Publiek IP-adres nodig

  • 31 December 2016
  • 4 reacties
  • 2452 Bekeken

Men vertelde mij eerder op de helpdesk voor mobiele producten (0800 22 800) dat het voor abonnementen mogelijk is om een publiek IP (ipv privaat) te laten toewijzen aan een toestel dat via jullie mobiel netwerk online gaat. Voor jullie vast internet is dit reeds mogelijk via MyProximus:


In het Proximuscenter bleek men echter niet op de hoogte van deze optie dus heb ik ook verzaakt het abonnement af te sluiten. Een forumlid op Userbase bevestigt dat hij mits aanvraag een publiek IP-adres heeft kunnen laten activeren voor zijn Internet Mobile S abonnement.

De simkaart zal gebruikt worden in een 4G-modem (Asus 4G-N12) die ik reeds in mijn bezit heb. Deze moet de ADSL-verbinding van mijn ouders vervangen. Zij surfen weinig dus 2GB downloadvolume is voldoende. 
Verschillende applicaties (o.a. VOIP) hebben portforwarding nodig. Deze kan ik wel zelf instellen op mijn Asus router maar doordat jullie CGNAT gebruiken (en dus private IP's uitdelen) moet ik met jullie simkaart dus eerst door een extra NAT-layer en werkt port-forwarding niet meer. Dit is ook de reden waarom voor jullie vast internet deze optie beschikbaar is. Graag had ik deze dus ook geactiveerd gezien voor mijn Pay&Surf prepaid kaart, ofwel voor een nog af te sluiten Internet Mobile S abonnement.

4 reacties

Er staat hier onder meer te lezen dat het met een telefoontje naar helpdesk kan in orde gebracht worden, namelijk:

.......Met een "telefoontje" naar de Helpdesk was het snel gefixt:
Bel naar 0800 22800 (of 22500), het GSM nummer ingeven van de SIM kaart die je in
de LTE router gebruikt, en de optie storingen kiezen.
Proximus kan gewoon in het profiel van deze sim kaart een vinkje uitzetten,
waardoor deze sim géén CGNAT meer krijgt, maar een publiek IPv4 adres (46.x.x.x)
......
Was het maar waar.. ik heb al tal van telefoons gedaan naar meerder Proximus helpdesks, overal horen ze het donderen in Keulen of sturen ze je met een kluitje in het riet.
Niemand? Weg met de netneutraliteit dan maar? 😞
Up...

Reageer