Rucksus versus PCL-adapters


Wat heeft de voorkeur rucksus die niet meer verkrijgbaar is via belgacom of pcl-adapters die vind ik heel duur zijn geworden bij belgacom en zijn er ook andere alternatieven voor draadloze tv.
Mvg.
Guido

18 reacties

Wel nog in de belgacom boetiek te koop.

Ik zou de voorkeur geven aan Ruckus want als je de forums afloopt zijn er heel veel klachten van mensen die plc's gebruiken en veel veel minder klachten van Ruckus gebruikers.

Ik persoonlijk heb ze ook buiten gesmeten, wat nu niet wil zeggen dat ze altijd slecht werken, je zou het gewoon moeten kunnen een tijd uittesten en dan pas ben je zeker.

Alhoewel er ook zijn die jaren geen problemen hebben en dan ineens wel !!!!!

Dus ik ga voor Ruckus.

groetjes,

Elsa
ik ben persoonlijk nog altijd heel tevreden van plc.

maar ik zou gaan voor de bekabelde oplossing, nog altijd het beste, indien mogelijk

en tv overal begint stilaan ook een waardig alternatief te worden met het huidige zenderaanbod (zolang het nog gratis is)

mvg
Reputatie 5
Badge +3
Verbinding modem-decorder:

  • met plc: goed, er bestaan buiten deze van BGC nog andere merken die soms nog beter werken en een pak goedkoper zijn!
  • met ruckus: beter dan plc, bijna nooit problemen.
  • met utp-kabel: beste verbinding! aanbevolen!





Dat een rechtstreeks verbinding met utp kabel de beste oplossing is staat buiten kijf en is hier op het forum al herhaaldelijk vernoemd geweest.

Maar veel mensen kunnen er niet van tussen om met een soort devolo of ruckus oplossing te werken en dan is de vraag werkt dit goed

daar kan je eigenlijk nooit 100% op voorhand zeker van zijn wwant er zullen altijd personen antwoorden

"ik heb goede ervaringen met devolo's" en ook "ik heb goede ervaringen met Ruckus"

Het enige juiste antwoord is je bent het met deze oplossingen alleen zeker als je het terplaatse kunt uitproberen want het hangt van te veel factoren af .

groetjes,

Elsa
Als ik UTP kabel moet gebruiken zou dit voor 15 meter zijn door het plafond in een huurwoning (dit is voor een tweede decoder) is dit niet wat veel afstand en daar zie ik ook een beetje tegen op. Deze UTP kabel is deze van een doe-het-zelf zaak goed genoeg of moet je die van Belgacom nemen, normaal bij aankoop of huur van de decoder dacht ik dat er maar 10 meter bij is ? Kan je die bij bestelling van de decoder op maat laten maken, ik stel maar de vraag omdat jullie hierin veel meer ervaring hebben dan ik. De kabel van telenet ligt er nog maar die is niet bruikbaar voor het systeem van belgacom.Daarom ook dat ik dacht aan een draadloze oplossing maar blijkt dus niet de beste te zijn.
Reputatie 5
Badge +3
15 meter is geen probleem, een ethernet kabel kan je bijna overal (brico, fnac, mediamarkt, enz...) kopen, je moet het gat in het plafond groot genoeg boren zodat de stekker van de kabel er door kan, achteraf kan je dit gat toedoen met een dichtingskit, je kan zo een kabel apart kopen, op lengte maken, en de stekkertjes met een speciale tang erop monteren, maar als doe-het-zelver moet je dan zo een tang aanschaffen, en velen zien daar vanaf om zelf zo een kabel te monteren.

Mvg
Reputatie 5
Badge +3
Je kan ook de kabel doorknippen en terug herstellen volgens het installatieplan van BGC hieronder:

http://support.en.belgacom.be/euf/assets/images/fixedinternet/installation/drivers/sagem_nl.pdf

Mvg.
Bedankt allen voor jullie reacties en raadgevingen nu weet ik wat ik moet doen. JDM ook bedankt voor je link, als ik het met een UTP-kabel zou laten doen heb ik dit zeker nodig. (kan dit jammer genoeg niet zelf installeren wegens een handicap)

Mvg.

