Proximus vervangt 400.000 oude V3 decoders.



Toon eerste bericht

151 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Is hier wss al aan bod gekomen, maar hoe ziet die Proximus TV app er uit, want ik heb die nog niet gevonden. Blijkbaar hetzelfde als de oude? Zeker dat ie al voor iedereen beschikbaar is op WP, of toch nog alleen testgroep?
Reputatie 7
Badge +6
App voor WP gevonden en geïnstalleerd, maar nog beperkt in gebruik, want toch nog in testperiode. Had er wel nog graag bij de filters een filter per taal bijgehad, want moet nu eerst alle franstalige zenders doorwaden, voor ik bij de vlaamse, nederlandse en engelse geraak (wss omdat ik regio Brussel heb) , maar goed, afwachten maar tot app werkt voor alles.




want toch nog in testperiode



zie je dat ergens staan dat het nog in testperiode is?
Reputatie 7
Badge +6
Er staat dat de app beperkt is tot een beperkt aantal gebruikers en zal weldra beschikbaar zijn voor alle. Niet echt test dus. Oeps. Hoop dan maar dat de functionaliteit ervan weldra wordt uitgebreid, maar dat komt wel.


Volgens mij gaat die melding pas weg als de volgende versie zal uitkomen bv Proximus TV 0.2 en is de versie eigenlijk wel nog een soort testversie die nu voor iedereen toegankelijk is, of het zou kunnen dat ze toch maar in waves vrijgeven om de reacties af te wachten en niet direct aan alle TV klanten, om geen overvloed aan klachten van bugs binnen te krijgen, maar dat laatste is maar een gissing van mij en hoe ik zou tewerk gaan omdat mijn telefoon niet roodgloeiend zou staan blooslach
Reputatie 7
Badge +6
Het loopt nog wel eens vast hier. Rustig afwachten maar.



Inderdaad heel soepel is het nog niet en zoals je zegt er zullen wel nog moeten ontluizen lach
Dat is nu toch de eerste keer dat ik dat meemaak dat er iets niet af is bij Belgacom/Proximus duivel
Die verticale afstandsbedieningsstand werkt precies niet bij WP PX TV app zoals die wel werkt bij de android app, maar we zullen dit nog altijd moeten min of meer beschouwen als een testversie denk ik.
Reputatie 7
Badge +6
Nee, geen afstandsbedieningsstand en die serie-opnames ook niet. Ik kan alleen per aflevering opnemen (of ik heb iets gemist) en verder dan woensdag ben ik ook niet geraakt, want dan liep het vast. Hopelijk toch ook volledige functionaliteit voor WP, want daarvoor krijgen we echt een 'stiefmoederlijke' behandeling, ook voor hun swipebox.


Dat gezegd zijnde, het ziet er allemaal wel moderner uit dan de vorige versie, hopelijk komt het met de functionaliteit ook in orde.
Reputatie 7
Badge +1
Het is inderdaad wel wat moderner, maar je moet het wat leren gebruiken, (vertikaal en horizontaal swipen). In TV Overal vond/vind ik de vertikale stand voor de TV-gids en het programmeren handiger. Horiizontaal is dat echt wel te klein. Er zou een keuze moeten zijn om de vertikale afstandsbedieningsstand uit te schakelen.in de instellingen. Hopelijk wordt hieraan nog gewerkt.
Sinjoor,


Hopelijk hebben de mensen van de testgroep ook zo goed hun huiswerk gemaakt als u.
Reputatie 7
Badge +6
Ze hadden hem in de testgroep moeten zetten, ja!ja
Reputatie 7
Badge +1
Ja Elsa, ik kan het niet afleren van dat allemaal tot in detail uit te testen. Maar vooral het serieprogrammeren in nPVR en de toekomstige mogemkjkheid om nPVR te bekijken op tablet en PC (wat ik al lang wenste) zal voor mij de grootste verbetering zijn. En nPVR moet dan ook kunnen voor ALLE zenders en van 60 dagen naar onbeperkt ook voor boeketzenders, waar je overigens al voor bijbetaalt, anders is het geen écht alternatief voor PVR IMHO.


Nog een kleine bemerking: de cirkeltjes voor geprogrammeerde opnames in de decoder- TV-gids staan er maar tot één dag verder; Maar dat was bij PVR-series ook al zo. Als je gewoon bent een week vooruit te programmeren creëert dat wél wat onzekerheid, zeker als le vanop de decoder programmeert. Maar dan zijn details natuurlijk, al zou dit toch ook wat aandacht verdienen. Bij Telenet bv. is zoiets allemaal in orde. Maar ja, Belgacom/Proximus heeft altijd al wat meer wat van de 'franse slag' gehad niet?
ik heb me al afgevraagd of ze met TV Overal ook niet met iets nieuws en dezelfde interface als op PX TV app zullen over de brug komen, zeker dat ze toch weten dat Silverlight verdwijnt.


en TV Overal app zal met de tijd toch verdwijnen zeker , aangezien PX TV app er nu al is.
Wat ze ook gaan doen met TVO weet ik ook niet voor de laptop op windows8(1) of W10 zouden ze ook natuurlijk een app kunnen maken die vergelijkbaar is met deze van PX-TV-app nu op android en iOS en WP


NB: ik heb het wel over de TVO brouwser versie.
Mijne euro viel ook ineens dat we naast elkaar aan het praten waren (vroeger was dat maar een Frank die viel) knipoog


Bedankt Sinjoor voor het rapporteren van je bevindingen.


