueel uit te verwijderen als je daar de mogelijkheid voor hebt. Het probleem is, dat de TV-gids 's namiddags nog een update krijgt, en de de opnameplanning hieraan gelinkt is. Het kan dus zijn, dat afleveringen die je manueel gewidt hebt, er automatisch 's namlddags door het systeem terug beijgezet worden. Héél vervelend soms. Opname vanop afstand online is een oplossing, maar dan wordt het op de server opgenomen (30d beschikbaar). Na wat gewenning is plannen vanuit de onlin TV-gids best handig, omdat je telkens één dag kunt verspringen op hetzelfde uur, zodat het redelijk sdnel gaat om meerdere afleveringen aan te klikken. Je kunt daarna checken in de lijst met het overzicht van de geplande opnames vanop afstand, en ook op je decoder natuurlijk (als je thuis bent).
Badge
Wat is de online tv-gids?

Programmeren doe ik met mijn afstandsbediening → TV-guide → 20u05 thuis → OK → opnemen alle episodes


Ik ben ook eens bij de help-pagina gaan kijken en daar geven ze volgende manieren om op te nemen:

Ik gebruik dus de eerste manier:


Hoe kan ik een programma opnemen en mijn opnames beheren?

Let er op dat uw modem en uw decoder aan staan (stand-by is voldoende voor de decoder).

U kunt een opname doen op de volgende manieren:



online tv gids : surf naar www.tvoveral.be dan op tv gids klikken

er bestaat ook een manier om online verschillende afleveringen van een programma op te nemen

in tv gids het betreffende programma selekteren, dan verschijnt er zo een wit vierkant, dan moet je op de naam van het programma klikken



dan kom je vervolgens op onderstaande pagina waar je makkelijk verschillende afleveringen kan opnemen door paar keer te klikken



het enige ongemak is dat je op deze manier altijd het sd programma gaat opnemen, ook als je een hd zender zou gesekteerd hebben. alles wordt uiteraard op server opgenomen

mvg
Badge
Dat is dus helemaal nieuw voor mij (staat dus ook niet in de help-rubriek Verrast )

Bedankt voor de uitleg Xenne Ik zal het eens proberen.

Dat het op de server slechts 30 dagen blijft behouden is geen probleem: = meer dan lang genoeg Knipogen

----------------------------

Ik moest eerst inloggen bij e-services.

Ben ik nu ingeschreven in TVOveral? Ik hoop nu maar dat dit mij niets gaat kosten.
de tv gids is gewoon geimplementeerd in tv overal...

tv gids is ook beschikbaar voor niet belgacom klanten

als je opnames wil doen op afstand moet je uiteraard wel belgacom tv klant zijn en moet je de optie ook activeren in e-services

trouwens tv overal blijft ook zeker nog gratis tot 31/03/12

mvg
Dat werkt bij mij niet.

De login op e-services gaat, ik kan naar de tv gids gaan, maar als ik opname op afstand selecteer, dan krijg ik een popup alsof ik geen Belgacom account heb, terwijl ik toch ingelogd ben op de e-services.
je moet opname op afstand ook nog activeren via e-services, in de rubriek "belgacom tv' . succes

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Ja Xenne, dat systee mwerkt inderdaad, maar enkel op SD-versie. Moet toch een bug zijn denk ik. Alhoewel, met VOD krijg je ook de SD-versie.
" Moet toch een bug zijn denk ik "

of zouden ze hun servers minder willen belasten ?

mvg

Reputatie 1
Ik vind het niet zo'n probleem dat bij serie-opname de software ook oude afleveringen opneemt die 's middags worden uitgezonden. Een serie is een serie. Maar wat ik veel lastiger vind, is dat sinds een maand of zo, de software mij gewoon negeert als ik die middagafleveringen manueel verwijder uit de programmatie. Elke keer verwijder ik die dingen, en elke keer neemt hij ze toch op! Zelf de middagafleveringen die niet kunnen worden opgenomen omdat er op een andere zender geprogrammeerd is op dat tijdstip, moet hij toch in de lijst zetten van opgenomen programma's met een teken van niet opgenomen. Vroeger deed hij dat niet, dan volgde hij mijn aanpassingen. Ik neem aan dat dat dateerde van voor de middagupdates waar sinjoor71 het over had.
mss eens je decoder rebooten (spannig af en na 10 sec terug op zetten) en zien of het helpt
Reputatie 7
Badge +1
Heeft er niks mee te maken. Ik heb dat ook bij Witse. Ze zenden de zaterdag erna de aflevering van de vorige zondag terug uit. Je kunt die dan verwijderen, maar bij elke namiddagupdate staat die er terug bij. Dus die software trekt zich niets aan van wat je verwijderd hebt. Elke middag "als een zombie" zet die software de complete serie terug, ook de herhalingen....gewoon laten staan en wachten tot zaterdag en ze dan nà de update verwijderen. Ik vind dat wél een soort "bug" hoor ! Kunnen ze die herhalingen in de TV-gids geen licht andere naam geven, zodat de software die niet meer als dusdanig herkent ?

A la limite kan je alles laten lopen natuurlijk en dan telkens die herhalingen nà opname wissen, maar het blijft een ergernis. Het systeem via de online-TV-gids (wat xenne aangaf) is een oplossing als je met de SD-versie genoegen neemt natuurlijk. Maar HD was juist mijn belangrijkste motief om naar digitale TV over te schakelen....dus voor mij geen échte oplossing. Ik kijk ook maar naar VOD als er iets met de opname misgelopen is (verschuiven van programma's). Ik heb met Favorite altijd genoeg credits staan om dat binnen mijn abonnement op te lossen, maar dan wél in SD...wat voor die paar keren acceptabel is. Gratis nieuws en weerbericht is trouwens ook in SD.
Als je een opname via serie programeert worden de herhalingen ook steeds opnieuw opgenomen, ook als je ze intussen hebt verwijderd zoals hierboven door sinjoor 71 vermeld. Heb dit persoonlijk ook ondervonden. Een oplossing is om geen serie-opnames te programmeren maar desbetreffende opnames van op afstand te programmeren. Dan worden de herhalingen niet opgenomen. Zo is dat bij mij toch gelukt en worden series slechts één keer opgenomen op het gekozen tijdstip/dag.

Reageer