Guido
Je vind ook tangen in de doe het zelf zaken om rj45 stekers aan te zetten is niet moeilijk hoor, 'k heb het zelf uitgevoerd.

Zie filpje hoe je het moet doen => http://www.youtube.com/watch?v=v7H8OoKA4F8

Elsa

PS: utp kabel mag tot 100 m lang zijn

Reputatie 7
Badge +1
Ik werk al 3 jaar probleemloos met Ruckus. Met PLC geen ervaring, maar zoals Elsa zegt, ik heb hier op het forum al veel meer klachten gehoord over PLC dan over Ruckus. Daarom vind ik het raar dat Belgacom ze niet meer op de website aanbiedt en ze ook niet in de BCC's uitstalt. je moet er wél naar vragen in de BCC's. Maar als je dat niet weet, bieden ze altijd PLC's aan als draadloze oplossing (al is die niet écht draadloos want via het electriciteitsnet). Ze zouden idd. de 2 mogelijkheden moeten bieden en ze eventueel laten uittesten op proef. Maar dan moeten ze er een hoop ter beschikking houden natuurlijk.
Om een UTP volledig onzichtbaar weg te werken, moet je toch al wat ervaring hebben als hobbyist. In een nieuwbouw kan je dat best op voorhand voorzien tegenwoordig ook voor internet, al is het nu toch ook al wel véél draadloos (Wifi-routers). Waarom wordt er nog niet rechtstreeks met Wifi gewerkt? of is dat signaal niet sterk genoeg ? De laatste nieuwe "smart-TV's" werken toch al via Wifi ? zij het voor internet.
Reputatie 5
Badge +3
Inderdaad Elsa, je hebt gelijk, zo moeilijk is dat niet, maar niet iedereen is een technische doe-het-zelver!

groetjes,
ik ook niet hoor !!
maar als je de kabel wat te lang koopt en een paar keer oefent dan zal het wel lukken

of zijn de vrouwen dan toch technisch handiger dan de manne ;-))


Nog wat uitleg op ricy's blog :=> http://bgctv.skynetblogs.be/#utp


Groetjes,

Elsa

PS: kabel verlengen is ook niet aan te raden (al zal het wel werken, weer meer kans op slechte contacten ) beter uit één stuk.

denk dat zo'n tang meer kost dan uw kabel? en wellicht gebruik je dat daarna nog maar zelden... denk dat je hem beter op maat & afgewerkt koopt

langs de andere kant, een kabel trekken met van die stekkers op is miserie vragen & krijgen

mvg
Die tang in het filmpje is een dure maar er bestaan goedkopere versies ook en drink eens een paar pinten minder hé xenne dan kan je er ene kopen ;-)
Hallo iedereen ik denk dat sommige handicap verkeerd hebben verstaan, ik bedoel hier mee dat ik invalide ben en het niet zo voor de hand ligt dat ik dat zelf doe. Maar daar loop ik niet echt mee te koop natuurlijk, dat konden jullie niet weten natuurlijk. Tot 2 jaar terug had ik dit nog wel zelf gedaan maar dit is nu veel te pijnlijk, in elk geval bedankt voor al jullie reacties zo weet ik welke de mogelijkheden zijn. Zal heel waarschijnlijk ook kiezen voor de UTP-kabel omdat ik toch liever ga voor de kwaliteit en niet onbelangrijk denk ik dit dan toch de meest goedkope oplossing is.

Groetjes,

Guido
Sorry Guido ik heb het echt niet zo bedoelt hoor en ik vind dat je een goede beslissing genomen hebt want ik heb ook voor een vaste bekabeling gekozen na vele problemen met de altenative oplossingen van PLC's.

Je zal het je zeker niet beklagen.

groetjes,

Elsa
Het is je vergeven Elsa ;-)

Groetjes,

Guido

Reputatie 7
Badge +1
Ik wens je het beste met je keuze. Als je iemand vindt om het voor je te doen, is het idd. de zekerste oplossing en zeker op termijn de goedkoopste, want zowel PLC als Ruckus kunnen stuk gaan en hebben niet het eeuwige leven.Lachen

Reageer