Q music TV

  • 7 February 2012
  • 19 reacties
  • 9091 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1
Q music start op 20 februari met tv kanaal, en wie kan het weer eens niet ontvangen zoals vele andere kanalen? Juist, de Belgacom TV klant.










Kijk voortaan via je tv naar Q-Music
6/02/2012








Op maandag 20 februari start Q-music met een nieuw concept: Visual Radio.

Visual Radio is geen radio-uitzending, het is geen tv-zender, maar het is een volledig nieuw medium waarbij woord, muziek, beeld en social media met elkaar verbonden worden op één scherm.

Met Visual Radio wordt alles wat op radio gebeurt verrijkt met beeld. Foto’s, filmfragmenten, videoclips of youtube-beelden waar de dj’s over vertellen worden simultaan getoond in beeld. Uiteraard kunnen kijkers ook de Q-dj’s aan het werk zien in de radiostudio, en kunnen ze volgen hoe ze skypen met artiesten, gasten en luisteraars tijdens hun programma.

Alle twitterupdates van de dj’s en artiesten maar ook belangrijk muzieknieuws zullen tijdens de uitzendingen te zien zijn op het digitale kanaal.

Daarnaast krijgen de kijkers extra informatie over weer, verkeer, vallende sterren en acties van Q-music in beeld. Ook alle showcases, Qubes, slaapkamerconcerten en studio-optredens zullen helemaal live te volgen zijn.

Q-music is hiermee de eerste radiozender die 24/24 live te bekijken zal zijn via een eigen kanaal: op digitale tv van Telenet op kanaal 39, maar ook via de Q-app én op Q-music.be.

In de aanloop naar de lancering van Visual Radio plaatste Q sinds 17u een ‘werfcam’ in de studio. Geïnteresseerden krijgen zo al een ‘under construction’-voorsmaakje van Visual Radio via het digitale kanaal.
Op maandag 20 februari om 17u gaat Q-music dan officieel van start met Visual Radio.

19 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Ben je dat zeker? Als het zo is zijn wij inderdaad weeral de dupe, het wordt hoog tijd dat Belgacom TV zijn zenderaanbod eens grondig herbekijkt met vooral meer Nederlandstalige zenders zoals bij TN! Al die Franse zenders die men zelden bekijkt eraf!

Reputatie 7
Badge +1
Wie kijkt er nu naar radio.....
Reputatie 6
Badge +1
Staat op verschillende websites deze info en Sinjoor72 het is meer dan zomaar radio. Het gaat er mij gewoon om dat we er als Belgacom klant weer naast vallen.
Reputatie 5
Badge +2
Ja, Telenet heeft weer eens met een exclusiviteitscontractje staan zwaaien naar Q en Belgacom liet zich weer doen. Zeer jammer dat die Visual Radio niet bij Belgacom komt.

Trouwens weldra bij Belgacom dit voorjaar: BelTV (een Waalse kopie van Arte), STAR TV (een Waalse afkooksel/kopie van E! Entertainment) en Europe TV (een Franstalige zender over de Europese Unie). Belgacom onderhandelt met deze drie zenders en van BelTV en STAR TV (in maart) is het zo goed als zeker. Enjoy...

Belgacom zou beter eens de zenders toevoegen die de mensen (al lang) vragen en die vaak beslissend zijn voor de keuze voor een digitale tv-provider. WDR, RTL Television, Radio Nostalgie NL, FOXLife, Life! TV, Animal Planet HD, NL 1/2/3 HD,...

Mvg
Reputatie 7
Badge +1
Tien: Ik kan dat alleen maar toejuichen. Maar met Bellens en zijn "entourage" aan het roer zal er daar niet veel veranderen. Die kwam van RTL...goeie financancier, maar slechte marketeer ? die hebben alleen maar franstalige contacten denk ik. Weten die niet dat ze in een 3-talig land leven waar franstaligen (in markttermen) in de minderheid zijn? Maar ze weten duidelijk wél, dat de meerderheid in franstalig België naar franse (niet-belgische) zenders kijkt. Zie maar naar hun aanbod, zelfs in nPVR hebben zij alleen buitenlandse zenders. Maar er zal toch nog veel moeten gebeuren om mij naar Telenet te laten wisselen.
Reputatie 5
Badge +3
Wij, als Nederlandstalige klanten, staan er inderdaad machteloos tegen, als ik naar die zendertjes die Tien aanhaalt kijk?...ziet er veelbelovend en spannend uit!

70 zenders!!! we zijn er vet mee!

