Proximus vervangt 400.000 oude V3 decoders.



Toon eerste bericht

151 reacties

Insiders beweren zelf dat er sprake was van het dubbele van wat nu kon met de HDD van een V5, maar we zullen moeten wachten tot het zover is of officieel aangekondigd wordt of dit ook zal kloppen.
Reputatie 7
Badge +1
Vraag is of ze die beperking per aansluiting of per decoder zullen toepassen...met 2 of 3 decoders zou het dan al krap worden, daarom denk ik eerder aan per decoder.
waarschijnlijk wel want als je het letterlijk neemt ongeveer twee maal zoveel of een v5 decoder dan zou dit inderdaad per decoder moeten zijn.


'k vraag mij af wanneer ze dit allemaal eens gaan officieel bekend maken, of gaan ze nog afwachten tot alle perikelen met de software wat opgelost zijn!!!
Tot op vandaag lees ik nog altijd dat Proximus ( sociale TFF netwerken) meldt dat de oude aangekochte v3 decoders niet omgeruild zullen worden in tegenstelling met sommigen die hier beweren dat ze wel zullen omgeruild worden, wie heeft het nu bij het rechte eind ?????

•Gehuurde V3-decoder: de klant hoeft niets te betalen, de omruiling is volledig gratis.
•Gekochte V3-decoder: de klant moet een V5 of V5 Compact huren. ◦Normale huurprijs: € 8.
◦Als het een 2de of 3de decoder is in een (Bizz) Pack (Comfort of Maxi), zal slechts € 5/maand aangerekend worden (ongeacht het type decoder).
◦Als de klant geen (Bizz) Pack (Comfort of Maxi) heeft, zal hij € 8/maand betalen (ongeacht het type decoder).

Met vriendelijke groeten,
Joel
Ter info: half december 2015 zijn er al 80.000 van de 400.000 oude decoders vervangen
Reputatie 3
Badge
Ik kan ook niet meer volgen. In ieder geval mijn vader heeft een andere gekregen en voor zover ik weet betaalt hij huur voor 1 decoder niet voor 2. Als ze hem dat geflikt hebben vrees ik dat hij zijn gekochte V3 gaat terug eisen, hem kennende. Ik geef het hem in ieder geval door het te controleren...
Reputatie 6
Badge +2
Ter info: half december 2015 zijn er al 80.000 van de 400.000 oude decoders vervangen

Nog veel werk aan de winkel dus.
je zegt : Als ze hem dat geflikt hebben vrees ik dat hij zijn gekochte V3 gaat terug eisen

Heeft je vader de v3 dan ingeleverd, je mag die toch houden , gekocht of gehuurd, maakt niet uit.
je zegt: Nog veel werk aan de winkel dus

PX heeft ook gezegd dat ze gingen werk hebben hiermee tot ongeveer midden 2016
ik heb vernomen dat de gekochte V3 vervangen kunnen worden door gehuurde. Het eerst jaar zou de huur prijs dan 0 euro bedragen om de restwaarde van de nog werkende decoders te vergoeden.
Daarna vallen we onder de normale huur klanten.

Kan iemand dit bevestigen?
Vinden jullie de een correct voorstel van Proximus?