Volgens mijn bescheiden mening zal PXTV-app op den duur toch TVO-app vervangen,

Maar waar ik meer in benieuwd ben is wat met TVO op proximustv.be, die draait op silverlight draait, gaat gebeuren wordt dat ook iets dat gaat lijken op de nieuwe PXTV-app!

En nog iets die ik mij ook nog afvraag is of er geen PXTV-app komt voor bijvoorbeeld windows 8.(1) / Windows 10 (universele apps)


Je ziet Sinjoor dat ik nog met veel vragen zit en ik denk niet dat ik die moet aan PX stellen en er dan nog een antwoord op moet verwachten lach
Sinjoor ik heb een poging ondernomen om je bevindingen samen te vatten => http://forum.proximus.be/posts/89a05c8081#Proximus-TV-app-bevindingen-door-Sinjoor" target="_blank
Reputatie 7
Badge +1
Ja,dat lijkt me wel in orde hoor. Wat de TV applicatie op de website betreft, hebben ze, met het verlaten van Silverlight, nu de kans dat eens grondig te herwerken, en alles wijst erop dat het iets meer 'flashy' zal worden in de aard van de Proximus-TV app.; allicht ook met de mogelijkheid om series te programmeren, wan dat is dringend nodig voor de V5mini gebruikers. Het kan nu ook al wel door het programma in de TV-gids aan te klikken, waardoor je een overzicht krijgt van alle afleveringen van een hele week, met de mogelijkheid die allemaal (de herhalingen kan je daar overslaan) voor opname aan te klikken (wat in de TV Overal app. niet mogelijk was). Ik gebruik dat nog dagelijks, maar overweeg nu om het nu op tablet met de nieuwe Proximus-TV-app. te gaan doen. Onmisbaar wordt dan ook de mogelijkheid de nPVR-opnames daar te bekijken op een PC-scherm. Vermits dat nu al gaat voor TV replay, kan dat geen moeilijke ingreep zijn.
Reputatie 7
Badge +6
Proximus medewerkers toch. In de tekst bovenaan, vermeldt Proximus toch dat zij de V3's gaan vervangen door een V5 met harde schijf, of vergis ik mij.


Op het franstalig forum zegt een medewerker nu, op vraag van een dame die graag haar opnames op harde schijf zou bewaren, dat de V3's vervangen worden door V5 Compact/mini, zonder harde schijf en met opnames die enkel 60 dagen bewaard worden. Waar slaat dit op?


Kan men eens niet één deftig, waar antwoord geven a.u.b., als dat niet te veel gevraagd is!


Dank u.


PS: verscheidene personen melden dat ze al een V5 mini gekregen hebben en zijn niet bepaald happy.
Ik ben vandaag om de nieuwe decoder geweest en mij zeggen ze dat er geen harde schijf meer aanwezig is. Opnames kunnen maximum 60 dagen bewaard worden? Daar ik geen frequente tv kijker ben is dit voor mij een ferme stap achteruit.


Men spreekt van Cloud maar aan de telefoon zei de medewerker dat dit nog niet van toepassing is.


Dus ik betaal voor tv op mijn maat maar kan mijn programma's niet bekijken op mijn maat? Jammer ...
waarom zou je niet op de cloud kunnen opnemen, nPVR opnames zijn toch mogelijk, alleen de duur van 60 dagen dat moet nog meer worden maar daar hebben ze nog geen verdere details over
Reputatie 7
Badge +6
Op verschillende forums en door een medewerker bevestigd op de franstalige versie: vanaf december wordt het mogelijk tot 50u opnames op te slaan 'op lange termijn'. Wat die lange termijn nu juist inhoudt, wist die medewerker nog niet te zeggen. Ik dacht trouwens dat Elsa dat van die 50 u hier al ergens vermeld had. Mijn vraag is dan hoe stel je die lange termijn in?


Voor december 2016 wordt tevens de V6 aangekondigd, maar dat bevestigde die medewerker niet.
Iedereen die het forum van in het begin gevold heeft zal dit al weten dat je deze meldingen met een korrel zout moet nemen.

De medewerkers zullen de details zelf niet kennen vooraleer de definitief beslissing binnen PX genomen werd en dan zal je dit zelf nog eerst lezen in de media en dan pas ga je die definitieve beslissing kunnen krijgen van de medewerkers of op hun officiële site.


Dat is nog nooit niet anders geweest en is reeds het geval zolang Belgacom/Proximus al bestaat !


Dit voorbeeld van de V6 is nog zo'n types voorbeeld eerst was de versie tegen eind 2015 en nu is het al 2016, maar nooit met een bevestigend datum net zoals met alles.


Wat de bewaartijd van de opnames betreft net het zelfde:

eerst was het langer dan 6 maanden maar wisten ze nog niet hoelang

dan was de uitleg dat je na 60 dagen de keuze zou krijgen voor 1 jaar

en dan verder per jaar.

Dan was het weer op langere termijn maar we weten nog juist voor hoelang enz...

daarna was het na één jaar langer dan één jaar maar nog niet beslist voor hoelang juist

Het aantal opnames weer het zelfde verhaal.... maar ik ga hier alleen het laatste antwoord vernoemen namelijk 'theoretisch is dit oneindig' !!!!


Dus ik denk dat het als duidelijk is dat je beter gewoon wacht tot het zover is en je het dan met je eigen ogen zult zien wat het geworden is :-))


Nu benieuwd weke antwoorden er nog zullen volgen tor de definitieve beslissing gevallen is !?




Reputatie 6
Badge +2
In afwachting van een definitieve beslissing zullen er nog tal van indianenverhalen de revue passeren, wees maar gerust.smiley

Reageer