Proximus trekt het inbegrepen mobiele datavolume drastisch omhoog vanaf 1 augustus 2017



Toon eerste bericht

188 reacties

Wat zeker aangehaald mag. Om de beste te zijn geldt een plaatsgebonden criterium: waar ben ik? Maar ook een praktisch criterium: welke operator beantwoordt ook aan mijn noden?
Lokaal is het met zekerheid niet Proximus en bij Martin zeker niet Mobistar, maar dienen ze niet alle drie (met hun aanhangsels, zoals daar zijn: Jim, Mobile Vikings, Scarlet, en alle anderen) onze noden? Bereikbaar zijn, kunnen bellen af en toe, een sms of 30 in de maand van het oneindig mogelijke aantal en een beetje data vanuit verkeersinformatie van mijn gps app.
Ook in het buitenland? En vooral - waar dit topic over gaat - met data in verhouding met de prijs?
Want de prijsverhoging geldt ook voor degenen die weinig of niet roamen, weinig data gebruiken en niet pokemonnen en farceboeken.

Omgekeerd zet de prijsverhoging ook een data/prijs spiraal aan het werk. Waarom zou ik me nog beperken tot wifi als ik toch betaal voor 3G/4G? Als ik meer gebruik maak van 4G, en de anderen in dit topic ook want betalen zullen we, dan volgt een groter dataverbruik. En kan Wim (Proximus dus ) een nieuw grafiekje maken om de volgende prijsverhoging aan te kondigen. 🤔
Zo onlogisch lijkt me die redenering toch niet?
Reputatie 7
Badge +1
wim, als je een grootverbruiker bent misschien wel maar anders JIM MOBILE!!!!
Ok, we stellen enkel vast uit onderzoek dat de vraag naar mobiele data sterk stijgt de laatste jaren en deze trend zal zich doorzetten. Vandaar ons budget aanbod 5GB aan 15 EUR, gericht op een jong publiek, de Millennials. Zij bellen en sms'en nog amper, maar communiceren nagenoeg uitsluitend via Facebook Messenger, Whatsapp, e.d.

Voorbeeldje:
https://nieuws.vtm.be/binnenland/zo-veel-data-gebruiken-we-op-festivals



Welk onderzoek ook onder de 60 plussers. Voorbeeldje is van VTM nieuws. PX kan nog eens geen cijfers geven van het gemiddeld data verbruik van PX klanten. Als ik het vraag krijg je gewoon geen antwoord. Festivals zijn geen graadmeter dat zijn piek momenten De mensen op straat zijn de graadmeters. Doe daar maar een marktonderzoek bij.
Toevallig net een PX mail waarop een enquete ingevuld over "my app space" (wat is dat trouwens?) en dataverbruik.

Ik vond de vragen, inzonderheid over dataverbruik, nogal vaag (ze gaan er van uit dat je < 1Gb gebruikt of direct tussen 1 en 2GB, en vervolgens veel meer). Minder dan 1GB is nogal ruim vind ik. 30MB is al veel. En dé hamvraag (relatie tussen prijs en datapakket) ontbrak natuurlijk.

Maar ik hoop toch dat PX er lessen uit trekt. Dus Antoon1, Frank en alle anderen, invullen die enquete!
Reputatie 7
Badge +6
Dag Mutlie,
Alles over My Apps Space vind je hier.
Groeten,
Wim
Dank je, Wim.

Maar eerlijk, ik heb de pagina bezocht en moest concluderen daar ben ik gewoon niks mee. Een app (gelukkig weet ik wat een app is 😏 ) om mijn dataverbruik in de gaten te houden heb ik niet nodig. Tenzij een app begint zot te worden of zo is het dataverbruik sowieso erg beperkt. Fa(r)cebook en wat weet ik nog voor andere apps gebruiken wij van een vorige generatie niet. Apps updaten gebeurt meestal thuis via wifi.

We hebben nog leren converseren en mekaar aankijken, niet duf wegkijken op een tablet of smartphone, weggedoken op zoek naar zoiets als pokkeman waarvan ik niet weet hoe het beestje eruit ziet of wat ik ermee moet aanvangen. Laat staan dat ik er data aan verspil.

Anderzijds: ik ben wel tevreden dat PX mij de gelegenheid heeft gegeven om een enquete in te vullen over datagebruik- onrechtstreeks dan toch. Dat het voor mij en Antoon, Frank, ... het gewenste resultaat zal hebben durf ik wel betwijfelen.

Zou die enquete er trouwens gekomen zijn nadat er een aantal keer in topic ter sprake si gekomen dat PX niet met eigen cijfers komt, ze elders moet halen en blijft steunen op moment opnames (festivals) ? 🤣

Om terug te komen op het topic: wij willen niet extra betalen voor het overmatig (?) datagebruik van anderen. Ook al krijgen we er meer data voor terug. Dat is als betalen voor lucht.

