Beantwoord

Radio alleen mono-ontvangst


Met mijn nieuwe decoder heb ik alleen Mono-radio-ontvangst. Is dit normaal ?
icon

Beste antwoord door luwi 11 August 2016, 12:42

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

37 reacties

Reputatie 6
Badge +3
En als je rechtstreeks aansluit op je tv? Heb je dan wel stereo op deze zenders?






Reacties: 4





5 dagen geleden










V5 cisco116, softw versie NTE_6.1.14.4 , hardw versie IPTV.CISCO.ISB832OE .
Aansluiting via HDMI kabel naar audio/video multichannel receiver (pioneer VSX AX2AS).
van deze versterker naar TV via HDMI kabel. geluid wordt enkel beluisterd via versterker uitgangen.
als ik alle zenders (tv en radio) afloop dan zie ik slechts bij 2 tv zenders dat er stereo klank is en driezenders 5.1 dolby. 1 radio zender heeft stereo.
en dit bij franstalige zenders (kanaal 42, 43, 44, 45, 46, 174).







Reacties: 4





12 uur geleden










vol verwachting kijk ik uit naar een antwoord van de proximus medewerkers zoals beloofd 4 dagen geleden.
dus mijn vraag kan ik zo stellen (de installatie dus buiten beschouwing laten), welke audioformaten zijn aanwezig bij de verschillende zenders?
welke zenders hebben in dat formaat stereo of 5.1 ,

LAAT HET EINDELIJK KLAAR EN DUIDELIJK ZIJN DAT JE MAAR NAAR OPLOSSINGEN KAN ZOEKEN ALS JE KENNIS HEBT VAN DE AANWEZIGHEID VAN HET JUISTE AUDIO SIGNAAL! GELEVERD DOOR PROXIMUS.
DAAROM MIJN VRAAG (OPNIEUW):
vol verwachting kijk ik uit naar een antwoord van de proximus medewerkers zoals beloofd 4 dagen geleden.
dus mijn vraag kan ik zo stellen (de installatie dus buiten beschouwing laten), welke audioformaten zijn aanwezig bij de verschillende zenders?
welke zenders hebben in dat formaat stereo of 5.1 ,
(DVD's HEBBEN DEZE INFO OOK OP DE HOES)
Maar het kan nooit kwaad van ondertussen eens te controleren als je via de HDMI verbonden bent van decoder naar TV en alle andere bronnen los zelf de scart, en dan moet je toch ergens zenders vinden in stereo en nu kan ik alleen maar afleiden (of anders leidt ik iets verkeerd af) dat dit voor geen enkele zender het geval is in de aansluiting die je beschrijft. Dit om al een te kunnen elimineren waar het eventuel zou kunnen zitten ?
Enfin van mij moet je dat niet doen hoor ik vertel hier allee wat ik doe bij problemen en dit is zoveel mogelijk aansluitingen en bronnen uitsluiten en één per één verder gaan.

En voor de rest ben ik uiteraard akkoord dat Px een lijst zou kunnen geven.
Elsa,
5 DAGEN GELEDEN HEB IK REEDS ALLE INFO DOORGESTUURD VAN APPARATEN, SOFTWARE EN OOK DE ZENDERS DIE IK IN STEREO EN DOLBY ONTVANG,
NAMELIJK:
als ik alle zenders (tv en radio) afloop dan zie ik slechts bij 2 tv zenders dat er stereo klank is en driezenders 5.1 dolby. 1 radio zender heeft stereo.
en dit bij franstalige zenders (kanaal 42, 43, 44, 45, 46, 174).
DUS, BESTAAT ER EEN LIJST EN ZAL IK DIE OOIT KRIJGEN VAN PROXIMUS?
INDIEN NIET ZAL IK HEEL ZEKER VERANDEREN VAN PROVIDER MET DE NODIGE RECLAME.
Reputatie 6
Badge +3
Het punt is dat deze zenders volgens ons (geen proximus medewerkers) wel degelijk stereo hebben. Dus vermoeden we dat er in jouw setup van apparaten ergens iets misloopt. Daarom dat ik vraag of je ook dit probleem hebt als je rechtstreeks de TV aansluit op je decoder.
je zegt: DUS, BESTAAT ER EEN LIJST EN ZAL IK DIE OOIT KRIJGEN VAN PROXIMUS?
Daar kan niemand van ons op antwoorden allen mensen van proximus en ik heb die in het verre verleden trouwens ook gevraagd en heb die toch niet gekregen dus afwachten en mss heb je meer geluk.
Bestaat die lijst eigenlijk wel bij een andere Provider zoals TN !?
Luwi Hoofdletters is gelijk aan roepen en onbeleefheid.
De mensen hier op het forum trachten je te helpen.
Vraag ook regelmatig uitleg aan PX maar ik doe dat op beleefde manier.
Met vriendelijkheid bereik je veel meer.