Mvgr Yves
Dan klopt het toch nog wat de medewerkers in het begin op twitter en Facebook gezegd hebben, dat er aan een regeling gewerkt werd voor aangekochte v3 decoders en dat de klanten die in aanmerking komen hiervan zouden op de hoogte gebracht worden eens het zo ver was.
Dat is toch al in ieder geval wat positief nieuws.
dan krijg je 12 x 8€ = 96 €, terug als restwaarde voor je aangekochte v3, (indien het je eerste decoder is)
en 12 x 5€ = 60€, als het je tweede of derde decoder is
Ter aanvulling in verband met gratis vervanging V3/V3b decoders:
▬ Voor gehuurde V3 decoders:
Normaal gezien krijg je thuis een brief met instructies.
Je moet naar de website gaan van Bpost met een speciale login en daar aanduiden wanneer je je decoder wenst te ontvangen.
Bij de switch komt normaal gezien geen technieker aan huis.
De installatie van de nieuwe decoder is vrij simpel.
Uiteraard is er een korte handleiding bij en kun je steeds bellen naar een speciaal nummer voor hulp.
De termijn kan ik niet exact zeggen:
alle V3b decoders worden vervangen, en dat zijn er heel wat.
Tegen half dit jaar moet heel de operatie rond zijn.
Indien je teveel problemen ondervindt met je huidige V3 decoder en nog geen omruilingsbrief hebt ontvangen,
raad ik je aan eens je licht te gaan opsteken bij Proximus helpdesk 0800 22 800
▬ Voor de aangekochte V3 decoders:
Vanaf april 2016 start Proximus met een promo actie, en zullen een brief krijgen met volgend voorstel:
12 maanden gratis huur van een nieuwe V5 compact decoder.
▬ Vanaf januari 2017 zullen de V3 decoders niet meer compatibel zijn.
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb deze week net de brief gekregen. Levering van de nieuwe decoder begin april, en ze geven 30 dagen de tijd na levering om hem te moeten installeren. Hopelijk gaat alles vlot lopen met de installatie.

Vraagje: alle opnames ga ik allicht kwijt zijn (favoriete films van jaren terug die er op staan, spijtig), maar wat met filmcredits? Worden deze overgedragen?
recupereren van je opnames surf eens naar => Decoder-opnames-op-DVD-Recorder-copieren
Dit is de oplossing die ook vroeger nog op het forum gestaan heeft:
Via scart kan je dit met je DVD/HDD recorder (eventueel branden op dvd schijf)
De uitgang van uw decoder met de ingang van uw DVD/HDD recorder verbinden door middel van een scart kabel.
Dan laat je gewoon de opname op uw decoder afspelen en tegelijkertijd neemt u op met uw DVD/HDD recorder.

Best eerst naar HDD, dan bewerken/bijknippen en vervolgens
eventueel snelkopiëren naar een DVD-schijfje (DVD-R/RW of DVD+R/RW).

zie ook: opnemen via dvd recorder; surf naar->
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rec_ext/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/opnemen/een-programma-opnemen-via-uw-dvd-of-videorecorder.html?origin=support.nl.proximus.be%2Fapp%2Fanswers%2Fdetail%2Fa_id%2F9026%2F%7E%2Feen-programma-opnemen-via-uw-dvd--of-videorecorder

credits ben je niet kwijt, die staan niet aan bepaalde decoder gekoppeld of dit nu een v3 of een v5-compact decoder is.
Met dit topic te lezen vraag ik mij af waar de logica zit van PX.

Betreffende omruiling is PX zeer correct ze ruilen de oude decoders gratis om bij Telenet verleden jaar mocht de klant ervoor zelf betalen voor nieuwe decoder dus dit is zeker klantvriendelijk van PX, mag ook gezegd worden.

Volgend jaar mogen jullie terug omruiling doen met 400.000 klanten voor de V6 die wel zal uitkomen.
A.U.B PX denk eens meer na en luistert naar jullie klanten gans die inhaalmanoeuvre van oude decoders is weggesmeten geld. In mijn ogen kost dit jullie honderdduizenden euro's voor een toestel dat de klanten niet willen.

Zelf ik snap met mijn beperkte computer kennis dat PX alles wil opslaan in cloud en dat de vaste schijf verdwijnt.
Wat ik niet snap is dat de mini geen scherm geeft, bv ik wil de radio beluisteren met de mini ben ik verplicht om mijn tv aan te leggen om de zender te selecteren, dan kan de tv uit en kan ik mijn radio via homecinema beluisteren.

Iedereen klaag over die mini zonder scherm en toch blijven jullie die weg opgaan wat ik niet snap.
Dat die mini uit het zicht mag omdat het werkt via radio frequentie is voor mij als klant niet belangrijk.
Aangezien PX traag is zullen ze wel in de toekomst nieuwe mini op de markt brengen met scherm omdat de klanten dit vragen. dus weer 400.000 decoders die moeten omgeruild worden in de toekomst.

Al veel mensen die dit zeggen PX is supersnel om toestellen uit te brengen die niet werken.
En veel mensen zeggen dat PX super traag is met software die niet werkt.

