Vraag

Routing problemen met modem

  • 22 February 2017
  • 2 reacties
  • 134 Bekeken

Hallo,

zijn er nog mensen die problemen met routing ondervinden. Ik heb devices (smartphones, laptops etc) op mijn netwerk (5G Wifi, Wifi, kabel). Op het netwerk staat 3 raspberry pi's en interne server. Echter soms komt het voor dat een device (laptop bvb) geen connectie kan maken met de server of de rPI's. Vanaf een andere laptop is dat wel perfect mogelijk. Een paar dagen later kan het zijn dat ik vanaf de eerste laptop wel naar de server kan, maar vanaf een ander device niet. Deze morgen 2 uur verloren om aan mijn documenten te komen op mijn interne server, terwijl ik met een andere laptop direct kon verbinden.

De enige oplossing is telkens de modem te rebooten. Nadien werkt het een tijdje wel vlot.

Grtz

2 reacties

Ik denk dat het best is van je server ook een vast IP adres te geven hoger dan 192.168.1.127, bvb.. 192.168.1.130

zoals ook beschreven in dit voorbeeld van een synologie NAS: klik hier
Alle servers hebben een vast IP. (Raspberry Pi's ook.) Ik kan letterlijk pingen naar de Modem, kan op het internet maar niet naar mijn LAN netwerk. (Over Wifi, via LAN gaat dan wel). Het is niet steeds hetzelfde mobile device tevens.

Reageer