Beantwoord

Samsung TV (49 euro als nieuwe client Proximus)

  • 30 January 2016
  • 20 reacties
  • 695 Bekeken

Waar vind ik de handleiding van die samsung tv die gisteren geleverd werd.
TV die ik kreeg voor 49 euro als nieuwe client van Proximus.
icon

Beste antwoord door atom44 30 January 2016, 16:45

Bekijk origineel

20 reacties

FYI: als je eens googelt op, gebruikershandleiding + type samsung, die je hebt kan je die zeker vinden op het internet.
Ik heb mij al gek gegooglet en niet gevonden wat nodig is!
mss dan best via contact mail vragen dat Proximus er ene opstuurt
surf naar => http://support.nl.proximus.be/app/contact/c/1284
Reputatie 7
Badge +6
Een handleiding is natuurlijk nuttig, maar met een Samsung (ik neem aan ook veel andere merken), heb je die eigenlijk niet nodig: batterijen in de afstandsbediening, tv aanzetten en het ding installeert zich zelf. Plus uw Proximus decoder afstandsbediening is ook nog eens compatibel met Samsung en je hebt zonder veel te moeten programmeren, maar één afstandsbediening meer nodig.

Vind je nergens op de doos het model nummer van die TV? Raar dat.
http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201511/20151111163447348/DUT-NMDVBEU-1.110.pdf

Toch nog gevonden, ik zocht naar de mogelijkheid om het geluid langs een versterker te laten.
Dit gaat denk ik niet bij het toestel dat je vooor 49 euro krijgt bij proximus.
Reputatie 7
Badge +6
Dat zou me toch verwonderen, ik hoop dat iemand je kan helpen.
In uw pdf bestand .. blz 96 .. over de "geluidsbronnen selecteren" ... ff lezen ?
Wet zeg klaar en duidelijk in België moet alles staan in de drie landstalen.

Dus bij aankoop van een toestel moet er een handleiding erbij zitten in de drie talen. Wet is klaar en duidelijk erin betreffende de landstalen. Het is niet aan de klant om handleiding op te zoeken op internet en het te downloaden.. Is zoals Regulus zegt 96 blz. of meer uitprinten maakt je rekening maar 0.24 eurocent per blz.

Geen handleiding bel je de verkoper op en je zegt dat je een handleiding wilt in nederlans en die is het wettelijk verplicht om het je te bezorgen. En die doen dat 100% zeker omdat de boetes betreffende taalinbreuken op taal zeer hoog zijn in België.

Welk merk het is dat je ook aankoop de verplichting betreffende landstalen en herstellingen blijven bij de winkel waar je aankoop. Dus in dit geval even PX opbellen zeggen dat je een Nederlandse handleiding wilt en die zullen je dit opsturen, ze kunnen niet anders.
mss dan best via contact mail vragen dat Proximus er ene opstuurt
surf naar => http://support.nl.proximus.be/app/contact/c/1284
Dank voor uw antwoord, ik ga dat zeker doen. Over het resultaat hoor je me later wel.
Ik reageer hier en nu op het geheel van voorliggende ( uiterst simpele) vraag en de gelezen "(nep)antwoorden". Ik wens iets aan te tonen dat van belang is voor een verbeterde werking van "het forum".

Als u herleest zal u merken dat vooral "Elsa" lukraak oplossingen probeert te verkopen. Verwarrend,. Zij gebruikt haar ( GEKREGEN ) status ( wegens enorme aantallen reacties, wat op zich eerder een minpunt uitmaakt natuurlijk.
Dat toont voor zover nodig de noodzaak van een bepaalde certificatie van oplossingen of oplossingsgevers. Zo van : wat is een antwoord van Marlee, Rezulus en dergelijke veel reageerders waard. Ik gebruik alvast hun voorstellen al langer niet meer.

De goede lezer zal inzie dat ik het goed voor heb.
Louis Lagae
31.01.2016
13:00
Reputatie 5
Badge +3
http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201511/20151111163447348/DUT-NMDVBEU-1.110.pdf

Toch nog gevonden, ik zocht naar de mogelijkheid om het geluid langs een versterker te laten.
Dit gaat denk ik niet bij het toestel dat je vooor 49 euro krijgt bij proximus.


Je kan eventueel het geluid via de audio uitgang van de decoder aansluiten op een audio ingang van je versterker. (AUX)

Mvg
[quote=jdm_01]http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201511/20151111163447348/DUT-NMDVBEU-1.110.pdf

Toch nog gevonden, ik zocht naar de mogelijkheid om het geluid langs een versterker te laten.
Dit gaat denk ik niet bij het toestel dat je vooor 49 euro krijgt bij proximus.


Je kan eventueel het geluid via de audio uitgang van de decoder aansluiten op een audio ingang van je versterker. (AUX)

Onderstaande foto's van de aansluiting en de kabel. Welke kabel te gebruiken (specificaties van de kabel))
Reputatie 6
Badge +2
Het zijn de kabels die op de 1ste foto staan afgebeeld die je moet gebruiken.
Het zijn de kabels die op de 1ste foto staan afgebeeld die je moet gebruiken.

Maar die kabel heeft geen aansluiting (2 fichen) aan het tv toestel.
Lagae dude, ontbreken er toesten op uw toetsenbord ? Als gecertifieerd "Ir." zou u dat toch vlot moeten kunnen oplossen !

Verder draagt uw antwoord hier geen bal bij aan de oplossing voor het probleem van de vraagsteller .. behoudens, andermaal, irrelevant geouwehoer, en zoals steeds produceert u enkel nutteloze gebakken lucht om u een houding van superioriteit te geven door ronduit chaotisch geschrijvel .. ocharme.
BTW .. we wachten hier trouwens op UW "nepantwoord" terzake om de vraagsteller te helpen en hou het aub on-topic !!

