Skip to main content

PS4 NAT type 3

  • January 5, 2015
  • 8 reacties
  • 1775 Bekeken

Sinds gisteren kan ik geen voice chat meer doen, online gamen,.. op mijn Playstation 4 vanwege NAT-3 issues. Heeft sinds mijn aankoop op 18 november steeds perfect gewerkt (NAT-2). Heb de laatste Belgacom b-box 3 dacht ik. Heb al router en ps4 gereboot, netwerk opnieuw ingesteld,.. etc. DL zit rond de 21MB en UL rond de 8 MB dus dat zit wel ok.


Heb al verschillende onderwerpen over port-forwarding, static ip,.. gelezen. Maar ik sta niet echt te springen aangezien dit wel lang gewerkt heeft?


Iemand een gedacht?




Alvast bedankt
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

8 reacties

Elsa
  • January 5, 2015
waarschijnlijk door een software update van de bbox3 , zoals je weet de beste oplossing routertje er aan hangen die een tweede ppoz sessie start en je bent van al dat gedoe van de bbox3 af. Maar aan u de keuze natuurlijk ;-)

Elsa
  • January 5, 2015
ter info : al gepost geweest i.d.v.



Je moet alleen maar de juiste instellingen ingeven op je PS3, daarom klik je op de volgende dingen:

'Netwerkinstellingen' --> 'Aangepast' --> 'Verbinding met kabel' of 'Draadloos' --> 'Scannen'

Daarna kies je de juiste internetverbinding en daarna zal je je wifi-wachtwoord moeten ingeven als je een draadloze verbinding hebt.

Als dat gelukt is, komt de belangrijkste stap!

Bij de instellingen van je IP-adres heb je normaal 3 keuzes, namelijk 'Automatisch', 'Handmatig' en 'PPPoE'.

'PPPoE' is de keuze die je hier moet maken!

Daarna zal de PS3 naar je PPPoE username en wachtwoord vragen. (zelfde als voor je pppoe van je bbox)

Als je beide hebt ingegeven in je PS3 gaat hij gewoon verder met de laatste instellingen:



DHCP - Niet instellen

DNS - Automatisch

MTU - Automatisch

Proxyserver - Niet gebruiken

UPnP - Inschakelen (bij mij is UPnP uiteindelijk 'niet beschikbaar', maar dat maakt blijkbaar niet uit)



Als laatste doe je gewoon een connectie-test en je zal zien dat je opeens 'NAT type 1' hebt.

Op Call of Duties is mijn NAT-type 'Open'.

'PPPoE' zorgt er eigenlijk voor dat je PS3 het werk van je b-box 3 gaat overnemen.


Ofwel kan je ook via portmapping proberen in je router (bbox):


Door de portmaps manueel toe te voegen voor poorten 80, 443, 1935 en 3478-3480.

via 'access control' 'Port Mapping' en dan deze poorten toevoegen:

voor de 3 eerste is dit alleen TCP, voor de laatste range TCP en UDP

( die poortnummers zijn gevonden voor PS4 via google)


Procedure voor portforwarding: http://portforward.com/english/applications/port_forwarding/PlayStation_Network/Belgacom.htm" rel="nofollow" target="_blank Bron: surf naar: Portforwarding



=======================



Q: Ik speel graag games op de playstation, onlangs heb ik Destiny gekocht.

Het betreft een online game, waarbij je met en tegen mekaar speelt.

Ik heb steeds problemen met mijn 'modem'.

Om het spel te spelen zonder problemen zou ik de instelling

NAT type 2 naar NAT type 1 veranderen.

Kan iemand mij helpen hoe ik dit euvel oplos?

A: Wij hebben net hetzelfde probleem gehad, ook met Destiny.

We veranderden van een Bbox 2 naar Bbox 3.

Toen ik online speelde werd ik steeds uit het spel gegooid.

We hadden een Bbox 3 meegekregen van 'Technicolor'.

Na lang zoeken en bellen naar helpdesk kreeg ik een medewerker te pakken

die van het probleem afwist en mij vertelde dat de Bbox van 'Technicolor'

zijn NAT type niet compatibel is met PS4.

Als oplossing moest ik Bbox 3 moest gaan halen van 'Sagemcom'.

Alles werkte nadien perfect, zonder ook maar iets te moeten instellen.


Proximus medewerker wist te vertellen dat een PS4 via wifi altijd

max een NAT2 connectie kan maken omdat NAT1 al je capaciteit zou opslorpen.

NB: wifi traffic via een ASUS router en WIIU connectie (mario kart)

verloopt probleemloos en PS 4 NAT 2 (was NAT3 met standaard bbox3 wifi)



:::::::::::::::::::::::::



Het is ondertussen een goede week en half opgelost!

Het had niets te maken met port forwarding enz.

Blijkbaar heeft Belgacom 2 types van bbox3 modems. Technicolor en Sagem.

Blijkbaar geeft de Technicolor conflicten aan de PS4.

Want nu ik de Sagem heb, heb ik geen enkel probleem meer!




  • Auteur
  • Apprentice
  • January 5, 2015
Bedankt voor de mogelijke oplossingen!


Ik ben niet helemaal thuis in de eerdere technische oplossingen, maar heb een mail gestuurd naar proximus en ga eens kijken wat ze zeggen.


Indien mogelijk eens vragen naar een andere bbox van Sagemcom



Elsa
  • January 5, 2015
Ik geef je ter info ook mee wat anderen ook doen door een router er achter te zetten :



Belgacom bbox2 en bbox3 kan je in pppoe-pass-through te gebruiken.

Dit betekent dat je uw prive router zijn WAN poort verbindt met de Belgacom-router (BBOX) zijn LAN poort.

Je wijzigt geen enkele instelling in de Belgacom-router (dus WIFI, FON en TV blijven zeker functioneren).

In de prive router configureer je de pppoe connectie met zelfde gebruikersnaam en paswoord als deze waarmee de bbox een pppoe opbouwt

gebruikersnaam zie quickstart-sectie van de belgacom BBOX2

paswoord: zie oude documenten of bel naar de BGC technische helpdesk.


Resultaat is dat, ondanks dat de prive router verbonden is met een LAN poort van de Belgacom router (BBOX),

deze prive router toch een extern Wan IP adres krijgt, een ander dan de bbox gekregen heeft.

De bbox router behoudt zijn eigen ander extern IP adres.

De bbox wifi gebruik je niet meer, kan je gebruiken als soort guest WIFI access point

Bijvoorbeeld als je met portforwarding werkt, dan staan die regels nu in je prive router en

zullen nooit meer overschreven worden door Belgacom instellingen.


  • Auteur
  • Apprentice
  • January 5, 2015
Net gehoord dat ik mijn Technicolor mag gaan inruilen voor een Sagemcom. Duimen !

Elsa
  • January 5, 2015
Inderdaad, hopelijk lukt het nu wel , succes

  • Apprentice
  • January 5, 2015
Ik had net hetzelfde probleem en ben zelf mijn Bbox3 (technicolor) gaan omruilen voor een sagemcom en heb niets van problemen meer

Elsa
  • January 5, 2015
Dat is ook de reden waarom hij een sagemcom gaan halen is :-))