Proximus vervangt 400.000 oude V3 decoders.



Toon eerste bericht

151 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Ach Elsa, we weten hier al langer dat ook proximus medewerkers er soms 'een slag naar slaan', het volstaat om een paar keer te bellen naar de klantendienst met de zelfde vraag en je krijgt soms telkens een ander antwoord. Een betere en duidelijkere informatie van de bevoegde diensten naar die mensen toe zou hen en ons inderdaad zeker helpen en dat is hier ook al verscheidene keren aan bod gekomen.


Nu zit ik nog met een vraagje: een tijdje geleden werd hier geschreven dat de V5 mini, dus zonder harde schijf, de enige toekomstige decoder van Proximus zou worden, maar de decoders die ze nu geven zijn die met harde schijf (320 GB i.p.v. 160, zodat je meer kan opnemen, zeggen ze fier). Hoe zit dat nu? Willen ze de stock van V5 met harde schijf kwijt of wat?


Mensen die een decoder (moeten/willen) kopen ter vervanging van hun V3, wat moeten ze kiezen? Een V5 met harde schijf, die misschien binnenkort ook 'verouderd' zal zijn omdat je niet langer zal kunnen opnemen op de harde schijf, of de V5 mini waarmee je (voorlopig) minder kan opnemen?


Nu ja, het hele vervanggedoe gaat zo'n 6 maanden duren en 6 maanden is lang in de telecomwereld. Wie weet wat er ondertussen gebeurt. Ik ga mijn adem niet inhouden.lach
Reputatie 6
Badge +2
Marleen, zeker dat je adem niet mag inhouden want dan ga je dood en aan een dooie Marleen zou ik niet veel aan hebben.lach
Het is moeilijk om uitspraken te doen over het al dan niet verder zal mogelijk zijn nog op de harde schijf op te nemen, volgens een technieker van PX zullen in de toekomst allen nog nPVR opnames mogelijk zijn maar we zullen weer zoals altijd best afwachten tot het zover is want er zullen toch weer tegenstrijdige berichten komen zoals altijd, day is niks nieuws meer, alleen kan je zeggen waar rook is, is er vuur en dat is ook alles voorlopig wat zeker is ;-)


Wat ook al zeker is dat er al serie opnames kunnen opgenomen worden in nPVR via de proximustv app, dus dit wijst mss al een beetje in de richting van alles in de cloud opnemen, maar we zien wel..........

en hier en daar een 'tweet', nou dat zijn nog eens betrouwbare bronnen !



normaal zou dat een betrouwbare bron moeten zijn, omdat het dezelfde medewerkers zijn als hier ook op het forum (ook op Facebook) die er een antwoord geven en zij de officiële woordvoerders zijn van Proximus net zoals het geval was met Eva van Belgacom vroeger dat ook de eige woordvoerster was van Belgacom op het forum (Eva stond natuurlijk ook uit een team van medewerkers).

Of anders moeten we de berichten van die zelfde medewerkers niet zo betrouwbaar noemen, maar dan zijn we heel ver huis zou ik zeggen ;-)


Nu ga ik eens advocaat van de duivel spelen, wat je ook niet mag vergeten is, dat je na een paar jaar zelf geld in uw zakken steekt als je de decoder aangekocht hebt, aangezien je de huur niet meer moest betalen duivel
Niemand heeft beweerd dat de aangekochte decoders gratis zouden vervangen worden.


Sabine van Proximus heeft hier duidelijk op geantwoord. Ze zullen wel een commerciële geste doen, maar ik blijf bij mijn standpunt dat het een spijtige zaak is en dat wij voor alle aanpassingen niet zelf hebben gekozen. Het nieuws is nog maar pas gekend, Proximus zal nog moeten brainstormen over wat onder de noemer 'compensatie' valt.


De klant betaald uiteindelijk de rekening, zoals altijd.


Ik denk dat we er nu wel kunnen van uitgaan dat we zullen moeten betalen om de V3 te vervangen.




RE betrouwbaarheid 'tweets


Het spijt mij maar ik geloof daar niet in ... de vraag is in hoeverre 'onze medewerkers' iets 'betrouwbaars' kunnen tweeten als hun werkgever daar officieel en publiekelijk zelf nog geen standpunt over ingenomen heeft ... persoonlijke speculatie of interpretatie ? Het gevaar zit er in dat er dingen 'getweet' worden die mogelijk als een intern 'lek' kunnen gezien worden en waar PX zich mogelijk van distancieert. Tot het moment dat er achteraf, mogelijk een ander en finaal standpunt ingenomen wordt door PX krijgt men de 'fantasiekes' te zien die men hier in deze discussie kan lezen.


