Satelliet-tv gewend, is dit wat ik meest mist bij PX decoder interface


Reputatie 2



Kijkend naar TV krijg je met pijltjestoetsen OP/NEER meteen dit zenderoverzicht.
Wat ik er zo goed aan vind:
- vooral het groot aantal getoonde zenders op 1 scherm: 17
- en ook de progressiebar (naast de naam): je kunt visueel inschatten hoever de lopende uitzending gevorderd is (cijfermatige aanduiding van de restduur is ook mogelijk)
- bij elke zender de naam van het lopend programma
- je krijgt een vrij groot miniatuurbeeld van de zender waar je naar kijkt (belangrijk bij vele interface handelingen dat je kan blijven kijken)
- ook krijg je meer info van het programma waar je naar kijkt
en de naam van het volgend programma

Belangrijk is ook het gebruik van de 4 kleurtoetsen, zij het dat dit hier afgestemd is op satelliet-televisie.

13 reacties

'k heb de indruk dat met nte...14.4 deze gekleurde functietoetsen nog minder functies gekregen hebben !
Reputatie 2
Badge
Het zou me niet verwonderen. Als je bij de vorige versies op de rode knop duwde had je bij 'een' een overzicht van het nieuws (vergelijkbaar met teletekst). Deze functie is volledig verdwenen. Net gemist en ooit gemist vind je evenwel nog terug. Nu teletekst verdwenen is vond ik dit nogthans een handige functie om beknopt de nieuwspunten even door te nemen.
Inderdaad dat is het wat ik bedoelde je vindt dat niet meer terug, zal wel weer een nieuwe bug zijn zeker ‼
Reputatie 2
Ik ben nog nieuw... als ik op de rode knop duwde dan had ik de regio zender van mijn woonplaats moeten krijgen, maar dit werkte niet...
Dit is er niet meer in versie 14.4, maar ik heb ook gezien dat sinds deze nieuwe versie niet meer alle regionale zenders meer in de zenderlijst staan, maar nog enkel die van je eigen regio...
Nog ivm teletekst: waarom moet ik nog 888 ingeven als er toch niets anders dan ondertiteling meer is op teletekst?
Ja dat is in de tijd van TT dat de zenders voor deze pagina gekozen hebben en is bij iedereen zodanig ingeburgerd dat ze dit zo laten zeker, anders moeten ze dan bij prox iets in de software voorzien dat als je teletext drukt dat die automatisch pagina 888 kiest, ik weet ook niet hoeveel zenders nog TT zullen blijven meesturen !?
Reputatie 2
Op satelliet kon je bij veel zenders (in het bijzonder Britse) teletekst kiezen...
Amaai wat een duidelijke tv gids simpel en overzichtelijk van structuur.
PX kan er een voorbeeld aan nemen.
Reputatie 2
Badge
Inderdaad dat is het wat ik bedoelde je vindt dat niet meer terug, zal wel weer een nieuwe bug zijn zeker ‼
Volgens mij is dit geen bug maar eerder het langzaam afbouwen van de 'rode knop' functie, en het past niet zo direct meer bij hun recente lay-out.
Ik weet ook niet hoe het zit bij de concurrentie ? Is er daar nog een nieuwsoverzicht van de redactie te bespeuren bij het drukken op de rode knop bij één/Canvas ?
ja 't zou kunnen, in ieder geval bij de nte.....116 werkte het nog maar nu met de nte...114.4 niet meer!!
Reputatie 2
Amaai wat een duidelijke tv gids simpel en overzichtelijk van structuur.
PX kan er een voorbeeld aan nemen.

Er is nog veel meer: dit is bijvoorbeeld het overzicht van de programma's voor 1 zender

Reputatie 2
Dit is wat je krijgt als je OK drukt = vergelijkbaar met INFO-knop bij PX



Maar als je, terwijl deze info nog op he scherm staat, nogmaals op OK drukt,
krijg je dit volgscherm met uitgebreide programma informatie

Reputatie 2
Inderdaad dat is het wat ik bedoelde je vindt dat niet meer terug, zal wel weer een nieuwe bug zijn zeker ‼
Volgens mij is dit geen bug maar eerder het langzaam afbouwen van de 'rode knop' functie, en het past niet zo direct meer bij hun recente lay-out.
Ik weet ook niet hoe het zit bij de concurrentie ? Is er daar nog een nieuwsoverzicht van de redactie te bespeuren bij het drukken op de rode knop bij één/Canvas ?


Bij Telenet is dit via de rode knop nog te bekijken.
Reputatie 2
Badge
Inderdaad dat is het wat ik bedoelde je vindt dat niet meer terug, zal wel weer een nieuwe bug zijn zeker ‼
Volgens mij is dit geen bug maar eerder het langzaam afbouwen van de 'rode knop' functie, en het past niet zo direct meer bij hun recente lay-out.
Ik weet ook niet hoe het zit bij de concurrentie ? Is er daar nog een nieuwsoverzicht van de redactie te bespeuren bij het drukken op de rode knop bij één/Canvas ?


Bij Telenet is dit via de rode knop nog te bekijken.

Bedankt Bart voor de info. En hoe zit het met de regionale zenders ? Vanaf de uitrol van de nieuwe interface vorig jaar vind ik daar totaal niets meer terug althans wat TV-Oost betreft.

Reageer