proximus tv zonder decoder

  • 15 January 2015
  • 9 reacties
  • 580 Bekeken

Zijn er hier nog plannen voor? Je zou dan proximus (toen nog Belgacom) TV kunnen bekijken zonder decoder maar via een app, meer bepaald op Samsung tv's.


http://datanews.knack.be/ict/nieuws/belgacom-wil-af-van-de-settopbox/article-normal-288637.html





9 reacties

Daar is het de laatste tijd inderdaad heel stil over en die vraag werd hier al een paar keer gesteld, maar een duidelijk antwoord dar wachten we nog altijd op 😉
eventueel kan je ook eens informeren via privé bericht aan 'Onze medewerkers' ⚊▶ Onze medewerkers en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'
Vroeger was Bellens de baas,en je ziet al vlug wat er gebeurt is de laatste maanden sinds Dominique er gekomen is zal je de eerste maanden niet al te veel nieuwigheden moeten verwachten.Eerder bezuinegingen in personeel..Ik denk dat dit eerder een idee was waar Bellens mee in zijn hoofd zat.En is hij daar misschien moeten voor gaan.Want ze kunnen het altijd draaien of keren hoe ze willen bij zo een groot bedrijf.
Net een Samsung Smart TV aangeschaft, dus ik zou ook graag weten wat 'onze medewerkers' hierover nog kunnen melden. Misschien beter om hun antwoord hier te posten, niet ?
Iedereen hoopt van wat nieuws te vernemen omtrent de ingebouwde decoder plannen in Smart TV's, ook voor welk merk en types van een bepaald merk van TV's, dit zou beschikbaar komen.


Het enigste dat ik weet is dat het al spaak liep met de onderhandelingen over het feit wat er juist moet gebeuren bij TV problemen op deze smart tv's, wie dan eigenlijk de service zal dragen, dus vrij vertaalt wie de kosten volledig zal dragen of hoe de kosten zouden verdeeld worden.

Of was dit gewoon een uitleg als excuus omdat er geen schot in de zaak kwam en zo de mensen met een suikertje in het riet te sturen, wie zal het zeggen ???
Zelf zie ik dit nooit gebeuren omdat die tv's zelf maar 1cm dik zijn.Dus zie ik niet goed in hoe zij al hun eigen apperatuur;En nowhow.Als een tv nu al 1999 tot 4000 of meer € kost en dan moeten die specificaties van een decoder daar nog eens bij aangebracht worden.Wie betaald dat?Dat moet dan waarschijnlijk proximus doen als zij dit willen en ik denk dat dit geen echte decoder word die dus ingebouwd zit maar een chip of kaartje.
Als het softwarematig kan dan zal dit niet dik ;-)
Als het 'gewoon' een kaartje/chip is, ben ik al een tevreden klant ...
Volgens mij zal je geen kaartje/chip nodig hebben op de modellen die hierop al voorzien zijn want het zal louter software downloaden zijn en klaar is kees ;-)


Eigenlijk is het al een beetje gelijk met de v5-mini decoder zoals ik heb, hij is zodanig klein dat je hem gewoon achter de TV kunt zetten.


Wie weet is het mss daarom dat Proximus ook denkt dat er minder behoefte is aan ingebouwde softwarematige decoder!!

Het kan mss in de toekomst nog veel kleiner dan de v5-mini en gaat het in de richting van een HDMI dongle die je rechtstreeks op je tv inplugt.


Dan moeten ze met de verschillende TV leveranciers geen afspraken of compromissen meer maken !



Reageer