Beantwoord

Radio alleen mono-ontvangst


Met mijn nieuwe decoder heb ik alleen Mono-radio-ontvangst. Is dit normaal ?
icon

Beste antwoord door luwi 11 August 2016, 12:42

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

37 reacties

staat je decoder op stereo en ook je tv op stereo ingesteld ?
Menu > Systeem > Instellingen > Geluid > stereo
staat je decoder op stereo en ook je tv op stereo ingesteld ?
Menu > Systeem > Instellingen > Geluid > stereo


Ja, ik heb stereo op mijn tv, en niet via de kinch-kabel naar de versterker
ook op decoder op stereo:
Menu > Systeem > Instellingen > Geluid > stereo
ja decoder staat op stereo
zijn alle zenders dan in mono.
Anders moet je eens je decoder effen zonder stroom zetten en zien of het dan achteraf in orde komt
Reputatie 5
Badge +3
Staat je versterker op stereo ingesteld? anders vervang eens de wit rode cinch kabel, misschien zit er daar een hapering

mvg
Hij werkt niet via cinch of begrijp ik het nu verkeerd.
Hij werkt niet via cinch of begrijp ik het nu verkeerd.

Jawel hoor, er is een speciale kabel nodig vanuit de decoder naar de cinch-aansluiting op mijn versterker
Staat je versterker op stereo ingesteld? anders vervang eens de wit rode cinch kabel, misschien zit er daar een hapering

mvg
Alles staat juist, als ik wit en rood verwissel spelen de andere boxen
heb je al je decoder eens gereboot (stroom 5seconden onderbreken)
heb je al je decoder eens gereboot (stroom 5seconden onderbreken) ja natuurlijk
En nog altijd mono, ook op alle zenders of op sommige .
Kan je een andere stereo bron aansluiten op je versterker, heb je dan stereo.
ja natuurlijk dat heb ik allemaal geprobeerd hoor
stuur dan eens een PB aan de proximus medewerkers of bel eens naar de helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u) mss kennen zij dit fenomeen of probleem al.
NB: Een privébericht sturen aan het Proximus Team
Reputatie 5
Badge +3
Doe eens een test met een stereo koptelefoon, daar hoor je duidelijk het verschil mono/stereo.
Indien nog altijd mono zou ik toch eens overwegen een andere kabel aan te sluiten tussen de decoder en de versterker.
Is het een V5 dec/compact dan zijn zulke audio kabels te verkrijgen in een Prox. store. (digitaal/optisch--->cinch)
Bij een V5 is het een gewone wit rode analoge cinch kabel.

mvg.


mvg
Volgens mij heeft TS het over V5compact en heeft TS al zo'n kabeltje
surf naar =>http://bgctv.skynetblogs.be/#Decoderszonderharddiskvoordelen
deze is zelf gratis te verkrijgen => via een Mini Din naar RCA kabel (1,5m) (RCA ook wel tulp of cinch stekker genoemd)
heb hetzelfde probleem. als ik alle zenders (tv en radio) afloop dan zie ik slechts bij 2 tv zenders dat er stereo klank is en drie 5.1 dolby. 1 radio zender heeft stereo.
en dit bij franstalige zenders (kanaal 42, 43, 44, 45, 46, 174).
gisteren heb ik 2x met helpdesk gebeld en stuurden mij een mail met een antwoord volledig naast de kwestie.
dus ELSA heef ons in alle openheid en eerlijkheid de lijst met het zenderaanbod aangevuld met de audio informatie (per zender).
instelkeuze van geluid bij decoder is "stereo of dolby AC3".
Het enigste dat Ik weet is dat er hier al dikwijls op het forum bij audio problemen werd aangehaald dat je de decoder op "stereo" moet zetten!
Als ik ooit zo'n lijst vind zal ik ze hier posten of als er iemand anders deze heeft laat maar komen 😉
typisch voor onze samenleving, oplossingen zijn voor een ander om ervoor te zorgen.
wie levert de verschillende programma zenders bij proximus.? onder welk formaat (met of zonder stereo)? kan de proximus apparatuur dit aan om te transporteren tot bij de klant? volgende week bekijk ik het aanbod bij telenet (met de nodige testen! bij hen heb je nog op de ANALOGE kabel een veel groter aanbod radio zenders met stereo KWALITEIT. dus eens zien wat ze digitaal leveren.
typisch voor onze samenleving, oplossingen zijn voor een ander om ervoor te zorgen.

