Proximus trekt het inbegrepen mobiele datavolume drastisch omhoog vanaf 1 augustus 2017



Toon eerste bericht

188 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Nou Koen,
Als je problemen ondervindt met je decoders stel ik voor dat je een privébericht stuurt aan mijn collega's hier van Het Proximus Team met je gegevens en zij zullen je zeker verder helpen.
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Reputatie 3
Badge +1
wim, als je een grootverbruiker bent misschien wel maar anders JIM MOBILE!!!!
Ok, we stellen enkel vast uit onderzoek dat de vraag naar mobiele data sterk stijgt de laatste jaren en deze trend zal zich doorzetten. Vandaar ons budget aanbod 5GB aan 15 EUR, gericht op een jong publiek, de Millennials. Zij bellen en sms'en nog amper, maar communiceren nagenoeg uitsluitend via Facebook Messenger, Whatsapp, e.d.

En hoe zit het met de ouderen die weinig gebruiken, die betalen dus voor het jong publiek. Over discriminatie gesproken. Als ik mobiele data wil voor mijn tablet is een 2de shim te veel of 2 GB voor € 15. Waar zijn we toch mee bezig.

Ik heb dat probleem ook ik moet vanaf augustus 20.99 abo+gsm ipv 20.00 euro nu met extra 500mb euro bij betalen op een jaar 11.88 euro extra voor iets dat ik niet gebruik, die 11.88 euro steek ik liever in de studie boeken van mijn kinderen mijn verbruik +- 200 mb per maand of zelfs niets in de maand roaming doe ik ook al niet dus dat er geen roamingkosten meer zijn heb ik ook niets aan maar ga er nu wel voor betalen ook al gebruik ik het niet,nu gaan mensen ook betalen voor roaming die het niet gebruiken extra verdiensten proximus??? het is al erg genoeg dat de regering ons pluimt.
en als de regering zo blijft doen zal proximus geen abo's meer moeten verkopen dan kunnen we dat toch niet meer betalen 😂 🤑
Reputatie 3
Badge +1
beste wim, dat is al besproken hier op het forum,het ging maar opgelost zijn in het vierde kwartaal,maar ondertussen zit ik met een waardeloos product,had ik geen 2 decoders aangekocht ,was ik al lang weg met alles
Reputatie 7
Badge +6
En hoe zit het met de ouderen die weinig gebruiken, die betalen dus voor het jong publiek. Over discriminatie gesproken. Als ik mobiele data wil voor mijn tablet is een 2de shim te veel of 2 GB voor € 15. Waar zijn we toch mee bezig.
Beste Antoon,
Ik begrijp je verzuchtingen hoor, maar ik bepaal niet het beleid van ons bedrijf, alhoewel ik ten volle achter de nieuw aangeboden datavolumes sta. Qua kwaliteit/prijs verhouding scoort Proximus zeer goed op de markt, ook dat blijkt uit onderzoek. Je kunt nu eenmaal niet voor iedereen goed doen. Een aanbod uitwerken waar alle klanten zich in kunnen vinden is uiterst moeilijk, vandaar ons toch zeer uitgebreid gamma van producten en diensten, en ons low budget aanbod via Scarlet.


Groeten,
Wim
Reputatie 7
Badge +6
Ik vraag me af wat er met de oudere abonnementen gebeurt (niet Tuttimus of Familus of Mobilis).
Sinjoor,
Je vindt alle info terug op deze pagina

Reputatie 7
Badge +1
En hoe zit het met de ouderen die weinig gebruiken, die betalen dus voor het jong publiek. Over discriminatie gesproken. Als ik mobiele data wil voor mijn tablet is een 2de shim te veel of 2 GB voor € 15. Waar zijn we toch mee bezig.
Beste Antoon,
Ik begrijp je verzuchtingen hoor, maar ik bepaal niet het beleid van ons bedrijf, alhoewel ik ten volle achter de nieuw aangeboden datavolumes sta. Qua kwaliteit/prijs verhouding scoort Proximus zeer goed op de markt, ook dat blijkt uit onderzoek. Je kunt nu eenmaal niet voor iedereen goed doen. Een aanbod uitwerken waar alle klanten zich in kunnen vinden is uiterst moeilijk, vandaar ons toch zeer uitgebreid gamma van producten en diensten, en ons low budget aanbod via Scarlet.


