Skip to main content
Dag allen,



De laatste tijd valt het internet regelmatig uit. Nu heb ik de binnenhuis bekabeling even afgekoppeld (dit is een crossover) en de b-box rechtstreeks aan belgacom stopcontact gehangen. Maar nu kan de b-box helemaal geen verbinding meer maken met adsl.



De kabel die er nu tussen de b-box en het belgacom stopcontact hangt is dus een rj11 straight through(blauw), standaard meegeleverd met de b-box. Dit geeft dus helemaal geen verbinding. Kunnen jullie bevestigen dat er een straight through kabel moet zitten tussen b-box en het belgacom stopcontact.





mvg



Dio



De Rj11 kabel tussen de bbox en de bgc intro gebruikt de binnenste 2 pinnetjes en of je die nu kruist of niet speelt geen rol.



Bij netwerkkabels (utp-kabels) spreekt men van rechtoor of gekruist (rj45 stekker met 8 pinnetjes)


Beste Dionysus,



Zoals ricy al zei, mag het niet zo veel verschil geven. Bent u zeker dat de Belgacom aansluitpunt correct is geïnstalleerd?



Mvg,



Eva van Belgacom.


Het heeft een hele tijd goed gewerkt, enkel de laatste weken valt het internet geregeld weg. Aan het aansluitpunt en de rest van de opstelling is er niets gewijzigd.


Post eens je login of nog beter... bel met 0800 22 700 en vraag om een lijnmeting.



Nog bereikbaar tot 22u vanavond...


Werk je via wireless wifi verbinding?


Reageer