Beter eigenlijk, JUST GO AWAY DUDE ! laat iedereen gerust en bemoei u niet met wat ge niet begrijpt, trouwens het antwoord van Elsa om support te contacteren was wel degelijk een gefundeerde raadgeving, wat ge zelf niet eens schijnt te snappen!

.. en om even uw algehele bekrompenheid te demonstreren ..
...Dat toont voor zover nodig de noodzaak van een bepaalde certificatie van oplossingen of oplossingsgevers. Zo van : wat is een antwoord van Marlee, Rezulus en dergelijke veel reageerders waard. Ik gebruik alvast hun voorstellen al langer niet meer.


... "een bepaalde certificatie van oplossingen of oplossingsgevers" .... ROTFLMAO jong !! Behoudens uw krakkemikkig geschrijvel, ... we zullen even een examen bij u komen afleggen om een "LG certificaat" van "beëdigd antwoordgever" te behalen om hier antwoorden te MOGEN geven !! djeezes, hoe gek kan men het bedenken ! Poems And Thoughts Of A Twisted Mind LOVL !!
Nu ja, IMHO beter 1 bullebak met kennis dan een oeverloos irrelevante kletsmajoor die maar continue raaskalt over niets en alles en iederen "in vraag" meent te moeten stellen via waanzinnige pseudo-voorstellen in hoogdravende pseudo-admin stijl (voorstel doorgeven aan de RvB en aan de CEO aub, godbetert !!) ... Dat u, de door sommigen, aangedragen oplossingen wenst te negeren is uw zaak, het getuigt niet van bijzonder veel doorzicht maar misschien snapt u de meeste oplossingen die ze aanreiken niet eens ?
U bent in mijn ogen een ongelofelijk irritant manneke dat ofwel demonisch slim is ofwel pathetisch oerdom ... mijn eigen inschatting hou ik voor mij !

De goede lezer heeft al lang ingezien wat soort vlees er in die kuip zit , ondank het vermeende "goede voornemen" ! ..
Amen ... ZUCHT !!
Reactie op Regulus.


Ik herinner dan maar zelf aan enkele punten uit de algemeen aanvaarde netetiquette, zoals die door een moderator moet bewaakt worden :

- geen woorden in hoofdletters. De tekst van Reg. staat er vol van,

- geen gebruik van !! en ??

- geen gebruik van onbegrijpelijke woorden. Hier wil R wellicht tonen dat hij het internetslang machtig is. Hij gebruikt immers te pas en te onpas slangwoorden als ...LOL, DUDE, ROTFLMAO, ... Uiterst vervelend voor iedereen. Minstens maakt hij zij giftigheden wazig.


Hoe lang moet ik zijn boodschappen nog lezen? Ik moet wel besluiten dat hij iets te zeggen heeft aan de moderatoren, waarvan ik nog steeds niet weet hoeveel er zijn en wie er de baas van is. Wat nog vervelender is.

En sluit mij hiervoor niet tegelijk af zoals jullie al drie keer deden. Dat is toch al te gemakkelijk en onrechtvaardig. Ik was en ben maar de boodschapper van een erge mistoestand.



Louis Lagae

31.01.2015
16:40

-
@ Atom
Het zijn de kabels die op de 1ste foto staan afgebeeld die je moet gebruiken.

Maar die kabel heeft geen aansluiting (2 fichen) aan het tv toestel.

Er bestaan natuurlijk ook overgangen van cinch stekkers (linkse foto) naar scart stekker (rechtse foto)
foto's hiervan zie je o.a. hier : klik hier


en ik zie ook dat je een optical ingang hebt op je tv dus zou je zo ook een verbinding kunnen maken met je decoder via optical kabel.
kijk misschien eens in de documentatie voor de zekerheid dat het een optical ingang is.

Edit1: ik heb je foto vergroot en nu zie ik dat het een optical uitgang is en geen ingang die op jet TV staat dus dan gaat dit niet via deze weg om de audio van de decoder naar je tv te brengen.

Edit2: Ter info
voor wie een een v5 compact decoder heeft, staan hier de mogelijkheden van aansluiting
surf naar : klik hier
daar zie j onder de tekst : "Audio van decoder v5 compact (v5 mini) aansluiten aan versterker of home cinema:"
het volgende staan:
1) via de optische aansluiting SPDIF
2) indien deze HDMI-RCA ondersteunt, via HDMI Audio Return Channel
om geluid via HDMI door te sturen.
3) via een Mini Din naar RCA kabel (RCA ook wel tulp stekker genoemd)
Dit wordt bij Proximus verwacht februari 2016.

Opmerking: de termen "cinch-" / "RCA-" / "Tulp-stekker" gaan allemaal over de zelfde stekker.
Reputatie 5
Badge +1
Ach Louis, het moet gezegd: Regulus roffelt zichzelf gaarne tarzanesk op de allicht sterk behaarde borst - al te luid lachend. Anderzijds pleegt ie regelmatig technisch onderbouwde adviezen te produceren, die ik van jou nog niet gezien heb.
Reputatie 5
Badge +3
RCA-kabel of tulp (wit-rood) rechtstreeks aansluiten op de versterker, bij mij is dat ook zo, zodat ik de radio en tv programma's kan beluisteren op de Denon stereo receiver.
Of zoals elsa aanhaalt via digitaal, op voorwaarde dat de versterker een digitale ingang heeft.

Mvg.

Reageer