Radiofunctie weg nà laatste upgrade Belgacom TV

  • 14 August 2012
  • 6 reacties
  • 394 Bekeken

heeft iemand dit ook meegemaakt ? nà de laatste upgrade van BGC TV kan ik de radio niet meer aansturen via de decoder. Enige oplossing : TV opzetten, naar radio switchen, zender kiezen, TV terug uitzetten en dan versterker opzetten. Dit gaat dan voor enige tijd, tot de decoder opnieuw vanzelf overschakelt naar de laatste TV zender. Noch omwisselen van decoder en afstandsbediening, noch tussenkomst van technieker ten huize heeft probleem opgelost. Zeer frustrerend.

6 reacties

Je kan dit voorlopig oplossen door niet via de "radio" toets van je afstandsbediening te werken

maar via de afstandsbediening het radiokanaal in cijfers in te voeren bvb 800.

Aan deze bug wordt gewerkt zeggen ze bij BGC.

groetjes, Elsa
je kan ook eens je bvb radio kanaal 800 ingevoerd hebt naar andere radio kanalen swappen via sz CH+/- van de afstandsbediening.

Elsa
Dit is het gevolg van hun laatste update en wel bekend bij de Belgacom helpdesk.

Dit is inderdaad zeer vervelend en wat mij het meest ergert is dat dit probleem bij Belgacom bekend is, heel wat gebruikers hiervan last van hebben maar dat je hierover niets op hun website terug vindt tenzij dan in een gebruikersforum zoals deze.

Als Belgacom op de hoogte is van een probleem met een update zou het niet alleen logisch zijn dat ze stoppen met de verspreiding van deze update tot er een oplosing is en de de gebruikers die de update reeds ontvingen op de hoogte brengen via hun website.Dit zou heel wat frustraties voorkomen en de mensen niet verplichten om de hele support procedure: lijntest, wachten om iemand van de helpdesk aan de lijn te krijgen met als uiteindelijk antwoord: dit probleem is ons bekend, wij hebben nog geen oplossing en weten niet wanneer dit opgelost geraakt!




Van dit radio probleem is het nog niet zo erg omdat het te omzeilen is door gewoon het kanaalnummer in te voeren van je radiozender,

maar het probleem dat veem mensen ondervinden van geen TV beeld meer te hebben als ze deze via HDMI aansluiten dit vin ik nog veel erger want dit

kan je zo maar niet oplossen of omzeilen, behalve via scart maar dan is je beeld weer wat minder in kwaliteit.

Ik persoonlijk heb hiervan nu geen last met mijn flatscreen maar zij die het voor hebben zullen minder tevreden zijn denk ik.

groetjes, Elsa
Reputatie 5
Badge +3
Inderdaad, geen signaal via de hdmi kabel is er 3x serieus over... is een prioriteit van het lijstje met de charles-bugs om dit op te lossen, overschakelen naar scart betekent geen HD-zenders meer!!! Voor mij moeten ze niet stoppen met de uitrol van de update, maar moet dringend worden aangepast en rechtgezet.
@Nicole: sedert maandag de update... bij mij juist hetzelfde met de radio, heb naar BGC gebeld en inderdaad ze zijn er mee bezig met die bug?
Hetgeen wat ik doe is de decorder en de hi-fi inschakelen, en met de cijfertoesten het gewenste kanaal selecteren (vanaf 800), de TV hoeft daarvoor niet aan te liggen, de radiotoets niet gebruiken, om naar andere kanalen/zenders te zappen gebruik de CH+/- toets.
groetjes
Reputatie 5
Badge +2
Beste Belgacom,

Met al die radioproblemen wordt het toch wel duidelijk dat radio op Belgacom TV weldegelijk gebruikt wordt. Hopelijk zien jullie ook in dat het mager radioaanbod aan uitbreiding nood heeft. Meer keuze = meer gebruikers.

Mvg

Reageer