Beantwoord

Proximus tv: opname problemen

  • 16 April 2016
  • 26 reacties
  • 1328 Bekeken

Reputatie 2
Al maanden problemen met Proximus TV : opnames verdwenen, programma's niet kunnen opnemen enz. Gisteravond 15/4/2016 gingen wij op Canvas de film " Suskind" bekijken,
het 1ste uur van de film is dat gelukt en daarna zijn de problemen begonnen : serverfout, geen verbinding, lichtjes adapter bleven staan of gingen in het rood enz. En ja wij weten ondertussen al wat wij moeten doen : stekker uittrekken, resetten enz.

Wij zijn hiermee bezig geweest tot 23 uur ( einde van de film) zonder resultaat. Uit pure frustratie hebben wij de TV uitgezet. BEDANKT PROXIMUS VOOR DE SERVICE!!!!!!!!!!!!
Moeten wij hiervoor alle maanden zoveel abonnementsgeld betalen om niet te krijgen waarvoor wij betalen.

graag dringend een oplossing voor het probleem van Proximus.
klantnr : 004639768
icon

Beste antwoord door Wim VL 16 April 2016, 13:57

Bekijk origineel

26 reacties

alleen kan je proberen een beetje van de problemen op te lossen door de decoder 5 seconden spanningsloos te zetten en terug laten opstarten.
Er zijn inderdaad nog altijd veel probleemmeldingen ivm met opnames, maar dat zal je hier op het forum ook al wel zelf vastgesteld hebben.
Reputatie 2
Dag Elsa,
decoder spanningsloos zetten is altijd het 1ste wat wij doen , hebben ondertussen al geleerd om zelf de problemen op te lossen, maar dit is absoluut frustrerend. Er gaat bijna geen dag voorbij of er scheelt wel iets. Ik heb gisterenavond nog gebeld naar de klantendienst en heb van 22,30 u tot 22,45 uur gewacht aan de telefoon. Ik begrijp dat het ook laat is voor de medewerkers maar dat is mijn probleem niet. Ik wil waar voor mijn geld en daarmee basta............
Reputatie 7
Badge +4
Dag Monique,

ik meet veel verlies uit op je lijn. De beste oplossing is dat we eens iemand langs sturen om dit te bekijken. Indien je me enkele data/uren geeft plan ik een technicus voor je in.

MVG,

Wim
Reputatie 2
Dag Wim,
Volgende week dinsdag ( 19/4) en woensdag 20/4 mag er iemand langskomen ( liefst zo vlug mogelijk want nu nog altijd problemen met tv) Ik veronderstel dat dit toch een gratis interventie is.
groetjes
Monique.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb iemand ingepland dinsdag tussen 8u en 12u. Indien de fout zich voor het aansluitpunt situeert, wat vermoedelijk het geval zal zijn, is dit inderdaad een gratis interventie.

MVG,

Wim
Reputatie 2
Dag Wim,

Uw technieker is langsgeweest op dinsdag 19/4/2016 waarvoor dank en momenteel hebben wij geen problemen meer.
groetjes
Monique.
Reputatie 2
Badge
Hola,

Vandaag " Serverfout Deze media is niet beschikbaar Probeer later opnieuw " voor :
film " Deceit " gisteren
film " Olympus has fallen " gisteren
serie " Two and a half men "( twee afleveringen ) gisteren
Vandaag, gewoon zwart scherm voor
film " Men in black "

Kabel uit en terug in, decoder aan en uit en ............. hopla, alles is te bekijken.
En zo is het bijna dagelijks voor een opgenomen programma.

Toch vreemd dat hiervoor er geen instructiefilmpje is.

Groetjes

peter V
Reputatie 5
Badge +4
Dag vanpeter,

jammer dit tehoren dat je dit dagelijks moet doen.

Heb je dit probleem voor op beide decoders of enkel op een decoder?

Er zijn momenteel wel problemen met serieopnames, die zouden binnenkort opgelost moeten zijn dankzij een software update.

Ik merk problemen met Two and a Half Men, The following.

Ik heb iets aangepast, je mag beide opnames opnieuw instellen.

Mvg,

AndyM

Het Proximus-team
Reputatie 2
Badge
AndyM,

Zal de volgende keer ook de tweede decoder controleren.