Wacht af wat het finale bod zal worden, dan is er nog tijd genoeg om al dan niet te gaan pruttelen lach men kan nog steeds beslissen om naar een andere provider over te stappen wat gezien de monopolies in Belgie ongeveer lood voor oud-ijzer is !
Je weet of je weet het niet maar de mensen steken zo niet in elkaar en als er rook is wordt en alarm groepen ;-)


Ik heb het hier al dikwijls genoeg gezegd dat de mensen toch zullen moeten wachten tot het zo ver is voor dat alles in detail zal duidelijk worden.,

Maar als dan iemand van Proximus één of andere krant te woord staat (of andere media spijst met nieuws) en dan nog iemand die, zo'n 5000 mensen of meer onder zich werken heeft, dan is het normaal dat de lezers zich vragen beginnen te stellen, zo iemand zou dan beter zijn personeel moeten op de hoogte zetten, zodat ze elkaar niet moeten tegenspreken en duidelijke uitleg kunnen geven net zoals hij het voor de krant wel gedaan heeft!


Maar ik ken ook Belgacom/Proximus al lang genoeg om te weten dat mensen degelijk inlichten niet van hun beste kant is, al heb ik ook persoonlijk totaal geen klagen van PX, ik ben altijd met allerhande problemen goed geholpen geweest, het positieve mag ook eens gezegd worden hé.

Niemand heeft beweerd dat de aangekochte decoders gratis zouden vervangen worden.



Hier niet maar op hun andere sociale netwerken wel ik ben nog eens gaan snuffelen daar en regelmatig kan je vaststellen dat de medewerkers wel beweerd hebben dat de gekochte v3 ook zou vervangen worden om maar één reactie te posten die ik laatst gelezen heb:



Beste, eerst had ik van jullie vernomen dat de vervanging van v3 decoder voor een v5 door Bpost ook zou gebeuren voor een aangekochte v3 decoder...



enz... enz....


Er is nog sedert al die jaren iets veranderd ze blijven elkaar tegenspreken en dat is zeker niet de fout van de medewerkers zelf, dat staat buiten kijf!

zij doen hun uiterste best en willen alleen maar zoveel mogelijk de klanten antwoorden geven en tevreden stellen zonder dat ze zelf alle en volledige details doorgespeeld gekregen hebben.


Ik heb één voordeel ik heb mijn aangekochte v3 al lang op het stort gegooid en heb dus dit probleem niet meer knipoog
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb ook de indruk, dat je met goed onderhandelen wel iets meer gedaan krijgt. Maar een coulante behandeling heb ik altijd gekregen als er iets fout liep. Bij een blikseminslag kreeg ik toch een nieuwe V4 (die nog één maand in garantie was) en ook nog een PLC, al zou je verwachten dat je hiermee naar de verzekering moet en hiervoor dan een restwaarde zou krijgen. Bij Telenet hebben ze toen wél mijn gehuurde digicorder gratis vervangen, maar de verplaatsingskosten en interventie heb ik wél moeten betalen. Met Telenet lig ik al meer dan een half jaar in dispuut over een niet correct werkende CI+-module (blokjesvorming op gecodeerde zenders). Ze zijn langsgeweest en hebben alles uitgetest, en wéér zou het aan de Samsung firmware liggen. Ik kreeg een telefoonummer van de betreffende dienst bij Samsung, maar bij contactname en online doorchecken van mijn (half jaar oude) Smart-TV bleek ik toch al de laatste firmware te hebben (wat ik al wist) en zou alles in orde moeten zijn. Heb van Telenet nog steeds niet het voorstel gekregen om de CI+-module te vervangen en een nieuwe uit te testen. Van het kastje naar de muur dus, en géén oplossing...Geef mij maar Proximus.
Bij TN hebben ze mensen met een oude decoder wel ook in de steek gelaten toen er een nieuwe kwam, dacht ik toch gelezen te hebben!
Reputatie 7
Badge +1
Omdat ik een Smart-TV had gekocht met opnamemogelijkheid, had ik me ook een CI+-module van Telenet aangeschaft (69€). Op termijn wou ik dan die digicorder wegdoen (nadat we alle opnames bekeken hadden natuurlijk). Maar nu kan dat enkel van de niet-gecodeerde zenders (VRT). Ik zit dus vast aan die digicorder, tenzij ik Telenet compleet buitensmijt. Had die altijd nog gehouden als backup bij PX storingen, maar nu dat nPVR zo uitgebreid is (wordt?), en dat bij decoderproblemen toch beschikbaar blijft (hopelijk ooit nog eens op PC of in TV Overal), wordt het een reële optie om Telenet op te zeggen. Nu alleen nog wat meer duidelijkheid van PX o.a. over nPVR-opnamemogelijkheid van ALLE zenders (ook boeket) en onbeperkt in de tijd.
Sinjoor,


