Skip to main content
Ik zit momenteel in Cyprus, traditioneel zet mijn roaming provider in op Vodafone.



Nu heb we iets raars ontdekt, bij het versturen van een sms geeft de smartphone aan dat het bericht niet verstuurd is, maar het is we degelijk verstuurd.



We hebben dit ontdekt door een bericht vier keer te versturen omdat het zogezegd niet verzonden was, toen we een bericht van de ontvanger kregen dat ze het vier keer had ontvangen.



Gisteren weer van hetzelfde, met een test naar mijn echtgenote's telefoon idem dito.



Toen heb ik mijn gsm op een andere provider gezet, MTN en blijkbaar is mijn brobleem opgelost, alleen weet ik nog niet of de kosten hetzelfde zijn, mijn e-services ligt half plat....



Heeft iemand hier een zuivere uitleg voor, want Proximus werkt toch steeds samen met Vodafone.



Met dank bij voorbaat.
staat +32 475 16 16 16 ingesteld als sms-centrale
Elsa, als dat niet ingesteld stond kon ik ook niet verzenden, en dat ging wel.
Ik zit momenteel in Cyprus, traditioneel zet mijn roaming provider in op Vodafone.



Nu heb we iets raars ontdekt, bij het versturen van een sms geeft de smartphone aan dat het bericht niet verstuurd is, maar het is we degelijk verstuurd.



We hebben dit ontdekt door een bericht vier keer te versturen omdat het zogezegd niet verzonden was, toen we een bericht van de ontvanger kregen dat ze het vier keer had ontvangen.



Gisteren weer van hetzelfde, met een test naar mijn echtgenote's telefoon idem dito.



Toen heb ik mijn gsm op een andere provider gezet, MTN en blijkbaar is mijn brobleem opgelost, alleen weet ik nog niet of de kosten hetzelfde zijn, mijn e-services ligt half plat....



Heeft iemand hier een zuivere uitleg voor, want Proximus werkt toch steeds samen met Vodafone.



Met dank bij voorbaat.




Ik hoop dat er geen 4 SMS'en worden aangerekend anders zou dat telkens een kostelijk grapje worden.
Alexander, Eigenlijk had TS zijn +32 475 16 16 16 als sms-centrale beter niet ingesteld gestaan dan :-)))
Sorry dat ik niet vlug antwoord, ik zit tenslotte in verlof. ....



Maar ja, natuurlijk zijn die ons aangerekend, en dat is dan de schuld van een goede overeenkomst tussen Proximus en Vodafone.



Want nu sta ik op MTN en is er geen probleem, en volgens mijn verbruik in e-services is de prijs hetzelfde namelijk 0,02 € per sms, ja verschiet niet, dat is wat er staat.

En van België naar hier kost me dat 0,40 € per sms.....
Hier ben ik nog eens, sorry van die andre topic, dat was niet de bedoeling, de bedoeling was dit naar de medewerkers te sturen maar op een of andere manier is er iets mis gelopen.

Ik vindt trouwens dat deze site en forum tergend traag werkt en zeker op een tablet.



Maar neemt niet weg dat ik hier nog steeds niet wijzer geworden ben, dus laat maar, ik ga hier verder mijn verlof niet spenderen.
Mss is het dan te laat maar ik geef je toch nog de link mee om een bericht naar de medewerkers te sturen

=> Stuur bericht
Is bij deze gebeurd
Het is toch weer knap van de Proximus helpers, hoe iemand in het buitenland geholpen wordt. Kan het al evengoed aan de katten vragen die hier rondzwerven.
Sorry maar de katten weten het niet...........

En binnen twee dagen ben ik weer thuis en kan het me niet meer schelen, uiteraard tot de volgende keer dat hier ben, maar begin me toch serieus vragen te stellen over Proximus en de hulp.



Ik zit namelijk regelmatig op een help forum waar geholpen wordt door "specialisten" en door mensen met ervaring.

Dit forum draaid alleen op mensen die over iets een ervaring hebben, maar niet op "specialisten".
heb je de vraag al eens gesteld via => Mai Ons
Beste Elsa,



De dagen geleden heb ik gereageerd op uw antwoord van "stuur een bericht" ik heb dat ook gedaan (en vermeld), dat is drie dagen geleden als ze daar zo rap zijn dan hoeft het voor mij niet meer, dan is, zoals ik hierboven reeds aanhaalde, dit forum het woord "Hulp forum " niet waard.



En van de medewerkers ben ik het ook meer dan zat, mijn (hun) probleem zal op die manier niet opgelost geraken.