Groetjes

peter V
PX jullie beloven nu al 19 maanden dat het met de volgende update in orde komt.
En met ieder probleem dat een klant plaats hebben jullie maar 1 oplossing de decoder van stroom halen, dit duur nu al 19 maanden, vinden jullie zelf dat dit niet overdreven is?

En heb ook dagelijks serverfout.
Ze zijn bezig met de uitrol van de nieuwe software op de v5's dus we zien wel dan wat er allemaal opgelost of niet opgelost zal zijn !
'k ben ook benieuwd of de klachten met opnames nu zal achter de rug zijn.
Reputatie 2
Badge
@AndyM

Hola,

Als ik de serverfout ( niet beschikbaar ... ) heb op eerste decoder, heb ik die niet op de tweede decoder.

Groetjes

peter V
Interessant om weten :
zijn beide decoders van het zelfde type v5, v5-compact of V4 ?
zijn beide decoders via utp netwerkkabel verbonden?
Als er één via utp kabel en één via draadloos systeem (powerlan of wifi bridge) verbonden is welke geeft de serverfout, deze die draadloos verbonden is ?
Reputatie 2
Badge
@elsa
Hola,

- beide decoders v5-compact ( onder de sticker zit er een andere " v5 mini bulk "
- beide met utp netwerkkabel verbonden

groetjes

peter V
-
Ik heb gemerkt als je programma's opneem op de discovery kanalen wat ik altijd doe om de reclameblokken door te spelen dat ik meestal maar kan doorspoelen aan de snelheid ===> X3

Ook op andere zenders zelf Vlaamse.
@Peter,
Bedankt, voor je feedback, dus kan ik hieruit zou ik kunnen besluiten dat het iets met de hardware (versie) te maken heeft van de decoders,
maar daarom moet ik je eigenlijk eerst nog een bijkomende vraag stellen of op beide dezelfde NTE...software versie staat
Reputatie 7
Badge +4
Peter,

Dit is meestal omdat een van de decoders de verbinding met de opnamen server kwijt graakt. En echte verklaring waarom de ene de verbinding wel nog heeft en de andere niet kan ik je niet geven. Ik heb het zelf ook soms voor dat bepaalde opnames nog lukken en anderen niet meer. Jammer genoeg is reboot de enige oplossing tot de bug fix er is.

Mvg, Robrecht
Reputatie 7
Badge +4
Elsa,

Beide decoders hebben de zelfde versie van de NTE software.

Mvg, Robrecht
Ok bedankt voor de feedback Robrecht,
het enige verschil is dan eigenlijk de hardware versie van beide V5-C 's of hebben die ook dezelfde HW versie?
Reputatie 7
Badge +6
@Robrecht: ons forumlid Regulus heeft sedert het in dienst stellen van zijn nieuwe V5c samen met zijn 'oude' V3b niks dan miserie met zijn opnames. Zie topic 'V3b decoder helemaal trurrelut'.
Stomme vraag misschien, maar is een goeie interactie tussen V5 c en V3b nog wel mogelijk?
Ben ook benieuwd wat de reden is dat Regulus dit voor heeft want mijn naaste gebuur werkt me dezelfde combinatie en neemt ook dagdagelijks series op (en ook andere niet series) en had hem dit ook al gevraagd of hij dit ook al voorgehad heeft en ik ben dan bij hem geweest om alles eens te checken en bij hem is dat in ieder geval niet het geval.
Dus ik ben ook benieuwd op het antwoord !
Reputatie 7
Badge +4
Normaal mag er geen enkel probleem zijn met opnames die gepland worden op de v5c.

Dit is het eerste geval dat ik van weet waar de opnames ook op de v3b gebeuren.

Maar de v3 en v3b ontvangt geen updates naar cloud pvr zoals met de v4 wel het geval is. Het is altijd mogelijk dat er daar iets misloopt.

Kan je er jammer genoeg niet meer info over geven daar ik deze zelf ook niet heb.

Mvg, Robrecht
Reputatie 7
Badge +6
OK, bedankt voor de uitleg,Robrecht.
Wat zou je Regulus in zijn geval aanraden te doen?
Bedankt,
Robrecht om het toch even te willen verduidelijken.
Moest je nu gezegd dat het een gekend probleem was dan had ik natuurlijk dan een nog lastiger vraag gesteld en waarom niet bij mijn gebuur :-))))
Je hebt geluk :-))))
Marleen, hij krijgt toch een v5-c ter vervanging van zijn V3b, of heb ik het dan totaal verkeerd voor?

Reageer