En inderdaad, meer Vlaamse en nederlandstalige zenders in HD AUB!
Badge
Ik moet nu zeggen zij blij dat ge bij belgacom bent want als je buiten het gewone aanbod nog iets wilt dan betaal je je blut.Ik zit hier met gemiddilde rekeningen van 150€ en daar is internet nog niet bij.Want dit heb ik nog bij belgacom.Ik ga dit nu opzeggen en dan neem ik dit nog bij telenet er bij.Dit is natuurlijk voorlopig zo duur allemaal omdat je met die activatie kosten zit van 50€ en heb dan ook prime en het voetbal genomen voor 32€ en nog verschillende andere pakketen.Ik had nog altijd bij belgacom gezeten als die onozelaars van die voetbalbond niet belachelijk deden elke 3 jaar en dat gewoon alle operators geld moesten ophoesten wouden zij recht hebben op het uitzenden van die matchen.En dan moesten wij mischien niet telkens van operator veranderen.
wie kijkt er nu naar radio? Veel mensen...

Contact vision...was er nogthans heel snel bij Belgacom TV..
en alle andere muziek zenders, zijn ook radio op tv....en is heel populair.

Reputatie 6
Badge +1
Nog meer Frans dus. Zenders waar aan NL talige kant al heel lang wordt om gevraagd komen er dus blijkbaar niet. We vragen al heel lang naar de Duitse zenders, Fox Life, Cnbc Nederland 1; 2; 3 HD. Dat komt er dus allemaal niet, onder het motto, geen belangstelling en geen plaats. Maar Franstalige komen er constant bij.

Contact Vision dat was er al van de eerste uitzenddag, niemand wist zelfs dat het bestond.

Altijd krijgen we dan als antwoord, wij hebben Anne. Wel schaf Anne dan maar af en geef ons de andere zenders in de plaats.
Reputatie 5
Badge +3
EN? EVA...WAAR BLIJFT JE REACTIE AANGAANDE HET ZENDERAANBOD!
Reputatie 6
Badge +1
Je zal van EVA niets horen, is altijd zo als we het over het zendraanbod hebben.
ik wil ook Q music tv!!! niet eerlijk
Badge +1
Inderdaad niet eerlijk kzal er een iedee van maken.
Badge +1
https:///posts/2a253e4e3d vindt men het idee van Q-music TV die ik heb gemaakt.
Badge
Ik vind zenderTV aanbod hoe langer hoe minder interessant(kookprogramma's & realityTV ofwel betalen voor serieuze zenders zowel bij BelgacomTV als Telenet). En dit is dan nog geen TV-zender, maar een veredelde radiozender.
Ik zit bij Belgacom omdat dit de goedkoopste manier is om de Vlaamse zenders te kunnen bekijken als ze eens op een blauwe maandag iets leuks uitzenden.
Ik zou veel liever hebben dat ze meer investeren in Video-on-demand door bv. TV-Series aan te bieden naast films of een goedkoper VOD-only abonnement(wel VOD, geen zenders), of gewoon al Youtube toevoegen aan de decoder.

Kortom ik zit echt niet te wachten op een veredelde radiozender.
ik zit hier ook niet op te wachten.... ik vraag me wel af waarom zoveel zenders kiezen voor exclusiviteit ... wellicht dat telenet als grootse speler dit kan afdwingen... 't is dan wel jammer voor mensen die interesse hebben in dergelijk iets...

ik ga er niet wakker van liggen

mvg
Badge
En dan bestaat er nog zoals ik gedaan heb overstappen naar telenet bv. Maar daar betaal je wel het 3 dubbele wil je alles hebben.Wil je dan ongeveer hebben wat je vroeger had, wel andere zenders,en mindere hd zenders,mindere frans(talige)zenders maar evenveel dan betaal je nog bijna het dubbele.Het voordeel is.Dat je kunt genieten van betere zenders.Nadeel dat het duurder is.
Globaal gezien over België is Belgacom TV wel leider. Als je Vlaanderen aleen telt is dit een ander verhaal. Nu ik heb tot kort ook over Telenet beschikt maar die Q music radio/tv. Daar zie je waarschijnlijk 5minuten naar uit intresse en dan zap je terug naar je andere zenders.

En qua exclusiviteiten.... Ik had een PS3 gekocht wegens GTA/metal gear solid/final fantasy/etc exclusives maar uiteindelijk kwamen die games uit op alle consoles....


Wacht nog een tijd en dat zal ook wel wegvallen.
Badge
Vandaag heb ik nu wel de radio op tv. moeten opzetten omdat de live stream van topradio er uit ligt.Er zijn al enkele dagen problemen mee.Gelukig dat die bij telenet te krijgen is.Maar ik ga toch binnenkort dat extra paket music choice opzeggen denk ik,het is maar 5€ maar je ziet er maar zelden naar en volgende maand komen er dan toch weer enkelen bij.En van music choice heb je enkele zenders gratis.

Reageer