En zoals ik ook al zei, ik ga mijn laatste twee dagen hier niet naar de vaantjes helpen in de hoop dat ik van de "specialisten" een deftig antwoord krijg.
Ok , geen probleem, ik probeerde en hoopte alleen maar je te kunnen verder helpen met mijn tips.

Mvg,

Elsa
Elsa, dat je wil helpen, goed, maar als ik naar verschillende instanties een vraag moet stellen binnen de support, dan stel ik mij serieus de vraag wat ze daar doen.
Het is inderdaad algemeen bekend en geweten dat er veel vlugger gereageerd en kort op de bal gespeeld wordt, via hun proximus twitter pagina.

Persoonlijk heb ik al altijd alles geregeld (problemen en vragen laten oplossen) via hun helpdesk op 0800 22 800 maar ieder doet daar uiteraard zijn goesting mee om op welke manier Prox te contacteren, dat is evident enfin dit ter info 😉
Beste Elsa en anderen,



Ik ben terug thuis, en maak dan toch nog even werk om de draad terug op te nemen over mijn probleem in Cyprus, dat o zo oneindig goed is opgelost door Prox (sic).



Ik wil nog eens de vraag stellen, wie is in godsnaam verantwoordelijk voor dit forum?

Als er een verantwoordelijke is, een Moderator noemt men zo iemand al eens, dan, 1 behoord die een bepaalde kennis van zaken te hebben, en 2 als hij (of ze) het niet weten en aangezien dit forum onder de e-services staat en dus van Proximus is, zouden ze de info intern moeten zoeken, en zodoende mensen die werkelijk een probleem hebben, en zeker in het buitenland, te kunnen helpen.



Dit is bij deze niet gebeurd, ook niet door de medewerkers, en maakt me op z'n zachtst gezegd wrevelig en zelfs kwaad, en zoals ik reeds voorheen aanhaalde, dan heeft voor mij dit forum geen bestaanswaarde meer.



Er is ook reeds vaak gesuggereerd dat jij (Elsa) zelfs bij Proximus zou werken, maar dat geloof ik niet want dan zou je er niet goed uitkomen.

en om simpele dingen op te lossen doe je dat misschien goed, maar om eerlijk te zijn, je antwoorden zijn niet altijd relevant.



En wat Twitter betreft, ik zit op Facebook, ik zit op dit Forum en ik stuur berichten naar de "medewerkers", als dit niet voldoende is, dansluiten ze best de laatste drie en gebruiken ze alleen Twitter.



Dit gezegd zijnde ga ik me nu beraden hoe en waar ik te weten kan komen wat er in Cyprus met de Co-operator van Poximus, Vodafone is misgelopen...
Inderdaad de mensen van Proximus zelf zijn te herkennen aan het embleem die ze gebruiken, en vraag ik mij inderdaad ook af waarom men zou suggereren dat ik van ⌘ zou zijn !!!!!

Alleen probeer ik met mijn bescheiden kennis en in mate van mijn mogelijkheden (heb zeker geen toegang tot "inside information ") om via tips enz.... de forumleden die met vragen zitten verder te helpen, niet meer en niet minder en details en specifieke officiële info moet en kan trouwens alleen maar van mensen van ⌘ zelf komen.



Verder nog ter info:

▬ http://www.proximus.be/nl/id_cr_roaming/particulieren/producten/mobile/opties-en-diensten/standaardtarieven-per-land-.html

▬ https://www.proximus.be/nl/id_cb_allabroad/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/producten/mobile/opties-en-roaming/bel-sms-en-surf-goedkoper-vanuit-het-buitenland.html

▬ http://www.proximus.be/nl/id_catr_mos/particulieren/producten/mobile/opties-en-diensten.html

▬ https://www.proximus.be/nl/id_cb_abroadrates/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/producten/mobile/opties-en-roaming/standaardtarieven-per-land.html

▬ http://www.proximus.be/nl/id_cl_ratesabroad/grote-bedrijven-en-overheden/oplossingen/mobile/tarieven-in-het-buitenland.html
Ja Elsa, en dat laatste is blijkbaar het grote probleem, ze vegen er hun "gat" aan, liever lui dan moe, maar weet zeker dat ik het hier niet bij laat.



Vindt ook raar, en bewijst tegelijk de interesse van de "specialisten", dat er niemand reageert om zich, of Proximus, te verdedigen, dus daar trek ik ook mijn conclusies uit.
Beste mensen,



Voor wie het interesseert, en voor wie het niet interesseert, maar hieronder de conversatie tussen mij en de "specialisten" van de klantendienst.

Wie voor dit soort support nog respect heeft getuigt mijn bescheiden mening, maar die wordt hier al niet meer gewaardeerd, van laag niveau.



