PVR: doorspoelen

  • 14 May 2011
  • 6 reacties
  • 632 Bekeken

- Oude handleiding hier op de Belgacom site: "U kunt precies opgeven hoever u de film terug of vooruit wilt spoelen. Door op een cijfertoets te drukken, verschijnt de indicatie HH:MM:SS op het scherm. Voer het uur, de minuten en de seconden in met behulp van de cijfertoetsen op de afstandsbediening."

- Nieuwe handleiding voor de nieuwe software: niets van terug te vinden.

Persoonlijk vond ik dit een ZEER goede manier van werken en dus een spijtige zaak dat dit verdwenen is!

Als dit de manier is waarop Belgacom zorgt voor een 'verbetering' van zijn producten, dan mag het blij zijn dat ze een hoog marktaandeel konden verkrijgen via het voetbal en dat de Belgische markt te klein is om naast de bestaande spelers nog extra concurrentie aan te trekken. Ik hoop dat Belgacom naast de tvrechten van het voetbal grijpt zodat ze verplicht zijn een betere service te leveren, want ze zouden wel eens veel klanten kunnen kwijtspelen. Dat ze bij marketing daar maar eens over nadenken!

6 reacties

Ooo, maar ik denk dat marketing zich daar uitermate van bewust is.

Volgens mij zelfs zodanig bewust dat de plannen voor het cosponsoren van de nieuwe Lotto-wielerploeg opgeofferd werden om meer te kunnen bieden voor het voetbalcontract. Of ben ik de enige die een verband ziet tussen beide?
Reputatie 7
Badge +1
Dat is allicht nog een van de aanpassingen die nog moeten gebeuren met een bugfix. Het stoppunt tijdens het bekijken van een opname woirdt nu ook maar onthouden als je mpet de stoptoets stopt, niet met digital TV of TV-gids. Hiervoor is ook al een bugfix in de maak. De nieuwe interface is meeste punten een grote verbetering. het was een grote verandering tegenover de oude, en dus worden allicht nu nog een aantal zaken, (bemerkingen van klanten), aangepast. Maar ook weer niet allemaal, want je kunt nooit voor iederen goed doen natuurlijk.
bij het doorspoelen blijft het wel vervelend dat het beeld vaak stil blijft staan. dit was ook al zo met de oude menu's en het is er helaas niet op gebeterd (toch niet met een V3 decoder).

wat betreft de opmerking van Vincent, persoonlijk heb ik die functie heel weinig gebruikt, dus zal ik ze ook niet missen.

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Dat doorspoelen in nPVR voor HD-opnames verloopt inderdaad soms vast, toch wat beeld en geluid betreft, de tijdbalk loopt wél door, maar je hebt geen controle meer. Een paar keer op de pauze en playtoets duwen tot het terug loopt en terug op doorspoelen. Na een paar keren loopt met meestal wel door, maar inderdaad soms erg hinderlijk. Ik weet niet echt of het aan de V3 ligt. Hebben zich hier al mensen gemeld met een V4 die dat ook hebben ? want dan ligt het niet aan de decoder...

Die functie voor springen in de opname met de cijfertoetsen heb ik ook nooit gebruikt omdat het bij mij niet werkte (of deed ik iets verkeerd ?), ik ben nochtans een intensief gebruiker van de opnamefunctie en neem zeker 70 à 75% in PVR op. Enkel overlappende programma's laat ik in nPVR komen. Dat zijn er soms 2 à 3 per dag, soms geen enkel. Maar dat gebeurde vroeger ook al automatisch. In het begin gebruikte ik de groene knop redelijk veel om van PVR naar nPVR om te zetten, maar ik ben daar van afgestapt juist omdat de doorspoelfunctie in nPVR soms ezo hapert. Ik weet dus ook niet of dat nog een "bug" is in het systeem. Zoja dan zeker niet in de nieuwe software zoals je al zegde xenne. Waarschijnlijk iets met de streaming. Bij PPV programma's (ooit germist, Iwatch) heb ik het niet, maar die zijn dan ook nog allemaal in SD, wat de streaming maar voor de helft aanspreekt.
Badge
Ik heb een nieuwe decoder V4,en daarmee heb ik bij het doorspoelen echt geen problemen meer.Vroeger met de V3 was dat wel regelmatig het geval.
dank voor de melding computerken

uit goeie bron heb ik ook vernomen dat het probleem van de spontane resets bij de V4 decoders niet meer voorkomt

mvg

Reageer