Ruckus draadloze tv


Sinds meer dan 3 jaar ben ik gebruiker van draadloze digitale tv met Ruckus Ufootjes.

Gisteren viel echter de elektriciteit uit waarna alles opnieuw opstartte, buiten mijn draadloze tv, de tv via kabel die beneden staat, werkt wel.

Op de zender van Ruckus brandt enkel het 'power' lichtje en het <-> lichtje. Op de ontvanger alle lichtjes buiten het <-> lichtje.

Ik heb reeds een reset gedaan door de elektriciteitstoevoer uit te trekken, ik heb hen opnieuw proberen herinitialiseren maar niets helpt.


Doe ik iets verkeerd of geven zij de geest na 3 jaar vlot werken?


Alvast bedankt voor de hulp,


Lies

18 reacties

Heb je deze methode gevolgd:

  1. Eerst Initialiseren proberen http://support.en.belgacom.be/euf/assets/images/belgacomtv/manuals/ruckus1tv_nl.pdf" target="_new Aan modemzijde:[/b] [list=1]
  2. Neem de de Access Point (Toegangspunt) van de Ruckus[/i] en steek de voeding in.
  3. Verbind de Access Point (Toegangspunt) met de modem, (bijvoorbeeld de Philips, op de TV poort) door middel van de meegeleverde ethernet-kabel.

Aan decoderzijde:

  1. Neem de adapter en steek de voeding in.
  2. De adapter zal nu de Access point (Toegangspunt) zoeken. Als hij deze gevonden heeft en de kwaliteit van de verbinding is goed zal het lichtje Air Quality op groen blijven staan, zal u het lichtje bij de duim (Air Quality) vast groen zijn. Indien het lichtje niet groen blijft, kunnen er fouten te zien zijn in de videostream.
  3. Verbind de Adapter met de BelgacomTV decoder door middel van de meegeleverde ethernet kabel.




Groetjes,

Elsa
betekenis van de lampjes:

Betekenis van de signalisatie op de Ruckus[/i]





Image


















































LEDActiviteitOmschrijving

1
Antenne Alle leds vast groen

Tegenwijzerzin draaien en
knipperen

"Randomly" groen knipperen

De Ruckus[/i] AF2821 (access point) is aan het
opstarten
De Ruckus[/i] AF2821 (access point) is
opgestart

De antenne is actief


2
Power Groen

Uit

De Ruckus[/i] AF2821 (access point) staat
onder spanning
De Ruckus[/i] AF2821 (access point) staat
niet onder spanning


3
LAN Groen

Uit

Er is een link/verbinding via de ethernet
kabel.
Er is geen link/verbinding via de ethernet
kabel.


4
Wireless Groen knipperen


Groen vast

Er wordt data doorgestuurd. Hoe sneller
het knipperen, hoe meer data er wordt
verzonden.
De wireless port is geïnitialiseerd en actief.


5
Air quality Groen vast


Groen knipperen
(0,25 sec aan - 0,25 sec uit)

Ongelijkmatig knipperen
(0,03 sec aan - 1 sec uit)

Er is een goede Air Quality.
Het geeft aan dat er een goede kwaliteit
van video streaming zal zijn.
Op de grens accepteerbare Air Quality.
Het geeft aan dat er video doorgestuurd
kan worden maar de kwaliteit zal
variabel zijn.

Slechte Air Quality.
Videostreaming is niet mogelijk.
Het korte knipperen geeft aan dat de Ruckus[/i]
wel nog functioneert.









Groetjes Elsa





Bijkomende info ôp ricy's blog: surf naar =>

http://bgctv.skynetblogs.be/#ruckus











Groetjes, Elsa
Sent from my laptop, Blackberries and Apples are for eating

Hey Elsa,


Alvast bedankt voor het antwoord maar ook het opnieuw installeren lukt niet.


Toch bedankt voor de tip!


Lies
Je bent zeker dat er signaal uit je modem komt dus uitgang tv2 die naar je ruckus access point loopt?

Anders moet je eens de utpkabel die rechtstreeks verbonden is met je decoder waar je TV signaal in orde is eens op de andere TV uitgang van de modem steken die nu naar je access point loopt

Als je verder tv kunt kijken wil dit zeggen dat een goed signaal naar je ruckus acces point loopt.
@Lies,

Ik denk dat er weinig aan te verhelpen zal zijn. Een jaar of wat geleden heb ik hetzelfde voorgehad: na een stroomonderbreking (en zonder gebruik van een overspanningsbeveiliging) was het onmogelijk om terug Ruckus verbingen te leggen naar mijn beide TVs. Had eerst zelf alles geprobeerd (aan, uit, initialisatie, juiste volgorde, omgekeerde volgorde, decoders, enz...). Daarna heb ik kontakt genomen met de Helpdesk. Na mijn uitleg en nog enkele testen heeft de medewerker mij gezegd dat dit een gekend probleem was na stroomonderbreking en dat er tot dan nog geen oplossing voor gevonden was. Aangezien mijn Ruckus HD transmitter niet meer in garantie was zou ik een andere moeten kopen. Ik heb het dan maar anders opgelost: 1 TV is nu met kabel verbonden en ik gebruik mijn oude (niet HD) Ruckus transmitter voor verbinding met de 2de TV (die toch nog niet HD is). Ik heb nu wel een overspanningsbeveiliging geinstalleerd (je weet wel: een ezel stoot zich....)

Ik denk dat je in hetzelfde geval zit.

Met vriendelijke groeten, MinderIsBeter.
Ja inderdaad als ze alles geprobeerd heeft zoals hierboven staat zal de ruckus wel defect zijn, en dit gebeurd het vlugst als er al een onderdeel aan 't verzwakken is in een toestel bij het uit en aanschakelen van een toestel.