Sorry
grtt
Reputatie 3
Badge +1
Beste Luwi,
Ik zal je even op een paar puntjes wijzen: Proximus zendt uit in de kwaliteit dat ze krijgen van de zender, dit houdt in dat als VTM beeld en geluid bezorgt aan Proximus je dat in dit formaat als klant krijgt. Het kan dus zijn als je van zender naar zender zapt en alles nakijkt dat een uur erna met een andere programmatie je ineens tot een heel verschillend resultaat komt.
Proximus geeft dus eigenlijk wat het aangeboden krijgt.. meestal zal dit met stereo geluid zijn. Daar ik begrijp dat je aansluit via HDMI op je stereo kan het zijn dat de digitale link niet goed lukt en deze natvive overschakelt naar mono.
Deze configuratie kan je eens proberen : van decoder naar TV HDMI poort, op je TV Passtrough van geluid aanzetten en dan van je HDMI op je TV waar "ARC" bijstaat (Audio Return Channel) sluit je aan naar je versterker. Dit gaat waarschijnlijk een heel deel problemen oplossen daar je tv meestal meestal een betere conversie gaat leggen naar je stereo toe.
Niet vergeten dat er veel problemen met "geen stereo" opgelost worden door de decoder op stereo te zetten.
Dit werd hier in het verleden al heel dikwijls gemeld op het oud en nieuw forum dat hierdoor opgelost was, met die ARc oplossing heb ik hier nog geen melding gekregen dat het zo in orde gekomen is 'k ben benieuwd !
Laat het ons zeker eens weten hé Luwi.
TV met ARC



TV zonder ARC

geachte, uit bovenstaande antwoorden kan ik samenvatten:
- Elsa, jij deed je uiterste best, maar als je intern geen juiste info krijgt is het moeilijk.
- Longhouse, je antwoord dat proximus uitzend wat ze krijgt is correct en dit is eigenlijk mijn vraag, namelijk wat krijgen jullie en dus de klant.
- Patick, als ik hoofdletters gebruik is het zeker geen stemverheffing, maar een benadrukken van de essentie van mijn vraag.
dus loop maar gerust verder naast uw schoenen in onze pokemon wereld.

andere providers hebben mij een beter antwoord gegeven en is soms eenvoudig op hun site te raadplegen (vb wat is dolby digitaal en wanneer kan je ervan genieten).
DOMINO zou niet hoeven te bestaan om het verlies aan klanten te beperken.
maar ja, veel bestuurders van dure auto's bellen ook nog steeds met de gsm aan hun oor, wat is hier de oor-zaak van ...lange oren ...

met dank en vriendelijke groet sluit ik deze forum af.
Zonder dank was heel graag gedaan, maar ik zou enkel deze topic afsluiten want gans het forum afsluiten is nu ook wat drastisch 😉 (grapje)
NB: Door te googelen kan je waarschijnlijk ook heel wat informatie terugvinden hieromtrent
Mvg,
Elsa