Proximus vervangt 400.000 oude V3 decoders.



Toon eerste bericht

151 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Het nieuws wordt wel bevestigd door Haroun Fenaux van de persdienst van Proximus. Het is Nicolas Bodart, Product Manager die zegt dat de harde schijf haar tijd heeft gehad, aangezien 90 % van de kijkers al de dag erna al naar hun opnames kijken.

Haroun Fenaux zegt daarnaast dat het uitrollen van de nieuwe interface vanaf 22/11 zal opgevoerd worden tot 20 à 40 000 per golf met als eerste streefdoel: 400 000 decoders (er zijn er 1,5 miiljoen, waarvan dus de V3's niet compatibel zijn en vervangen worden) en dat tegen juni 2016 de hele decoder operatie zou voltooid zijn.
Ja dat wel dat wisten we al een tijdje, staat trouwens in de topic start en heeft in de media gestaan, maar daarmee zijn nog al de andere vragen niet beantwoord hé en zoals Alexander zegt we zullen nog veel verhalen horen wat we jaren gewoon zijn en dit moet echt frustrerend zijn voor de medewerkers zelf die geen exacte informatie kunnen/mogen geven.
Reputatie 7
Badge +6
Wat voor wild verhaal heb ik dan verteld? Dat van die 50u en dat wordt door de persdienst en een medewerker bevestigt.
neen dat werd niet bedoeld het is wat er allemaal op de PX sociale netwerken verschijnt dat bedoelt wordt.

Naar aanleiding van recente antwoorden van medewerkers is de vraag verder, waarom weten de medewerkers dat dan niet van die 50u !!
Reputatie 7
Badge +6
Blijkbaar weten de Franstalige medewerkers het wel en mogen ze het ook zeggen.
De raad van beheer zal wel de zelfde zijn voor beiden want het is niet meer zoals in de tijd dat alles nog gesplitst was.

We zullen wel zien als het zo ver is of het zal kloppen, want anders kunne we bezig blijven hé 😉
Reputatie 7
Badge +6
Het lijkt voor de Franstaligen belangrijker te zijn omwille van de concurrentie daar met VOO en hun decoders. Blijkbaar zijn de decoders van TN niet zo'n concurrentie. ;-)))
Ik zou het heel raar vinden dat ze daar nu al zouden mee afkomen om al een zekere beperking op te leggen en hiermee al ee eeste stok in het kippenhok gooien, daarbij zou dit ongeveer maar de helft zijn van wat nu kan opgenomen worden met de v5 decoder bv., dus dan al de tweede stok in het kippenhok gegooid !

maar soit we zullen wel zien zei de blinde, als het zo ver is ;-)
update:


Officiële woordvoerders van Proximus spreken elkaar tegen :


Franstalige woordvoerders zeggen 50 uren opnames mogelijk in de cloud. (krant artikel)


Nederlandstaligen beweren dat dit niet klopt.


Wie heeft er nu gelijk?

Aan de bevoegde personen van Proximus, het is hoogste tijd dat de juiste uitleg eens op jullie site komt aangezien de woordvoerders van Prox wel een uitleg aan kranten geeft, waarom dan niet op de Proximus site zelf!?
Zojuist mijn nieuwe decoder gekregen...IK BEN F*** niet tevreden.Ze beloven een decoder MET harde schijf en ik krijg zo een mini prul.Ik ben daar niets mee...Ben altijd een vrij tevreden klant geweest,maar nu ben ik PISS OFF,OM te ONTPLOFFEN!!!Proximus,belofte maakt schuld,waar is mijn decoder MET harde schijf??????
Reputatie 7
Badge +1
Ik denk wél niet dat het de bedoeling is dat je in die cloud een eigen filmbibliotheek kunt aanleggen van verschillende TB's. Maar vermits ze je de 160GB van de V4 en V5 HDD's afnemen (ook van de aangekochte, want daar heb je extra voor betaal: een V5 kostte meer dan het dubbel van een V5 mini toen), zouden ze toch minstens hetzelfde mogen aanbieden. Bij Telenet heb je 500GB, maar geen cloud tot zover.
Reputatie 7
Badge +1
md, jij hebt de discussies hier duidelijk niet gevolgd. De evolutie is naar 'alles op de cloud', dus worden er nu nog maar enkel V5 compact decoders in huur aangeboden (tenzij je nog een Proximus Center vindt die nog V5's mét HDD in stock hebben). Maar officiëel zijn die niet meer in het aanbod, en ook de aankoopformule is verdwenen, zodat je nu nog enkel een V5 compact kunt huren tg. 8€ voor de eerste decoder, 4 of 5€ vanaf de 2e, maar dat wordt niet meer apart vermeld op de website of op de factuur. In her nieuwe systeem kan je van alle zenders nPVR opnemen, en ook serieopnames op de server programmeren, maar dat laatste in principe nog maar enkel betrouwbaar in combinatie met een V5 compact met nieuwe interface, en wél