met de nieuwe 'Proximus TV'-app zou je nu al series kunnen opnemen in nPVR (zelfs als staat er nog geen nieuwe software op de decoder)


Heb jij dat al geprobeerd of het lukt?
Reputatie 7
Badge +1
Die app. loogt toch nog maar enkel in een testgroep dacht ik?
Eerst was het voor de testgroep, maar nu werkt die bij iedereen naar het schijnt zie ook ==> proximus-tv-app onder ' Update-05-10-2015 '


Nog zelf allemaal niet uitgetest !
Reputatie 7
Badge +1
Het werkt inderdaad, zowel op smartphona als op tablet, d.w.z. live kijken, en TV--gids. ook programmeren, maan bekijken van nPVR-opnames nog nie, al is de lijst al aanwezig, Als is die functie al aanwezig. Indien het werkt wordt je verwittigd. Wel kan je ook al series programmeren (leuk voor V5 mini bezitters/huurders!). Nu nog op de website?
Reputatie 7
Badge +6
Nu die app ook nog zo vlug mogelijk voor windows phone of is die er ook al?
Sinjoor inderdaad en ik heb er geen spijt van dat ik mijn V5 minietje gekocht hebt , het wordt altijd maar beter voor de mini bezittersja
Inderdaad Marleen de Proximus TV 0.1 is eveneens beschikbaar voor WP
Reputatie 7
Badge +1
Nu ook nog voor meer zenders...De wens om nPVR te bekijken komt er dan ook nog aan. Serie programmeren werkt ook al. Je kunt zelfs in de instellingen de standaard van het aantal afleverngen kiezen Wél de herhalingen erbij. Op smartphone kan je voorlopig niet meer vertikaal werken (is voor afstandsbediening voorzien?) wat niet altijd handig is.
een paar van die mankementjes staan hier inderdaad ook opgesomd van o.a die herhalingen ==> http://bgctv.skynetblogs.be/#proximus-tv-app" rel="nofollow ,

maar dit zou nog opgelost worden naar verluid


de afstandsbedieningstand zal maar werken als de nieuwe interface op de decoder staat.
Reputatie 7
Badge +6
Joepie, dat ging vlug voor WP ook.
Ik ben niet zeker maar dacht dat die verticale afstandsbedieningsstand niet bij WP het geval is !
Reputatie 1
Spijtig, als ik me probeer aan te melden op mijn iPad Mini in de Proximus TV-app krijg ik nog steeds de melding: 'Even geduld...' verdrietig
ik krijg dit op één android toestel , smartphone, ook nog altijd als melding en op mijn ander android Tablet krijg ik die melding niet dus ik denk dat het zoals altijd al geweest is er in het begin nog wel bugjes zullen inzitten!
Reputatie 7
Badge +1
nNu nog afwachten tot alle functionaliteiten werken. Ik heb nu de meeste van mijn programma's als serie geprogrammeerd. De niet gewenste herhalingen kan je er via de planninglijst uithalen: op de serie tikken en je krijgt een lijst van de afleveringen die je apart terug kunt wissen. In de decoder planninglijst staan alle afleveringen wél apart vermeld. Dus niet gegroepeerd zoals bij PVR-series. Benieuwd of alle opnames correct worden opgenomen...ik stel wél vast bv dat op PC de serieafleveringen niet in de online geplande opnames komen....wél echter in TV Overal...


Correctie, wél in de planninglijst, niet als je het programma dan aanklikt waardoor alle volgende afleveringen te zien zijn (een week verder). Hier staan die volgende afleveringen nog aanklikbaar voor opname..Deze koppeling is duidelijk nog niet gemaakt;.

Reageer