Klant Via webformulier (Choreftis) 30/05/2016 11:30 AM

Ik weet niet of mijn eerste bericht is aangekomen, want ik kreeg een foutmelding, dus hierbij opnieuw.



Ik ben juist terug van Cyprus, waar ik reeds jaren heenga zonder ooit een probleem gehad te hebben met telefonie.

Ik zet mijn Smartphone altijd handmatig in op Vodafone, omdat ik weet dat Proximus samenwerkt met Vodafone, en handmatig omdat ik anders wel eens op een Turkse provider kan zitten en dat wil niet.

Op een bepaalde moment stuur ik een sms naar een vriendin van ons en het bleef staan op verzenden, na verloop van tijd kreeg ik de melding dat het niet verstuurd was, dus opnieuw verzenden en opnieuw…….. tot ik een sms kreeg dat ze het reeds vier keer had gekregen.

Ik heb toen geprobeerd met mijn echtgenote haar smartphone en bleek hetzelfde.

We hebben dan naar elkaar een sms verstuurd en ook daar idem dito.

Ik heb dan de beide toestellen op MTN gezet, een andere provider en ons probleem bleek opgelost, maar ik wist toen nog niet of de tarieven eender waren maar dat bleek wel.

Ik heb dit probleem ginds op het Proximus forum gezet en ook naar de “medewerkers” gestuurd, maar ik kwam van een kale reis terug. Als dit de support dienst is van Proximus, dan hoeft dit voor mij niet meer te bestaan.

Ik heb de indruk dat Proximus de kwaliteit niet meer in het vaandel draagt, want voor ons vertrek hadden we ook regelmatig TV uitval, en als we daar dan iets over vragen dan moeten we van alles doen, dan denken sommige helpers dat er een aardbeving is geweest en dat alles overhoop ligt en “dat” het probleem is.

Met dank





Geachte mevrouw, geachte heer Choreftis , We hebben uw aanvraag via e-mail goed ontvangen. Onze teams zullen u zo snel mogelijk antwoorden. Hieronder vindt u de informatie in verband met uw aanvraag. Categorie: Mobiele telefonie Betreft: Ik heb een klacht Uw aanvraag: %REQ% Deze e-mail is een automatisch antwoord via onze computersystemen. Reacties op deze e-mail zullen dan ook zonder gevolg blijven. Voor alle verdere vragen kunt u steeds op www.proximus.be/contact terecht. Hartelijk dank. Met vriendelijke groet, Het Proximus team





Beste mijnheer Choreftis ,



Wij begrijpen dat dit een onaangename situatie was voor u. Wij bieden u hiervoor alvast onze excuses aan.



Wij raden u aan om rechtstreeks onze technische dienst "telefonisch" hiervoor te contacteren op het gratis nummer 0800 22 500, bij optie Storingen/ Technische dienst. Onze technische medewerker zal dan testen uitvoeren terwijl u aan de lijn bent.



Verder wensen wij u nog een prettige dag.



Met vriendelijke groeten,

Acki



Het Proximus Team





Ik weet niet wat Proximus bezielt, maar ik weet niet wat mijn telefoonlijn met een sms van uit Cyprus te maken heeft.

Dus lees aub het in rood gekleurde gedeelte.....





Om uw vraag verder te kunnen oplossen, hebben wij nog bijkomende informatie nodig.



Zou u ons het sms-nummer kunnen meedelen zodat wij dit kunnen nakijken voor u? Wanneer u dit sms ontvangen heeft? En op welk oproepnummer heeft u dat sms ontvangen?



Verder wensen wij u nog een prettige dag.



Met vriendelijke groeten,

Acki



Het Proximus Team





Ik heb niets ontvangen ik heb verstuurd, van --------- naar --------- en van ----------- naar ---------- en ook naar elkaar om te testen





Wij raden u aan om rechtstreeks onze technische dienst "telefonisch" hiervoor te contacteren op het gratis nummer 0800 22 500, bij optie Storingen/ Technische dienst. Onze technische medewerker zal dan testen uitvoeren terwijl u aan de lijn bent.



Verder wensen wij u nog een prettige dag.



Met vriendelijke groeten,

Acki



Het Proximus Team





Excuseer mijn onbeleefdheid, maar het loopt nu wel de spuigaten uit, zijn jullie wel bij gezond verstand of denken jullie dat ik achterlijk ben.

En ik hoop zeker dat jullie er verder mee gaan want anders doe ik het wel, desnoods bij de grote in Brussel.



Hierna heb ik niets meer gehoord.

Reageer