Dec(V5-Mini) SW-versie: NTE-miniv5_6.1.9.92 ( 15 nov 2015)


Het zal met de nieuwe lancering van de Proximus TV app. en de webapplicatie (nu nog niet aangepast) ook mogelijk worden je nPVR-opnames ook op PC/laptop of elk mobiel apparaat (tablet of smartphone) af te spelen. Maar dat is nog in ontwikkeling.


In hoever mensen met een gehuurde of gekochte decoder (V4 of V5) met HDD nog HDD-opnames zullen kunnen doen, staat nog helemaal niet vast. Maar ik ga er toch van uit dat ze hun al bestaande opnames op hun HDD zullen kunnen blijven bekijken.
Reputatie 6
Badge +1
Ik hoop dat ik die dan snel heb, veel handiger alles in de cloud
Hallo Sinjoor,heb wel een deel van de discussie gevolgd,en wist ongeveer wat de plannen van Proximus waren,maar ze hebben mij hier dik bij mijn k..... 8 euro voor die mini prul,goed bezignee.En als ze geen met harde schijf meer hebben,dan hadden ze dat kunnen laten weten.Ik begrijp,de cloud is mss de toekomst,met meer mogelijkheden.Ik vind dat ook helemaal niet slecht,maar opnames 2 maanden maar kunnen bijhouden trekt op niets.Wij zijn geen 2 mensen die elke dag uren tijd hebben om alles te kunnen zien.Binnen 2 weken ben ik voor 5 weken het land uit,tot zeker na die tijd blijft hun slaapkamer model speelgoed terug in de doos.Als ik het goed begrijp en met een beetje geluk zal mijn oude maar trouwe V3b nog zijn werk doen tot in maart verdrietig.
Reputatie 7
Badge +1
Ik help het je hopen md.smiley
Reputatie 7
Badge +6
Ik ken er hier eentje die nog best blij is met zijn V4, hé Sinjoor?knipoog
Niet te vlug van stapel lopen, je mag niet vergeten dat officieel nog niets bekend werd gemaakt door Proximus (staat niet op hun officiële site) zelf omtrent :


- hoeveel opslag zal mogelijk zijn via de cloud, komt er een beperking en wat zal die beperking betekenen.


- hoelang zullen die, opnames op de cloud bewaard blijven.


vergeet niet dat er ik weet niet hoeveel officiële woordvoerders van Proximus zijn die op veschillende media verschillende versies brengen, hebben ze wel al een definitieve beslissing genomen, ik denk het niet en als die genomen zal die ook wel officieel bekend gemaakt worden en zal je die ook wel zelf vaststellen.

wat hier staat is al altijd van toepassing geweest bij Belgacom/Proximus => Een-nieuwe-dienst-of-product-in-zicht


NB: ook de uitleg van na 60 dagen krijg je de keuze om de opname 1 jaar te bewaren was ook de uitleg van de officiële woordvoerders van Prox.