Toch bedankt dat je me hebt gewezen op de info. Maar nee bedankt, overbodig 😎

_________

Edit

Het zal wel aan mij liggen, maar brengt Proximus nu echt een app uit om het dataverbruik in de gaten te houden op het zelfde moment dat ze het aangeboden datavolume (tegen een meerprijs uiteraard) verhoogt? 🤔
Reputatie 7
Badge +1
Toevallig net een PX mail waarop een enquete ingevuld over "my app space" (wat is dat trouwens?) en dataverbruik.

Ik vond de vragen, inzonderheid over dataverbruik, nogal vaag (ze gaan er van uit dat je < 1Gb gebruikt of direct tussen 1 en 2GB, en vervolgens veel meer). Minder dan 1GB is nogal ruim vind ik. 30MB is al veel. En dé hamvraag (relatie tussen prijs en datapakket) ontbrak natuurlijk.

Maar ik hoop toch dat PX er lessen uit trekt. Dus Antoon1, Frank en alle anderen, invullen die enquete!

Hallo Mutlie, nog geen mail ontvangen voor de enquete. Dus kan ze niet invullen. Misschien omdat ik 60 plusser ben ?
Reputatie 7
Badge +1
Toevallig net een PX mail waarop een enquete ingevuld over "my app space" (wat is dat trouwens?) en dataverbruik.

Ik vond de vragen, inzonderheid over dataverbruik, nogal vaag (ze gaan er van uit dat je < 1Gb gebruikt of direct tussen 1 en 2GB, en vervolgens veel meer). Minder dan 1GB is nogal ruim vind ik. 30MB is al veel. En dé hamvraag (relatie tussen prijs en datapakket) ontbrak natuurlijk.

Maar ik hoop toch dat PX er lessen uit trekt. Dus Antoon1, Frank en alle anderen, invullen die enquete!

Hallo Mutlie, nog geen mail ontvangen voor de enquete. Dus kan ze niet invullen. Misschien omdat ik 60 plusser ben ?


We zijn een dag verder en nog steeds niets ontvangen. Heel vreemd want normaal moet dit toch naar iedere klant gaan.
Ik kan niet zeggen of de link voor jou werkt, voor mij niet meer want ik krijg de boodschap dat ik de enquete heb ingevuld.

http://s.enquete.proximus.com/?e=88458&c=47965110&l=nl&h=95AE1AE1527460A
Reputatie 7
Badge +1
Ik kan niet zeggen of de link voor jou werkt, voor mij niet meer want ik krijg de boodschap dat ik de enquete heb ingevuld.

http://s.enquete.proximus.com/?e=88458&c=47965110&l=nl&h=95AE1AE1527460A


Bedankt. Werkt helaas niet meer.
Proximus komt uit met een app om je verbruik te monitoren?
Hallo mensen, deze app bestaat al zeeeeeer lang...

En vergelijk vooral prijzen, en vooral niet het bereik en de kwaliteit...

Ik heb dankzij mijn werk de eer om gebruik te mogen maken van Orange na overschakeling van Proximus... Geweldige zet!! Ik kan de helft van de tijd niet bellen of ben niet bereikbaar, 4 G is al helemaal geen sprake van... Gewoon in en in triest...
En ja, ook Telenet hebben we gehad; om de haverklap mijn gsm moeten heropstarten owv niet kunnen bellen of surfen... Topklasse!!!

Ik ben niet voor prijsverhogingen, maar binnen mijn abo is t een koopje: van 10 naar 20Gb voor 4,99 extra...

Dikke merci Proximus...
En aan de zagers: lighten up a little and smile.. maakt t allemaal wat makkelijker :)


Maak er nog een topdag van!
Volgens mijn data app heb ik nog steeds 3.5 gb ipv de beloofde 5 gb.
Volgens mijn data app heb ik nog steeds 3.5 gb ipv de beloofde 5 gb.
Zelfde hier...
Herstelt zich wel in de loop van de komende dagen... is vaker zo...
Bij mij zou de verhogen van mijn mobiel internet vanaf 01/08 in werking treden en dan zou het 5GB zijn, maar ik merk nog niets van deze aanpassing;
Moeten wij iets speciaals doen of zo hiervoor?
Reputatie 7
Badge +6
Levingke,
Wat zie je als je inlogt op MyProximus via deze link?
Je hebt toch een Mobilus M abonnement of FullControl neem ik aan, want de oudere 'Smart' formules genieten niet van de dataverhoging.

