Proximus tv nieuwe interface ?

  • 25 November 2015
  • 31 reacties
  • 867 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
  • Motivator
  • 687 reacties
Deze morgen kon ik vaststellen bij mijn zoon dat daar de nieuwe interface voor Proximus tv reeds op het tv scherm verschijnt.


Hij heeft een V5 decoder.


Ikzelf woon in dezelfde gemeente en heb deze nieuwe interface nog niet binnengekregen. Heb wel een V4 decoder.


Kan dat ? Is er een concrete planning voor de outroll van deze interface ?




Ro



31 reacties

Daar is het nog te vroeg voor pas in de loop van de eerste helft van 2016 voor de V4


stond hier => Update-12-10-2015 (ook al verschillende keren gelezen op Facebook en Twitter )
Reputatie 7
Badge +1
Ik vind het toch nog altijd niet kunnen...ontevreden
Sinjoor, Je gaat daar eens moeten hard op de tafel van Dominique gaan kloppen, mijn gedacht!
Reputatie 6
Badge +1
Ik wil ook de nieuwe interface!
Haha je wilt dus ook de nieuwe miserie meemaken (grapje)

Ik veronderstel toch dat PX hun best zal doen om dit zo spoedig mogelijk op de v4 te krijgen.


Al heb ik nu iets voor met de nieuwe interface die ik vroeger nog nooit gehad heb en dat is dat een opname die ik wis terug komt en als ik dagen blijf aandringen dan lukt het toch !!!!
Reputatie 6
Badge +2
Ik zit daar niet zo op te wachten, integendeel met die klachten over opnames die verdwijnen, niet willen opnemen en conflicten en wat weet ik nog allemaal mag voor mijn part die update nog een beetje ginder blijven.


Ik hoop dat als mijn V4 decoder die nieuwe software zal krijgen dat tegen die tijd die bugs eruit zijn anders zal ik hier nog leuke tijden tegenmoet gaan, zet je maar schrap mensen.frons
Alexander, het is heel simpel van sedert nPVR bestaat zijn er klachten geweest en wij waren bijna één van de enige die maar weinig tot geen problemen gekend hebben.
Reputatie 7
Badge +6
Proximus ging mijn 5 zogezegde conflictopnames van de decoder halen, maat tot nu toe staan ze er nog kleurrijk op in de nieuwe interface. Niet weg te krijgen en niet te bekijken. Voor de rest werkt die nieuwe interface bij mij dus wel naar behoren. Ik ben al blij dat ik (voorlopig) een van de gelukkigen ben.



mij hoor je zeker niet klagen de problemen die ik gekend heb kan ik nog altijd op één hand tellen, maar dat belet niet dat er velen anderen zijn die wat anders meemaken daar zijn getuigen genoeg van op Facebook, twitter , verschillend forums en natuurlijk ook hier, dus dat die mensen minder tevreden zijn is uiteraard heel normaal. Ook die http://forum.proximus.be/posts/89a05c8081?page=24#Update-16-11-2015" target="_blank worden veel gemeld, die ik gelukkig niet heb.

