Skip to main content

Recente ervaring met Belgacom/Proximus (facturatie en e-shop)

• June 22, 2013
  • 2 reacties
  • 337 Bekeken

Beste,

Als jarenlange, trouwe klant (ADSL sinds 1999) ben ik intussen gewoon geraakt aan de verkoopstrategie van Telecombedrijven om vooral klanten te lokken eerder dan bestaande klanten te houden.

Tot voor kort was ik vrij tevreden over Belgacom, de meerprijs vond ik evenredig met de kwaliteit. Tot ik een half jaar terug verhuisde en de problemen begonnen toen ik na een aantal verkeerde betalingen me creditnota's werden uitgereikt. Ik had immers meer betaald dan ik werd aangerekend (door een technische fout in de e-services). Enkele maanden verstreken waarbij creditnota's en facturen voor de telefoonlijn elkaar kruisten. De facturen waren lager, maar ik veronderstelde dat dit paste in een vereffening. Niet.

Groot was mijn verbazing toen ik deze maand een rekening van 300€ ontving. Antwoord van de klantendienst:' er was een probleem met de facturatie en nu is dit in orde en geregeld'. In orde?? Gezien de facturen lager waren dan voorheen de voorbije maanden, werd ik verantwoordelijk gesteld omdat ik zelf niet meteen contact zocht met de dienst facturatie. Belgacom: jullie zijn nog steeds verantwoordelijk voor de facturatie, niet de klant. Er werd een klacht geregistreerd. Belgacom maakt de fout maar verwacht dat (nog steeds trouwe) klanten meteen het nodige doen en communiceert ondermaatsn in dit proces. Ik verwacht minstens een commerciële geste. Een I-pad of iets dergelijks zou niet misstaan. Het is immers goed genoeg voor nieuwe klanten, of zijn mijn maandelijkse euro's minderwaardig? Mijn beloning als trouwe klant: mangelende facturatie met halfjaarlijkse eindafrekeningen een energietoeleveringsbedrijf waardig. De klantendienst heeft mijn klacht geregistreerd, momenteel is er nog geen opvolging aan gegeven.

Maar het word nog mooier. Een mens is soms zwak. Ik liet me verleiden door het aanbod van die sony xperia Z combo-aanbieding met smart 65. Waarom niet een gsm-upgrade naar 2013? Ik had beter moeten weten, ook na betaling van de symbolische euro voor de aankoop van het toestel dat de verkoop bezegelde. Op de e-shop werd druk geadverteerd met mooie leveringstermijnen (2 dagen na de transactie zou contact worden opgenomen, levering van 7-22, ook op zaterdag). Ideaal, gezien mijn drukke kantoorjob. Na aankoop (6 april) was het enkele weken (hallo, wat met die twee dagen) wachten tot ik plots een kaart in de bus vond dat men blijkbaar het contract en toestel bij me thuis vruchteloos heeft aangeboden. Na contact op te nemen met de eshop, reageerde die pas op 15 mei met een spijtbetuiging en de melding dat de verkoop werd geannuleerd.

De rest laat zich raden: nadien kreeg ik reeds een factuur voor betaling van een nummer dat ik niet had, over een contract dat ik niet heb afgesloten. Even raadplegen met de proximus-hulplijn kreeg ik het advies om dit te negeren. Het zou wel opgelost worden. Maar eerder deze week kreeg ik reeds een herinnering tot betaling van het vorige bedrag, met gelijk een nieuwe factuur tot betaling van dit abonnement.

Belgacom: het toestel werd niet aangeboden zoals wordt (werd?) aangegeven op de e-shop website. De verkoopsovereenkomst werd langs jullie kant opgezegd. Toch ontvang ik facturen voor dit abonnement, dat ik geeneens heb ondertekend. Mijn klachten hierover bij de e-shop/klantendienst worden niet afdoende opgevolgd.

Graag uw reactie.

Peter (klantennummer Belgacom 606746051)

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

2 reacties

• June 24, 2013
Beste,

kan u even de Proximus gegevens meegeven aub? Dan kijk ik dit voor u even na.

Bedankt, en met vriendelijke groeten,

Eva.

• July 1, 2013
Beste Peter,

Kan u ons meer informatie en problemen bezorgen over uw bestelling aub?
Uw ordernummer, klantenrekeningnummer, gsmnummer.
Mvg
Eva