Samsung S4 mini aanschaffen : do's & don't's in het gebruik van dit toestel ?

  • 26 November 2013
  • 4 reacties
  • 155 Bekeken


Ik heb me uiteindelijk - na het zéér lang te hebben afgewimpeld - laten verleiden om een smartphone aan te schaffen. In de overtuiging dat we ooit allemaal wel eens op die boot zullen moeten springen en ik nu reeds merkte dat ik achterop raakte ... Het zal uiteindelijk de Samsung S4 mini worden.


Daar ik toch een absolute leek op dat vlak ben heb ik toch een aantal vraagjes :


Hoe zit het met een antivirusbeveiliging en zo ? (ook te voorzien en zo ja, wat wordt aangeraden)


Hoe kan je de contactgegevens vanop een stokoud klassiek sim-kaartje overzetten naar een micro-simkaart ? Of voorziet Proximus daar in bij een bezoekje aan één van de kantoren ?


Welke apps zijn écht nuttig ? (geen interesse in spelletjes)


Andere zaken waar je best oplet om je factuur niet de pan uit te doen rijzen (want ik hoor ook wel eens verhalen over smartphones die de ganse dag lang internet-connectie maken buiten de wil van de gebruiker om).


Alvast bedankt voor jullie feedback.


Vg,


F.




4 reacties

Beste,

U hoeft geen antivirus te installeren op u toestel, dit is ook niet mogelijk.
U gegevens kan u laten overschakelen in één van onze Belgacom Centers. Zij hebben daar een klein apparaatje om de gegevens over te zetten.
De apps die u echt nodig kan hebben zijn:
- Hello! (voor u mobiel verbruik, en belminuten te kunnen nakijken)
- Adobe (om documenten te bekijken)
- Eventueel apps voor uw eigen gebruik (bv. pdf reader, word/excel, trein/bus uren, ...)
Nu wat betreft uw mobiel internet, moet u er zeker opletten dat deze niet altijd aan staat. Enkel wanneer u het nodig heeft schakeld u het in, als u gedaan heeft moet het ook terug uitschakelen. Daarbij moet u opletten dat uw toestel geen automatische updates maakt. Want dit kan u onnodig meer kosten bezorgen. Als u uw updates wilt uitvoeren, kan u dit best doen als u geconnecteerd bent op wifi. Wifi is gratis, tegenover mobiel internet, dat betalend. Als u naar het buitenland gaat moet u er zeker ook voor zorgen dat u niet op mobiel internet gaat, zonder een extra optie. Als u in Europa bent betaald u 14.95€/MB, buiten Europa is dat boven de 50€/MB. Daarom is het zeer belangrijk als u naar het buitenland gaat, dat u dit even nacheckt bij de klantendienst. U kan het gewoon uitschakelen of een extra optie toevoegen dat er voor zorgt dat u niet al te hoge kosten gaat hebben.
Moest u nog vragen hebben, aarzel dan niet op ze te stellen.

Mvg Eva
Dat is graag gedaan.

Een antivirus enorm duur en heeft eigenlijk niet echt veel nut op een smartphone. Als u dit echt wilt overwegen kan u dit eventueel nog opzoeken via u apps.

Ja, voor wifi is het zoals op de tablet of u vaste computer. U kan ook van mensen in de buurt internet gebruiken via FON (als u klant bent bij Belgacom). Dan moet u enkel een code aanvragen via de klantendienst.

1GB is natuurlijk wel veel maar als u elke dag een uur op internet zit, muziek download of filmpjes bekijkt dan zal u natuurlijk gemakkelijk aan 1GB komen.

 U kan dit normaal ook aanvragen in een winkel. Daarbij is deze code geldig voor al de personen die gebruik maken van uw wifi. Dus FON kan dus ook buitenhuis gebruikt worden en is ook gratis (vermits u al betaald voor uw vast internet)



Een antivirus enorm duur en heeft eigenlijk niet echt veel nut op een smartphone.



Er bestaan ook GRATIS antivirusapps ! Zie https://play.google.com/store/search?q=antivirus%20gratis . Over het nut wil ik me niet uitspreken, ikzelf gebruik er geen.


Mvg, Mikki

Reageer