proxy.skynet.be gaat weg!!!

  • 9 November 2010
  • 4 reacties
  • 1759 Bekeken

Ja, dat wordt dus een probleem, he. Hoe moet ik nu naar mijn eigen website surfen op mijn eigen home server? Telkens als ik zonder proxy naar mijn eigen domein surf krijg ik de belgacom pagina van mijn BBox2 router.

Ik heb een proxy nodig om dus verbinding te maken met mijn home webserver. Ik kan eventueel naar mijn host bestandje gaan in windows and mijn domein rerouten naar mijn LAN server ip, maar hoe weet ik dan of deze daadwerkelijk online zijn. De skynet proxy gaf me een zekerheid op dit gebied. Maar wat nu? Binnen enkele dagen sluiten ze hem en ik heb hem nodig! :D

Op 't moment kan ik er nog me lachen; maar ik ga toch een oplossing moeten zoeken, ik heb een proxy nodig die buiten mijn netwerk is. Is er misschien een andere belgacom proxy?

4 reacties

kan ik al meer dan een jaar niet meer gebruiken, omdat de acl mijn range niet toeliet...
Public proxy gebruiken?
pfff. Die zijn meestal heel traag.
je kan bv foxyproxy gebruiken..dat kan je instellen om enkel zo'n proxy gebruiken als je naar uw eigen webstek surft
Of je stelt je server in om de routing functies van de bbox2 over te nemen, als die toch al 24/7 aanstaat... Dan weet je dat je pagina in de lucht is als je verbinding hebt met het internet. Dat doe ik zelf ook, maar dan voornamelijk omwille van de slechte kwaliteit en performance van de bbox2 (telkens herstarten als er eens wat verkeer komt is niet leuk). DNS, DHCP, NAT en routing functies verplaats je naar je eigen server, ideaal als die 2 netwerkkaarten heeft en is makkelijk te doen met Linux. Wel aan denken om de beveiliging goed in te stellen want je server is dan volledig blootgesteld aan het internet, dit kan je vrij simpel doen met iptables.

Tv blijft gewoon werken via de bbox2.

Reageer