Groeten,
Wim


Wim,
Bedankt voor het antwoord. Maar dit haalt me niet over. Wordt te weinig aan de oudere gedacht, alleen aan jongere. De oudere klanten betalen voor de jonge en PX is dus niet bereid om hier iets voor te doen. Prettig weekend.
Mvg, Antoon
Reputatie 1
Beste Antoon, je hebt groot gelijk. Wat Wim vertelt zijn verkooppraatjes "van ik bepaal niet het beleid maar ik steun het wel". Een bedrij waarin de Belgische Staat nog steeds hoofdaandeelhouder is, maar die niet "voor iedereen goed kan doen" en niet "voor alle klanten een een aanbod kan uitwerken" is zijn geld niet waard..... Een grote groep mensen willen niet meer data, hebben daar geen behoefte aan, en willen dit niet betalen.
En als je toch - zoals ik - gaat veranderen, kies dan best niet voor Scarlet (daar zitten dezelfde pipo's) maar vbo. voor Viking Mobile. Ik zeg het niet graag, maar zelfs Telenet heeft een beter aanbod. Gr, Jos
Reputatie 6
Badge +3
Het beleid van het bedrijf is uitermate kortzichtig.
Volume kon (eventueel iets minder) gestegen zijn en dan kon de prijs gelijk gebleven zijn.
Dit wordt de ene prijsverhoging teveel voor Proximus.

Het was ook perfect mogelijk om de stijging qua dat als optie aan te bieden tegen een redelijke prijs. Dan was er geen herrie en was iedereen tevreden
Reputatie 7
Badge +1
Ik ga alleszins nog eens afwachten wat het nu écht wordt met mijn ouder pack. Heb er nu nog steeds geen zicht op. Ik heb ook geen behoefte aan extra 4G-volume, maar voor anderhalve Euro ga ik nu ook niet overstappen, wat nochtans simpel zou zijn want ik heb ook al TN dig. TV met digicorder (met modem én CI+-module, dus enkel TV). Voor de rest ben ik tevreden over de service, en vooral nu eindelijk de NTE-interface gepusht werd voor de V4-decoder, wat een hele verbetering is. Het mobiel luik interesseert mij minder, omdat ik 99% met Wifi werk op mijn tablet en smartphone. Moest de data-SIM voor mijn 4G-tablet mettertijd gedeactiveerd worden en het 500MB volume bij mijn Smart 20 bijgeteld worden, kan ik me in noodgeval nog altijd behelpen met tethering via mijn smartphone. Ik ga nu zeker nog niet overreageren. Je weet ook niet wat de andere operatoren nog van plan zijn in de nabije toekomst.
Reputatie 5
De oude abonnementen betalen al maanden 1 € meer per maand.
https://nl.forum.proximus.be/mijn-factuur-18/proximus-smart-15-37373
En natuurlijk zijn we nog klant :)
mvg
Ik vind dit echt niet kunnen. Hier wordt gewoon eenzijdig een prijsverhoging doorgerekend en een voor hen kosteloze dataverhoging die we niet nodig hebben als "tegemoetkoming gedaan'. Wij zullen dan ook ons abbonnement opzeggen, concurrentie genoeg basta... Word ik pissed van.....
Het wordt in de toekomst blijkbaar gemakkelijk met Easy Switch :
Vanaf 3 juli wordt het makkelijker om te veranderen van leverancier voor vaste telecomproducten zoals digitale televisie, internet en vaste telefonie. Volgens de nieuwe Easy Switch-regels die dan ingaan, moet de operator het leeuwendeel van de administratieve rompslomp op zich nemen.
http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multimedia/article/detail/3195672/2017/06/29/Zorgeloos-overstappen-van-telecomoperator-Vanaf-maandag-kan-het.dhtml
Reputatie 7
Badge +1
De zoon is hier op bezoek en die hebben thuis WIGO 5GB met 5 shim kaarten van TN en die zijn kosteloos omhoog gegaan naar 10 GB mobiele data en onbeperkt bellen. Snap ook niet waarom PX geen extra shim kaarten kan toevoegen aan hun Tuttimus.
Reputatie 7
Badge +6
Antoon,
Telenet en Proximus zijn twee verschillende bedrijven met verschillend aanbod van producten en diensten, afhankelijk van de behoeftes van de klant zal deze voor de ene of de andere kiezen.
Groeten,
Wim
Reputatie 7
Badge +1
Het wordt in de toekomst blijkbaar gemakkelijk met Easy Switch :
Vanaf 3 juli wordt het makkelijker om te veranderen van leverancier voor vaste telecomproducten zoals digitale televisie, internet en vaste telefonie. Volgens de nieuwe Easy Switch-regels die dan ingaan, moet de operator het leeuwendeel van de administratieve rompslomp op zich nemen.
http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multimedia/article/detail/3195672/2017/06/29/Zorgeloos-overstappen-van-telecomoperator-Vanaf-maandag-kan-het.dhtml