Maar het is niet zo dat een toestel niet tegen aan en uitschakelen kan zoals door zovelen altijd beweerd wordt,
(dit wordt gebruikt als drogreden om maar niet te moeten toegeven dat het eigenlijk geen goed toestel is die ze verkopen of verhuren)
want dit wordt voor nieuwe toestellen die gefabrikeerd worden uitvoerig getest, het is omdat een zwak elektronisch onderdeel die uiteindelijk toch na zoveel dagen toch de geest zal geven een nekslag kijgt door uit en aanzetten.


groetjes,

Elsa

Dan zal ik maar eens gaan zien voor een nieuwe zender en ontvanger...
Je kan natuurlijk altijd proberen om één van de twee te vervangen bvb de zender (accesspoint) en proberen af te spreken in de bgc winkel als het niet de zender lijkt te zijn of je dan de nieuwe zender met een ontvanger mag omruilen en nog beter beide zender en ontvanger en vrgen of je de mogelijheid hebt om de zender of ontvanger die blijkt niet defect te zijn mag terug binnen brengen. Het is het proberen waard,

Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb ook al 3 jaar een Ruckus draadloos systeem met zender en ontvanger, voorlopig zonder enig probleem. De stroom is hier al meermaals uitgevallen (foutstroomschakelaar) zonder effect op de Ruckusadapters.
Als het "wireless"lichtje en het "airquality" lichtje op de zender niet brandt, zal het waarschijnlijk aan de zender liggen, want dan zendt die geen draadloos signaal door. Dat het <--> ethernetlichtje op de zender wél brandt betekent enkel dat de ethernetkabel met de modem verbonden is, maar blijkbaar wordt er niks doorgezonden. Dat op de ontvanger het <--> ethernetlichtje niet brandt zou normaal kunnen zijn als er geen draadloos signaal doorkomt van de zender, maar dat zul je moet afwachten met een nieuwe zender. Ken je niemand anders met een Ruckus systeem die je de zijn/haar zender (eventueel ook de ontvanger) even kan lenen om te testen wat er wél en niet werkt? dan weet je het zeker.
Wat Elsa zegt is ook belangrijk. Komt er een signaal uit de ethernetpoort van de modem ? Al eens in de 2e TV-poort geprobeerd? en staat je modem in "bridged" of in "full routed". Kijk eens op de configuratiesite van de modem http://192.168.1.1/ onder status. In "full routed" kan je de 4 ethernetpoorten voor zowel TV als internet gebruiken en kan je ze alle 4 testen met je Ruckus zender. Maar ik vrees toch dat die stuk is...
Nog een vraagje: is de stroom uitgevallen door een stroomstoot op het electriciteitsnet ? sommige apparaten zijn daar gevoeliger voor dan andere, en er zijn adapters voor om dat op te vangen.
De stroom is wegens een onbepaalde reden uitgevallen (verliesstroomschakelaar welke heel gevoelig is hier). We hebben dit reeds meermaals gehad en altijd zonder gevolgen. De 2e poort van de tv (normaal verbonden rechtstreeks met de decoder beneden) gaf hetzelfde probleem maar de tv beneden kreeg perfect signaal via de uitgang die de ruckus gebruikt.

Ik ben dan maar bij Belgacom binnen gestapt en een nieuwe zender gestoken, dit gaf echter nog steeds hetzelfde probleem. Heb dan ook een nieuwe ontvanger gezet en nu heb ik weer super beeld. Misschien waren ze beide wel op... Ik heb wel gemerkt dat de zender vrij warm kan worden soms. Misschien moet ik daar maar eens op letten bij de nieuwe zender.

Toch allemaal bedankt voor de hulp, laat ons hopen dat ik nu weer enkele jaren gerust ben...


Groetjes,


Lies
Badge
Beste

Ruckus zender is niet apart verkrijgbaar ... , wel de bijkomende ontvanger.

muisje
Reputatie 7
Badge +1
Niks aan te doen Lies. Kapot is kapot. je moet met alles wat geluk hebben. Voor de rest is het een betrouwbaar systeem vind ik. De voet van de Ruckus adapters worden inderdaad redelijk warm, maar dat is normaal denk ik.
Inderdaad daar moet je je warme voeten aan vegen ;-)
Op www.2hands.be staat een tweedehands ruckus te koop per opbod.


Die van Lies staan er nu ook op te koop ;-)

grapje,

Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Het ziet er naar uit, dat je zoiets best niet 2e hands koopt...je weet nooit hoelang die al gebruikt zijn en of de set in orde is. Lies deed waarschijnlijk de juiste keuze door nieuwe te kopen met 2 jaar garantie. Waarom zou je zoiets wegdoen ? Als je van provider verandert, kan je die set Ruckussen toch ook nog bv. bij Telenet gebruiken, tenzij je nog kabelaansluiting aan je TV hebt liggen, maar dan kan het nog voor een 2e TV/decoder in een andere kamer of om een draadloze internetverbinding te maken als de Wifi niet sterk genoeg is..
Reputatie 5
Badge +3
Toch is het belangrijk al je apparaten (modem, ruckus, decorder, enz...) op een overspanningsstekker aan te sluiten. Er is een verschil als je zelf handmatig een toestel aan en uit schakelt, of dat er ineens op het volledig net een stroompanne is, het opstarten van het net veroorzaakt bijna altijd een piekstroom die de oorzaak kan zijn van defecte gevoelige apparaten zoals bv. een ruckus!

Mvg

Reageer