Lap heb weer zitten klagen 🙂
Daarom zeggen ze ook klagers hebben geen nood :-))
Wie zegt als de v6 uitkomt dat ze die allemaal gaan omruilen en wanneer gaat die uitkomen dat zijn speculaties net als dat T ook de zelfde weg gaat inslaan, daarbij die mallemolen gaat niemand tegenhouden hoor, zowel T al P weten heel goed wat ze doen en zolang er geen massale overloop is gaat er mss wel iets veranderen maar toch niet veel, wees maar zeker, enfin ja ieder heeft daar zijn gedacht over, alleen de toekomst zal de waarheid brengen en het bij het rechte einde hebben 😉
Reputatie 3
Badge +1
Oef, opgelucht over de credits.
Spijtig genoeg heb ik geen DVD recorder, dus het zal toch niets zijn wat de opnames betreft.
Bedankt voor de uitleg, Elsa!

Toch nog een extra vraagje: als ik het goed verstaan heb, worden alle opnames op die nieuwe decoder in het vervolg tijdelijke (dus max 60 dagen of zo?), maar er is wel een optie om aan te duiden om ze toch langer te behouden?
Ik heb een V3 gehuurde decoder maar nog nooit een brief ontvangen om deze in te ruilen. Kan dit?
Reputatie 6
Badge +3
Ik heb een V3 gehuurde decoder maar nog nooit een brief ontvangen om deze in te ruilen. Kan dit?

Ja dit kan, zoals hier reeds enkele malen gemeld duurt de "operatie" tot eind juni ongeveer. Gewoon even geduld.
Reputatie 6
Badge +3
M
Volgend jaar mogen jullie terug omruiling doen met 400.000 klanten voor de V6 die wel zal uitkomen.
A.U.B PX denk eens meer na en luistert naar jullie klanten gans die inhaalmanoeuvre van oude decoders is weggesmeten geld. In mijn ogen kost dit jullie honderdduizenden euro's voor een toestel dat de klanten niet willen.


Ze gaan uiteraard niet alle v4's en v5's wegdoen omdat er een nieuwe decoder is. De v3's worden vervangen omdat ze oud zijn en niet goed meer overweg kunnen met nieuwe software. Er zullen ongetwijfeld nog acties komen voor de v4's weg te doen, maar dan zal het ook zijn omdat die niet meer voldoen aan de normen van dat moment, niet omdat er een nieuwe versie is.
Zo is dat inderdaad 't is niet omdat de V5 op de markt kwam dat de v4 direct moest omgeruild worden maar op de lange duur moet alles omgeruild worden natuurlijk en dat zal ook zo zijn met de v6 , v7 enz....
inderdaad er zijn er nog want de actie loopt nog tot de helft van dit jaar.
nog een aanvulling op wat hier al staat -> Aanvullende informatie


Als je uw oude decoder gekocht hebt v3 of v3b , kan je ook die opnieuw aansluiten, nadat je de nieuwe V3-C geïnstalleerd hebt en die blijft werken tot 31/1/2017
Als je uw oude decoder v3 of v3b huurt, kun je deze nadat je uw nieuwe V3-C hebt geïnstalleerd, opnieuw aansluiten op het netwerk.
Die blijft nog werken voor 30 dagen na levering van de nieuwe decoder.
zie ook -> klik hier


•Gehuurde V3-decoder: de klant hoeft niets te betalen, de omruiling is volledig gratis.
•Gekochte V3-decoder: de klant moet een V5 of V5 Compact huren. ◦Normale huurprijs: € 8.
◦Als het een 2de of 3de decoder is in een (Bizz) Pack (Comfort of Maxi), zal slechts € 5/maand aangerekend worden (ongeacht het type decoder).
◦Als de klant geen (Bizz) Pack (Comfort of Maxi) heeft, zal hij € 8/maand betalen (ongeacht het type decoder).
Reputatie 3
Badge
Dag Elsa,

Binnenkort zullen de klanten met een aangekochte V3 decoder een brief ontvangen met meer info.

Mvg,

Jos

Reageer