Hallo Martin,
Dat weet ik maar je zit hier wel met de te hoge prijzen en te weinig concurrentie. Daar moeten ze eerst iets aandoen. Maar ja België heeft de hoogste inflatie in Europa en dat is mede door de Telecom prijzen. Zelfs Minister DeCroo is er niet mee akkoord. Maar zolang de Belgische staat nog 51 % van de aandelen van PX heeft neem ik dit niet al te serieus. We zullen zien hoeveel er op 3 juli gebruik van gaan maken.
Mvg, Antoon
Inderdaad Antoon,
relatief weinig zullen daar gebruik van maken, zoals de geschiedenis ons trouwens al geleerd heeft
en de hoofdreden heb je zelf aangehaald, te weinig concurrentie 😞
Reputatie 7
Badge +1
Antoon,
Telenet en Proximus zijn twee verschillende bedrijven met verschillend aanbod van producten en diensten, afhankelijk van de behoeftes van de klant zal deze voor de ene of de andere kiezen.
Groeten,
Wim

Wim,
Klopt zijn 2 verschillende bedrijven maar leveren wel dezelfde diensten namelijk Digitale TV, Internet, vaste telefonie en mobiele telefonie. Alleen hoe je dit invult is anders. TN kwam met WiGO, meerdere shims, omdat er vraag naar was. Hebben op dit moment ongeveer 185000 klanten die WIGO gebruiken. PX komt met een ander verhaal en gaat over naar Tuttimus. Hoeveel er al overgeschakeld zijn weet ik niet PX geeft hier geen cijfers over. Dat is hetzelfde over het mobiele data gebruik. Gemiddelde TN klant 1 GB verbruik en van PX krijg je de cijfers niet als je deze vraagt. En klopt afhankelijk van je behoefte kies je. Maar PX schaft de oude formules af dus je hebt niet meer te kiezen je wordt gewoon naar de nieuwe formules toe geduwd of je moet PX verlaten.
Mvg, Antoon
De oudere klanten hebben ook oudere producten (waar PX vanaf wil - misschien omdat ze niet genoeg opbrengen?) maar gebruiken het potentieel van die oudere producten meestal niet eens of niet ten volle. Betalen voor 1GB data (noodgedwongen) en vooral Wifi gebruiken kenmerkt die oudere klant. Die wil niet overstappen naar Tuttimus of Familius wegens geen meerwaarde. En bovenop betalen voor extras die ze niet gevraagd hebben, niet vragen en nog minder gebruiken. Dat PX daar eens aan denkt en vooral tevreden is dat die oudere klanten niet zo gemakkelijk overstappen naar een andere provider.
Anderzijds zijn die ouderen dikwijls al gepensioneerd of zijn ze dat weldra. Een prijsstijging wordt niet zo gemakkelijk verteerd als het pensioentje niet evenredig stijgt. Misschien ligt hier het opzet? Als ze niet willen overstappen naar duurdere abonnementen jaagt PX ze naar de concurrentie. 😃
Reputatie 7
Badge +1
De oudere klanten hebben ook oudere producten (waar PX vanaf wil - misschien omdat ze niet genoeg opbrengen?) maar gebruiken het potentieel van die oudere producten meestal niet eens of niet ten volle. Betalen voor 1GB data (noodgedwongen) en vooral Wifi gebruiken kenmerkt die oudere klant. Die wil niet overstappen naar Tuttimus of Familius wegens geen meerwaarde. En bovenop betalen voor extras die ze niet gevraagd hebben, niet vragen en nog minder gebruiken. Dat PX daar eens aan denkt en vooral tevreden is dat die oudere klanten niet zo gemakkelijk overstappen naar een andere provider.
Anderzijds zijn die ouderen dikwijls al gepensioneerd of zijn ze dat weldra. Een prijsstijging wordt niet zo gemakkelijk verteerd als het pensioentje niet evenredig stijgt. Misschien ligt hier het opzet? Als ze niet willen overstappen naar duurdere abonnementen jaagt PX ze naar de concurrentie. :D