Sorry Luwi,
Maar als gewone proximus klant begrijp je toch dat ik niet over Proximus inside info beschik en je alleen maar kan helpen in de mate van mijn mogelijkheden en moest ik deze lijst hebben of ooit tegengekomen zijn, ik die u met heel veel plezier zou mededelen en op het forum posten zodat alle forumleden er eventueel iets aan hebben.
Nu een bedenking:
volgens mij is dit probleem toch niet algemeen zoals TS hier beschrijft, want moest iedere klant vaststellen dat hij geen stereo heeft,
dan zou er toch veel meer reactie komen op het forum hier en op proximus hun Facebook en twitter pagina's en nog andere sites .......
Reputatie 6
Badge +3
Nu een bedenking:
volgens mij is dit probleem toch niet algemeen zoals TS hier beschrijft, want moest iedere klant vaststellen dat hij geen stereo heeft,
dan zou er toch veel meer reactie komen op het forum hier en op proximus hun Facebook en twitter pagina's en nog andere sites .......


Hier ga ik mee akkoord, als dit op alle decoders, bij alle klanten zo zou zijn, zouden er wel al een paar andere topics geweest zijn. Dus mogelijk is het een nieuw probleem?

@Peter K en luwi:
  • Welke decoder hebben jullie: v3, v4, v5, v5c?
  • Op welk toestel horen jullie enkel stereo (TV, versterker, ...)
  • Hoe is de verbinding met met dit aparaat opgesteld? (HDMI, scart, analoog (cinch), optisch)
  • Op welke zenders heb je wel stereo en op welke niet?
  • alle andere info die nuttig kan zijn.

Op die manier kunnen we jullie proberen te helpen totdat morgen de medewerkers van Proximus terug op de forum zijn. Daar het geen algemeen probleem is (of dat vermoed ik toch niet) zullen zij ook dergelijke info nodig hebben voor verder onderzoek.
Hier staat ook wat uitleg over de audio die ondersteunt wordt op de Prox decoders:
- > http://bgctv.skynetblogs.be/#decodergeluidsinstellingen
verder staat daar: Uit testen blijkt: .......
- > http://bgctv.skynetblogs.be/#zenders-die-dolby-digital-5.1-ondersteunen
V5 cisco116, softw versie NTE_6.1.14.4 , hardw versie IPTV.CISCO.ISB832OE .
Aansluiting via HDMI kabel naar audio/video multichannel receiver (pioneer VSX AX2AS).
van deze versterker naar TV via HDMI kabel. geluid wordt enkel beluisterd via versterker uitgangen.
als ik alle zenders (tv en radio) afloop dan zie ik slechts bij 2 tv zenders dat er stereo klank is en driezenders 5.1 dolby. 1 radio zender heeft stereo.
en dit bij franstalige zenders (kanaal 42, 43, 44, 45, 46, 174).
het probleem zou heel eenvoudig zijn met de juiste zender info .dorst heb je als je op een bak drank zit waarvan de flesjes leeg zijn.
vol verwachting kijk ik uit naar een antwoord van de proximus medewerkers zoals beloofd 4 dagen geleden.
dus mijn vraag kan ik zo stellen (de installatie dus buiten beschouwing laten), welke audioformaten zijn aanwezig bij de verschillende zenders?
welke zenders hebben in dat formaat stereo of 5.1 ,

met dank.