Skip to main content

Regelmatig blokken op belgacom tv

  • December 13, 2011
  • 6 reacties
  • 1641 Bekeken

Hallo

Ik heb regelmatig dat het scherm blokken krijgt. Het geluid hapert dan ook en het programma is dan helamaal niet meer te volgen. soms duurt het wel een half uur voordat het terug in orde is.

Ik heb al vanalles geprobeerd, waaronder resetten van decoder en bbox maar niks lijkt het probleem te verhelpen.

Alvast bedankt
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

6 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • December 13, 2011
Werk je met een rechtstreekse kabel tussen de modem en de decoder: Bellen met 0800 22 700 voor een lijntest.

Werk je met een poweradapter (devolo) of draadloos (ruckus) best deze toestellen nakijken op interferentie.

  • Auteur
  • Apprentice
  • December 13, 2011
Ik werkt met poweradapter (devolo)

Hoe kan ik de interferrentie hiermee nakijken?

  • Practitioner
  • December 13, 2011
best eens je devolo's resetten

♦ Herinitialiseren PLC-adapters: http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/13914/~/hoe-herinitialiseer-ik-mijn-plc-adapters-%28ethernetadapter-via-het.htm" target="_blank

Als je wilt zeker zijn dat het aan je devolo's ligt zou je kunnen proberen om de modem direct met een netwekkabel aan je decoder te verbinden, als je dan geen problemen meer hebt dan ligt het zeker bij de devolo's

Als het probleem regelmatig terug komt zou je een de devolo in een ander stopcontact kunnen steken.
Ook best niet de devolo via een verdeeldoos aansluiten maar rechtstreeks in stopcontact en verdeeldoos aan devolo aansluiten.

  • Auteur
  • Apprentice
  • December 13, 2011
Ga dit eens proberen.

modem rechtstreeks verbinden is niet echt een optie helaas aangezien modem boven staat en tv onder.

  • Practitioner
  • December 13, 2011
Ik had vroeger net hetzelfde probleem. Heb je VDSL ? Hiermee werd het probleem bij mij volledig opgelost.

Indien je nog geen VDSL hebt, kijk even na of het mogelijk is om deze bij U te verkrijgen.

http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page?

  • December 14, 2011
Beste maesk,

Deze problemen kunnen veroorzaakt worden door een lijnstoring of door een storing op een eventuele draadloze verbinding tussen modem en decoder (Ruckus of PLC). De andere forumgebruikers hebben je al enkele tips gegeven in het geval je een draadloze oplossing gebruikt.

Indien je er niet uitgeraakt, raad ik je toch aan onze technische dienst te contacteren (0800/22700 08.00u - 22.00u 7/7) voor een lijntest of om je login hier te posten.

Mvg,

Eva.