Radio schakelt over naar geluid TV - zender?

  • 1 August 2012
  • 22 reacties
  • 630 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
  • Grand Master
  • 1480 reacties
Stel hier vast (en bij de buren) dat als ik een radiozender selecter (bv MnM hits) deze na x tijd plots overschakelt op geluid van een TV-zender ipv de radio-stream.
Het beeld (logo) en kanaal veranderen echter niet, enkel het geluid.

Nog iemand met dit probleem?

22 reacties

Reputatie 7
Badge +3
ja heb dit ook gehad na de update op de decoder.

Modem in Bridge zetten en dan is opgelost

De nieuwe software voor de decoder ondersteund geen Ful Routed Mode.

Zelfs de experten bij Belgacom wisten dit niet , heb ik zelf gevonden na vele testen.


MVG

,Patrick
Ik heb het in ieder geval nog niet gehoord dat het verspringt en ik sta in bridged mode.

Het is niet alleen met de nieuwe software dat er problemen waren in full routed mode ook met de vorige,

mss nu meer problemen dan vroeger, maar daar kan ik mij niet over uitspreken.

groetjes, Elsa
hey, ik heb dat ook meegemaakt, en nog iets vervelend is dat een gekozen radiozender de volgende keer niet automatisch start, maar dat je hem weer moet kiezen. groetjes, Eric
Voor alle duidelijkheid dat je hem weer moet kiezen was met software voor charles ook het geval.
@Elsa, da klopt niet, als ik vroeger naar 808 luisterde, en ik schakeld over naar TV, en nadien weer naar radio, stond de radio nog op 808. zelfs als ik alles uitschakelde en een dag later opnieuw alles aan zette, was 808 paraat als ik op radio drukte. Nu is dat niet dramatisch, want eigenlijk is de radio toets overbodig met Charles. Als je TV kijkt op éénHD bv, die op 1 zit, kan je 808 drukken en de radio start!
Reputatie 2
Badge +1
@Patrick:


mijn BBOX staat al lange tijd niet meer in full routed mode aangezien dat serieuze netwerk-performance problemen opleverde.
Zij ook niet wat dit zou te maken hebben met mijn probleem met de radio-kanalen, maar toch bedankt voor de tip.
@ Eric, Ja ik kan maar zeggen wat ik voor had (en ik doe om de 14 dagen een FacR)

bij mij was het zo dat als ik op de toets radio drukte en een bepaalde radiopost kiesde dan sprong die bij het terug aanzetten van de decoder (uit standby)

op een default radiopost (icoon links bovenaan) en moest ik iedere keer opnieuw scrollen naar de post van mijn keuze.

Als dit bij u anders was dan begrijp ik niet goed hoe dit kan maar soit ik kan maar zeggen hoe het bij mij was hé.

Ik spreek dus wel over de software voor Charles voor alle duidelijkheid en over de V4.

groetjes, Elsa
Bij Charles is het identiek het zelfde na terugkeer via toest radio staat hij altijd op default radiopost icoon links bovenaan en moet je terug uw vorige gekozen post opnieuw kiezen dus is er niks veranderd.

groetjes, Elsa
Nog voor alle duidelijkheid als je wegschakelt naar Tv post en direct terugkeert naar radio dan is je gekozen radiopost ook niet meer geselecteerd en staat hij weer default links boven.

Elsa
Reputatie 5
Badge +3
Vandaag de nieuwe charles 234 versie ontvangen, ben nog aan het uitproberen, het eerste probleem is met de radio: na een kwartier schakelt de radio over naar de TV stream, bv. ik sta op Joe FM en na een tijdje springt enkel het geluid naar TV één! Het radio-logo blijt op de TV aanwezig!

Hoe is dit op te lossen?