Maar niettegenstaande alles ben ik toch 100% van overtuigd dat de technische mensen daar wel hun best doen om het weg te werken al schijnt het voor veel mensen anders over te komen. Het is natuurlijk ook normaal dat velen redeneren ik betaal dus het moet feilloos werken , maar dat is ook weer kort door de bocht, maar zoals ik ook zei nog altijd menselijk.
Marleen,
Dit is een gekende bug en onze engineering is dit verder aan het onderzoeken.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groeten,
Andy
Reputatie 7
Badge +6
ja
Reputatie 7
Badge +1
ik sluit me aan bij Alexander. voor de V4 beter wachten tot alles uitgezuiverd is en er een bugsvrije (?) versie is...
Vroeger heb ik al veel problemen gehad met de decoders van proximus TV en nu het systeem de laatste 6 maanden zeer stabiel werkte op decoder V5 , verandert Proximus de interface met alle gevolgen vandien, zoals
- verspringing van zender bij TV replay of pauzeknop
- volledige blokkering bij het surfen in het menu. Het enige wat dan nog helpt, is opnieuw opstarten.
@ Proximus: waarom updates niet beter laten uittesten door testpersonen, die hiervoor als compensatie iets extra krijgen, zoals gratis TV Replay+ en pas uitrollen als alle bugs verdwenen zijn. Want nu is dit frustrerend.
Ze hebben het laten uittesten onder testpersonen in een testgroep maar hoe die uitgekozen worden weet ik niet en hoeveel er dan meedoen aan die test weet ik nog veel minder.
Reputatie 7
Badge +1
Gisteravond was het weer kommer en kwel. Tijdens de opname (V4) van de programma's stond er bv. een film zowel in PVR als in nPVR (60d) in de opnamelijst. Ook 2 PVR-opnames (Keien van de Wetstraat en de Afpraak) kwamen weer niet in de opnamelijst, na een herstart wél maar met 0 minuten opname. Een half uur later waren ineens alle nPVR-opnames, zelfs complete nog te bekijken series foetsie. Na een herstart stonden ze er gelukkig terug. Bij het bekijken van een nPVR-opname vloog ik er 2 keer gewoon uit naar live TV en moest ik telkens helemaal terug doorspoelen tot waar we gebleven waren. Deze morgen waren weer alle nPVR-opnames verdwenen en die film weer in PVR.. Na een herstart stond alles terug juist, maar die film stond nu plots terug met 60d.? Ook bleef gisteren het rood rec-lichtje branden als er niks aan het opnemen was, waarbij er ook een rood cirkeltje stond in de TV-gids bij 3 programma's die niet in de opnamelijst stonden. Moet dit voor de V4 écht nog allemaal 6 maanden duren? :@
Ik denk dat voorlopig de enige oplossing zal zijn, niks meer vanop de decoder te programmeren en alles online te doen via de webapplicatie of via TV Overal. Met nieuwe progamma's ben ik al begonnen.
Reputatie 7
Badge +1
vanavond weer problemen met opnames (V4 met nieuwe interface). Weer stond een (serie)opname in de TV-gids met een rood cirkeltje maar verscheen niet in de lijst van opnames. En een andere stond er wel maar was niet afspeelbaar, d.w.z. ze startte wél, maar stopte na 2 seconden en ging terug naar de opnamelijst. Opgelost met TVR+.
Sinjoor, op den duur gaan ze van u nog denken dat je voor Proximus werkt want je maakt heel veel reclame voor TVR+ (LOL)
Reputatie 2
Badge
Ik vind het toch nog altijd niet kunnen...
+1, ik vind het ook niet kunnen
En toch kunnen ze het uitermate heel goed.
Voor de eerste keer heb ik ook problemen en dit met v5-c op SW 10.82 die crasht , er zit niks anders op dan heropstarten, een gaan rondzoeken op soc netwerken en andere fora en ik ben dus zeker niet de enige, allee ik kan ook al eens meedoen aan 't spel van Proximus !
Reputatie 7
Badge +1
Sinjoor, op den duur gaan ze van u nog denken dat je voor Proximus werkt want je maakt heel veel reclame voor TVR+ (LOL)
Ik doe inderdaad veel "gratis" testwerk voor hen....maar vaar daar zelden goed mee? enfin, zolang ik nog mijn plan kan trekken en alles kan bekijken wat ik wil....en ja, ik gebruik TVR+ nu meermaals dagelijks en is dus zijn geld waard voor mij). Voor een aantal programma's doe ik zelfs niet meer de moeite om ze op te nemen...het went snel. De fouten gebeuren tot nu toe wél altijd met afleveringen van "seriegeprogrammeerde"' opnames. Raar maar waar: gisteren was er geen enkele PVR-opname bij. Zijn ze er dan toch aan het prutsen (problemen met de tijdsbalk)? De serieoplanning ben ik nu systematisch aan het afbouwen. Geen nieuwe meer, en de geplande die fouten geven worden gewist , maar ik dat lukt niet altijd...die duiken dikwijls terug op na een tijdje en staan dan dubbel met de nieuw online geprogrammeerde.... een "klerezooi"' zeggen ze in Nederland.:(
Reputatie 7
Badge +1
En toch kunnen ze het uitermate heel goed.
Voor de eerste keer heb ik ook problemen en dit met v5-c op SW 10.82 die crasht , er zit niks anders op dan heropstarten, een gaan rondzoeken op soc netwerken en andere fora en ik ben dus zeker niet de enige, allee ik kan ook al eens meedoen aan 't spel van Proximus !

Ik stel zoĂ«ven vast, dat van "The Team" nog enkel de aflevering van gisteren (nr; 7) in de opname lijst staat, de rest is verdwenen...ik moest er daar nog wel 5 van zien...Heb ik die nu toevallig (!) toch niet ook met Telenet opgenomen zeker? 🆒
Reputatie 6
Badge +1
Tegenwoordig lopen mijn beide V4 decoders vast als ik Netflix afsluit. Is echt iets van de laatste weken.
Allee dat vastlopen is dan blijkbaar bij alle decoders het geval al heeft het bij mij niks met netflix te maken !
Reputatie 6
Badge +1
Neen dat is al jaren zo, gelukkig gaat de herstart nu wel vrij snel, dat was vroeger wel anders. Duurde toen wel 20 min tot een half uur. Volgende week hebben onze nieuwe buren ook PX tv, heb ze al gezegd als je problemen hebt kom maar langs want ik heb al bijna 10 jaar ervaring met PX tv.
Reputatie 2
Badge
Netflix op een V4 is niet echt bruikbaar, gewoon veel te trage reactietijden om Netflix te starten. Netflix start zowel op mijn SmartTV als op AppleTV veel sneller (en op alle andere Netflix apps die ik ooit heb gebruikt).

Reageer