Wat mij al redelijk lijkt, want als je een opname niet binnen het jaar bekeken hebt, dan zal ze ook niet echt zo belangrijk zijn volgens mij.

spijtig dat er niemand van Proximus komt vertellen hoelang al de programma's bewaard worden op de PX servers zelf, wan te dan zou er al veel duidelijk worden aangezien dit dan gedurende deze periode geen noemenswaardige bijkomende opslag capaciteit vraagt per klant.

Na deze periode zou het inderdaad heel veel vragen aan capaciteit als iedere klant zijn opnames wilt bewaren!

met een beetje geluk zal mijn oude maar trouwe V3b nog zijn werk doen tot in maart



Dat zal ook wel zo zijn aangezien de vervanging van de V3's door Bpost als zeker 6 maanden ging in beslag nemen en pas daarna zullen alle v3's van de lijn gedeactiveerd worden.
Reputatie 7
Badge +1
Zolang zijn harde schijf niet kapot is, zal ik mijn V4 blijven gebruiken (maak ik me misschien wijs?). En welke scenario's er voor opslag op de servers zullen gehanteerd worden is nog niet duidelijk. Maar zeker is dat, zoals Elsa zegt, de archiveringstijd van alle programma's op de servers hier de maatstaf zal zijn. De rest is maar pointers zetten in je lijnprofiel..
spijtig dat Proximus op dit gebied niks van technische info geeft voor mensen die daar zeer in geïnteresseerd zijn maar ja we weten ondertussen al dat dit een utopie is !
Vorige donderdag mijn nieuwe decoder ontvangen. Het uitzicht, de vormgeving en het gewicht van het apparaat doen mij denken aan een goedkoop, made in China product. Aan de hand van het gewicht kan ik mij moeilijk voorstellen dat daar een harde schijf zou inzitten. Ik denk dat de opnames bij Proximus zelf bewaard worden. Vandaar ook dat de opnames maar 60 dagen behouden blijven. Op mijn huidige decoder had ik nog opnames staan die jaren oud waren, dus toch wel een duidelijke achteruitgang. Ook een display is niet meer voorhanden. Als enige voordeel kan ik zeggen dat de zapsnelheid verbeterd is. Maar of het daarvoor nodig was om al de decoders te vervangen stel ik toch in vraag. Men had er toch kunnen voor zorgen dat de nieuwe boxen (boxjes) alle functies van hun voorgangers zouden behouden.
Het einddoel van PX is uiteindelijk dat iedereen uiteindelijk met een v5-mini zit of laat ons beter zeggen met een decoder zonder harde schijf en alle opnames in de cloud.

Dat hij geen display meer heeft is het gevolg van dat deze decoder eigenlijk voorzien was om ergens verborgen kunnen op te stellen zoals bv in ee kas of zoals bij mij achter het Tv toestel want deze kan je bedienen met RF afstandsbediening wat wil zeggen dat je afstandsbediening de decoder niet in rechtstreeks zicht moet hebben, zolang je hem maar niet in een metalen kast zet (kooi van Faraday) ;-)
Reputatie 7
Badge +1
Ov er het systeem van alles op de server te smijten, kan je redetwisten. Maar eens dat onbeperkt in de tijd beschikbaar blijft (al verwacht ik wél een volumebeperking, maar dat is met een HDD ook zo) kan je die opnames ook bekijken op al je decoders en ook vooral als je decoder stukgaat, waar je die met een HDD volledig kwijt bent of je moet ze overkopiëren op een DVD-recorder.
Volgens mij is dit ook een zeer mooie oplossing maar zoals altijd zullen de meningen altijd verschillen, anders zouden we geen ruzie meer kunnen maken duivel
Reputatie 7
Badge +1
Als ze de volumebeperking zetten in de buurt van HDD van hun vorige decoders (320GB), zullen ook de mensen met een oude V3 zeker voldoende hebben, want die had maar 160GB opslag geloof ik. Met de meeste zenders in HD was dat ondertussen al behoorlijk krap.


Reageer