Groeten,
Wim
Ja, ik heb een Mobilus Fullcontrol M

Dit is wat ik zie als ik inlog via die link:
Mobilus FullControl M
04xxx
2,75 €
Krediet
787,61 MB
3 GB
Gratis surfvolume
6 min.
300 min.
Gratis belminuten
Meer details over uw verbruik
Meer details over uw Proximus M-Pay-transacties
Reputatie 7
Badge +6
Normaal gezien gebeurt de data-aanpassing automatisch. Ik raad je aan om toch een privébericht te sturen naar mijn collega's van Het Proximus Team via deze link: https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679, zij kunnen onderzoeken wat er desgevallend fout is gelopen.

Mvg,
Reputatie 5
Badge +3
Dag Levingke, je bundel wordt 21 augustus terug vernieuwd, hierbij krijg je dan de nieuwe voorwaarden, daar je vanaf dan 26,99 EUR betaalt. Groetjes, Nicky
Reputatie 2
Levingke,
Wat zie je als je inlogt op MyProximus via deze link?
Je hebt toch een Mobilus M abonnement of FullControl neem ik aan, want de oudere 'Smart' formules genieten niet van de dataverhoging.

Groeten,
Wim

Waarom krijg ik als Smart+ 15 gebruiker die ook 16 euro betaald per maand deze upgrade niet?
Reputatie 7
Badge +1
Levingke,
Wat zie je als je inlogt op MyProximus via deze link?
Je hebt toch een Mobilus M abonnement of FullControl neem ik aan, want de oudere 'Smart' formules genieten niet van de dataverhoging.

Groeten,
Wim

Waarom krijg ik als Smart+ 15 gebruiker die ook 16 euro betaald per maand deze upgrade niet?

Dat klopt volledig. Heb Smart+ 25 en betaal € 26 en wij krijgen geen data verhoging bij de prijsverhoging begin dit jaar. Wat is het verschil tussen de verhoging van Mobilus en Smart+ dat de een wel een data verhoging krijgt en de andere niet.
Reputatie 7
Badge +6
Dat klopt volledig. Heb Smart+ 25 en betaal € 26 en wij krijgen geen data verhoging bij de prijsverhoging begin dit jaar. Wat is het verschil tussen de verhoging van Mobilus en Smart+ dat de een wel een data verhoging krijgt en de andere niet.
Tja Antoon, ik bepaal de spelregels niet hé. De dataverhoging is er nu eenmaal enkel voor de Mobilus-formules. Een uitgelezen moment om over te schakelen? Naast de extra mobiele data kun je genieten van de favoriete app met onbeperkt gebruik, dat is toch iets wat veel klanten wilden.
Groetjes,
Reputatie 6
Badge +3
Tja de commerciële politiek van Proximus is onbegrijpelijk...
Eigenlijk wel: korte termijn politiek tot aan het volgend jaarverslag... Of zelfs tot aan de volgende kwartaalrapportag...

Belangrijk is op korte termijn bepaalde scores kunnen voorleggen ..
Niet langer klantentevredenheid, niet meer klant is koning (hoeft niet maar toch zelfs klant is prins - dat is al niet meer belangrijk)

Is het nu echt zo moeilijk om AL je klanten belangrijk te vinden? Dus ook wie een duur oud contract heeft? Niet alleen wie een duur nieuw contract neemt?

Waarom proberen jullie de churn niet zo laag mogelijk te houden, in plaats van een dure winback policy aan te houden?
Wie klant blijft - die kost immers minder dan iemand die vertrekt en terugkeert.
Reputatie 7
Badge +1
Hallo Wim,
Je weet hoe ik erover denk. Ga over indien PX overgaat met het uitbreiden met shims op de Tuttimus abonnementen. Dit zoals TN doet met de WIGO. Tot dan blijf ik bij het oude.
Mvg, Antoon
Reputatie 7
Badge +6
Waarom proberen jullie de churn niet zo laag mogelijk te houden, in plaats van een dure winback policy aan te houden?
Wie klant blijft - die kost immers minder dan iemand die vertrekt en terugkeert.

Beste Frank,
Onze churn-ratio is bijzonder goed. Ik verwijs hiervoor naar ons persbericht over de Q2 resultaten.

"Proximus heeft opnieuw een kwartaal met sterke klantengroei achter de rug, dankzij succesvolle commerciële initiatieven en verbeterde churnniveaus.

