Skip to main content
Roaming betekent dat wij als Belgen in een EU-land aan Belgisch tarief bellen naar nummers in Belgie EN naar nummers van het EU-land waar we op bezoek zijn (wat vroeger heel duur was).

Maar wat betaalt de inwoner van het EU-land wanneer hij ons in zijn land belt op ons Belgisch nummer ?

Vb : ik ben in Italie en wil een plaats reserveren in een restaurant. De baas zegt dat alles bezet is en hij mij zal terugbellen.

Wat betaalt hij ?

Hij belt in zijn thuisland naar een buitenlands mobiel nummer.

Geldt dan ook het roaming-tarief of betaalt hij een internationaal gesprek naar een mobiel (Belgisch) nummer ???
hij zal internationale tarieven moeten betalen volgens mij maar geen roaming kosten aangezien hij in zijn eigen land op het netwerk van zijn eigen operator zit.
Inderdaad = kost internationaal uitgaand gesprek
Dan zijn wij het weer roerend eens 👍🏼
Dat vreesde ik ook al en zo zal er toch weer (onbewust) een deel van de verloren roaming-kosten teruggewonnen worden door de operatoren... Opletten dus en de buitenlandse correspondent verwittigen !
Dat is inderdaad ook het geval als je zelf hier thuis belt naar een ander EU land dat je aan internationale tarief belt.

Reageer