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Ik geef je gelijk. Ik heb dat een paar dagen geleden ook vastgesteld. Zéér vervelend. Maar ik heb mijn radio nog aan de kabel hangen, dus heb ik er weinig last van; maar een paar dagen geleden werd er een paar uur aan de kabelcabine gewerkt (telefonische verwittigd door Telenet) en moest ik op de decoder overschakelen (hangt ook met wit/rood cinch aan de audio), en toen had ik dat ook voor. De radiozender blijft ook in de display v/d decoder staan (V4), maar je krijgt het geluid van de TV (laatste zender). Ook kan je niet meer van radio op TV overschakelen via de "dig.TV"-knop, maar je het zendernummer ingeven. Weer zo een van die kleinere "bugs" van de nieuwe interface.
Reputatie 5
Badge +3
Heb zopas naar de helpdesk BGC gebeld, de operator wist onmiddellijk waarover het ging, hij vertelde mij dat ze er volop mee bezig zijn, en als je volgens hem de TV aan laat staan op het radio logo blijft de radio spelen, de fout doet zich voort als je de TV uitschakelt! Begrijp dit niet al te goed?

Wanneer het opgelost wordt wist de man nog niet precies, maar hij zei nogmaals dat er aan gewerkt wordt...

Dus één van de bugjes zeker waar ze nog aan het werken zijn...

mvg
Dit kan je voorlopig oplossen door gewoon het kanaalnummer in te geven bvb 800 en dan zal hij niet meer verspringen.

BGC is aan de bug aan het werken.

groetjes, Elsa
Reputatie 5
Badge +3
Dus Elsa, als ik je goed begrijp naar de radio zender gaan via de cijfertoestsen i.p.v. rechtstreeks met de radio toets, ok, heb dat gedaan, afwachten wat dit geeft. Hou je op de hoogte.
Inderdaad via cijfertoetsen en niet via radio toets.

'k ben benieuwd wat het resultaat zal zijn.

Reputatie 5
Badge +3
En als je bv. op 804 staat en je wil naar kanaal 807, kan of mag dit via de CH +/- toets van de afstandsbediening, of terug via de cijfertoetsen?

groetjes
Inderdaad juist het zelfde principe zoals je van TV zender verandert.

Elsa
Reputatie 5
Badge +3
Voorlopig blijft de radio aan, zal opgelost zijn, bedankt voor de feedback, zal de update 234 verder opvolgen en zekers de anomaliën melden.

groetjes
Reputatie 7
Badge +1
Het kan ook nooit de bedoeling zijn de TV te laten opstaan als je alleen maar radio speelt...je moet dan al 4 apparaten laten opstaan om radio te spelen, Modem, decoder, audio en TV..."des guten zuviel". En dan reken ik nog geen PLC's of Ruckus mee. Als ik radio speel via de kabel, staat alleen mijn audio op (en de modem ook natuurlijk, want die zet ik toch nooit af). Het TV-scherm is wel een leuk middel om van zender te veranderen natuurlijk, maar ik vind het toch "overkill". Op de V4-decoder zie je wél welke zender je beluistert (zoals met RDS op analoge FM-zenders). Maar ja, w gaan toch meer en meer naar internet-radio via Wifi denk ik. Het kan ook al op PC/laptop, smartphone, tablet...Analoge FM-ontvangers zullen binnen afzienbare tijd allicht in het museum belanden...of ben ik nu te voorbarig ? Je kunt nu toch ook al een luidsprekersetje aan je smartphone of tablet hangen (om toch enige kwaliteit te hebben)?
Reputatie 5
Badge +2
Ik hoop toch stilletjes dat Belgacom ooit het radioaanbod zal uitbreiden met oa Radio Nostalgie NL, Music Choice, ClubFM,... want veel keuze is er niet.

Mvg
Reputatie 7
Badge +1
Daar kan ik me zeker bij aansluiten. Er mogen er ook buitenlandse bijkomen. Het zal allemaal wel met contracten te maken hebben denk ik. Sedert de V4-decoder heb je niet écht nog de RDS van de analoge kabel of antenne meer nodig, vermits die ook de zendernaam in de display geeft. De kabel geeft nog altijd veel meer (FM)zenders, maar kwalitatief is het geluid van digitaal wél beter.

Heb het zelfde probleem en ook dit antwoord gekregen, vraag me af waarom er dan een knop radio op de afstandsbediening staat. Trouwens vind jullie belgacom onvriendelijk voor oudere mensen en die niet zo goed weg kunnen met jullie software. Van het weekend waren alle posten weer door een gegooid, heb ze terug moeten verplaatsen anders kan mijn man geen enkel post meer terug vinden. Het is trouwens ook moeilijk om al de nummers te kunnen onthouden die jullie rangschikken.

Reageer