Alright,
sinds een tijdje wordt mijn ADSL verbinding weer heel regelmatig verbroken: sinds de laatste 3 uur nu reeds 9 of 10 keer. En het is wel degelijk de ADSL link, want ik zie het direct aan de lampjes op mijn modem. Dit is niet normaal meer, vandaar dat ik hier eens kom horen...
Eén of 2 jaar jaar terug had ik dat ook, en dan is Belgacom eerst eens bij mij thuis komen zien of alle aansluitingen wel OK waren (wat wel degelijk het geval was, en nog steeds is), en dan hebben ze mij op een andere aansluiting gestoken in de dichtstbijzijnde lokale aansluitkast/centrale, en het probleem was weg. Nu heb ik het dus weer sinds een paar weken...
Nu, daarnasst is mijn verbinding ook veel te traag: 9022 / 511 Kbps (ik heb Internet Overal Maxi, en ik woon in Gent). Dit is wat mijn modem (Linksys WAG354G) zegt:
DSL Status
DSL Status : Up
DSL Modulation Mode : ADSL2+
DSL Path Mode : INTERLEAVED
Downstream Rate : 9022 Kbps
Upstream Rate : 511 Kbps
Downstream Margin : 13 db
Upstream Margin : 27 db
Downstream Line Attenuation : 15
Upstream Line Attenuation : 7
Downstream Transmit Power : 0
Upstream Transmit Power : 0
PVC Connection
Encapsulation : RFC 2516 PPPoE
Multiplexing : LLC
QoS : UBR
Pcr Rate : 0
Scr Rate : 0
Autodetect : Disable
VPI : 8
VCI: 35
Enable : Yes
PVC Status : Applied -- OK
Ik heb ooit eens met iemand van Belgacom aan de telefoon gehangen, en die vertelde mij dat ik eigenlijk beter op een ander type aansluiting zou overstappen (VDSL allicht), en dat mijn problemen dan wel zouden opgelost zijn, en dat ik dan ook ineens klaar ben voor Belgacom TV (wat ik nu niet direct nodig heb, maar misschien wel handig kan zijn, ooit...)
Dus: ik denk dat ik dit dus ga laten doen, maar, gezien mijn negatieve ervaringen met veranderingen aanvragen bij Belgacom, zou ik eerst nog dit willen weten:
1. Ik heb nu een eigen modem met 4 wired aansluitingen + wireless. Die B-Box2, heeft die ook nog 4 wired aansluitingen? Of zijn er verschillende modellen waaruit je kan kiezen bij Belgacom?
2. Kan je ook nog steeds een eigen modem (VDSL dan) aankopen en gebruiken zoals ik altijd deed vroeger? En zo ja, welk type precies? En iemand goeie tips? En gaat dat ook nog met Belgacom TV werken als ik dat dan toch ooit wil?
3. Gaan die verbrekingen echt wel opgelost zijn door op VDSL over te schakelen? Want ik heb geen zin om hierdoor te moeten om dan achteraf nog evenveel problemen te hebben...
Hoe pak ik dit best aan met Belgacom: eens bellen naar de technische dienst zeker (anders krijg ik iemand die van niks weet allicht)?
Koen (bk316377)
regelmatige verbrekingen (+ trage verbinding)
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.