Heel wat klanten werden dit kwartaal aangetrokken door de mobiele offers van Proximus en de nieuwe, meer flexibele joint offer-aanpak, alsook door het succes van de Samsung S8. In lijn met zijn strategie van content aggregator met een ruim contentaanbod tegen een redelijke prijs, heronderhandelde Proximus de niet-exclusieve uitzendrechten voor het Belgische eersteklassevoetbal, de Jupiler Pro League, voor de komende drie seizoenen. Proximus breidde ook zijn tv-content verder uit door VICELAND als nieuwe tv-zender in zijn basisaanbod op te nemen. Het verbeterde ook zijn high-end Tuttimus aanbod door Netflix op te nemen als een van de TV opties waaruit de klanten kunnen kiezen. Het aantal Tuttimus/Bizz All-in klanten bleef stevig groeien tot 255.000 klanten eind juni. Scarlet, het lagekostenmerk van Proximus, bleef zijn concurrentiepositie in het onderste marktsegment versterken dankzij een verhoogde merkbekendheid, commerciële campagnes en nieuw gelanceerde aanbiedingen. Naast zijn 3-playaanbieding TRIO vielen ook zijn standalone-internetaanbiedingen (Poco/Loco) goed in de smaak. In juni werd het aanbod van Scarlet aangevuld met 'HiFive', het eerste mobiele abonnement met enkel mobiele data, gericht op millennials.

1/ Het aantal unieke tv-klanten bedroeg 1.533.000, met +17.000 nieuwe abonnementen in het tweede kwartaal van 2017 (+5,2% op jaarbasis).
2/ Eind juni was het totale aantal klanten voor vast internet aangegroeid tot 1.959.000 klanten, een toename met +15.000 vaste internetlijnen in het tweede kwartaal (+3,5% op jaarbasis).
3/ Vaste spraak telde in totaal 2.670.000 lijnen, een daling met 12.000 lijnen in het tweede kwartaal van 2017 (-1,9% op jaarbasis).
4/ Het totale aantal mobiele klanten kwam uit op 6.092.000 (+1,3% op jaarbasis), met +60.000 voor mobiele postpaid, -57.000 voor mobiele prepaid, en +9000 voor M2M (machine-to-machine) in het tweede kwartaal.
5/ Op het einde van het tweede kwartaal waren er in totaal 1.410.000 gezinnen en kleine ondernemingen met 3- en 4-play, goed voor 47,7% van het totale klantenbestand, met +20.000 nieuwe klanten in het tweede kwartaal (+5,6% op jaarbasis).
6/ 56,1% convergente gezinnen en kleine ondernemingen, een stijging met 2,6 procentpunt op jaarbasis."
Reputatie 7
Badge +1
Hallo Wim,
Altijd kom je hierop terug. Maar dat wil toch niet zeggen dat je niets meer moet doen voor je trouwe klanten. Hier wordt te weinig voor gedaan. Zorg dat elke klant er van profiteert een gelijke verdeling. Neem het voorbeeld van Ziggo/Vodafoon in Nederland. Heb het in dit forum een paar dagen geleden al aangehaald. Dat je nieuwe klanten krijgt is prima maar denk zeker aan je trouwe klanten.
Mvg, Antoon
Ik ben al Proximusklant (Belgacomklant) sinds begin jaren 80 van de vorige eeuw. Toen kregen nieuwe klanten gewoon geen promos, want BGC had een monopolie.
En als ik er over nadenk, sinds toen heb ik eigenlijk ook nooit iets cadeau gekregen van BGC/PX, ook niet wanneer ik een jubileum te vieren had. Al zoveel jaren trouwe sponsor, weet je wel.
En dan krijg je waarschijnlijk reacties zo van de Premium Club. Als je daar nu eens iets mee was, met het aanbod die Premium club. 😞
Dan heb ik een kennis - en geloof me vrij, ik weet echt niet of het waar is wat ze vertelt - die zegt regelmatig eens kan profiteren van een of ander aanbod van Proximus, zoals een nieuwe gsm voor weinig geld. Ze bellen haar zelfs op, zegt ze, of ze een nieuwe gsm/smartphone wil.
Hmm, PX heeft mij nog nooit gebeld of gemaild met een aanbod. 🤔
Misschien gebeurt het haar wel omdat ze geen vaste telefoon heeft en een duurder Smart abonnement? Maar waarom krijg ik dan niks omdat ik in de plaats een abonnement heb op de vaste telefoon? Ik ben toch ook goede klant? TV, Internet, telefoon, 2x smart. Telt dat niet?


Blijkbaar niet dus 😢

PS
Ben net terug van Duitsland. O2 bestaat daar 15 jaar en bied al haar huidige en toekomstige klanten dit aan: http://handytarif-test.de/angebote/o2-free-15.
Ik durf er niet aan denken hoelang Belgacom al bestaat 😁 maar die doen zoiets toch niet, zeker niet voor een zacht prijsje.

Reageer