Hallo Mutlie,
Ferm gesproken en we zitten daarmee verveeld. Maar naar welke concurrentie en dat weten ze maar al te goed.
Voor gsm/smartphone:

bijv https://www.base.be/nl/abonnementen/gsm-abonnementen.html
Base B9 (voor 9€ krijg je 120 minuten, onbeperkt sms en 0,25 GB, daarbovenop bovenop onbeperkt bellen naar Base in het weekend plus 1GB opslagruimte in de cloud). Ik zie niet in waarom PX zoiets voor de minder dataverbruiker niet kan aanbieden.
Voor 15 euro krijg je bij Base zelfs 3 GB en 150 minuten, daarnaast 1GB opslag en onbeperkt bellen naar Base. Toch ook meer dan PX smart 15 abonnementen, niet waar?

Bij het hoger genoemde Mobile Vikings (https://mobilevikings.be/nl/offer/subscriptions/) kost het goedkoopste abonnement 10€ en daarvoor krijg je 100 minuten, 1000 sms en 1 GB, bovenop bellen en sms naar MV klanten. (https://mobilevikings.be/static/pdf/nl/bipt-postpaid-10.04e577c785e3.pdf)
Voor 15 euro krijg je 2GB, 2000 sms en 150 minuten.
MV gebruikt bij mijn weten het Base netwerk.

Voor internet, vaste telefonie en TV moet ik nog wat rondkijken.
Of PX zou me moeten op papier (!) beloven dat mijn gsm's zonder bijkomende kosten (overstap naar Tuttimus/Familius) uit het abonnement kunnen gehaald.
Reputatie 3
Badge +1
Voor gsm/smartphone:

bijv https://www.base.be/nl/abonnementen/gsm-abonnementen.html
Base B9 (voor 9€ krijg je 120 minuten, onbeperkt sms en 0,25 GB, daarbovenop bovenop onbeperkt bellen naar Base in het weekend plus 1GB opslagruimte in de cloud). Ik zie niet in waarom PX zoiets voor de minder dataverbruiker niet kan aanbieden.
Voor 15 euro krijg je bij Base zelfs 3 GB en 150 minuten, daarnaast 1GB opslag en onbeperkt bellen naar Base. Toch ook meer dan PX smart 15 abonnementen, niet waar?

Bij het hoger genoemde Mobile Vikings (https://mobilevikings.be/nl/offer/subscriptions/) kost het goedkoopste abonnement 10€ en daarvoor krijg je 100 minuten, 1000 sms en 1 GB, bovenop bellen en sms naar MV klanten. (https://mobilevikings.be/static/pdf/nl/bipt-postpaid-10.04e577c785e3.pdf)
Voor 15 euro krijg je 2GB, 2000 sms en 150 minuten.
MV gebruikt bij mijn weten het Base netwerk.

Voor internet, vaste telefonie en TV moet ik nog wat rondkijken.
Of PX zou me moeten op papier (!) beloven dat mijn gsm's zonder bijkomende kosten (overstap naar Tuttimus/Familius) uit het abonnement kunnen gehaald.

ik vraag me wel af of het zomaar mag prijsverhoging voor (smartphone+abo 20) betaal nu 20.99 dus betaal ik meer voor mijn gsm, ale in mijn ogen toch want ik gebruik de extra data NIET en roaming NIET 👿

wel proximus wat heb je daar op te vertellen??????
Niet geinteresseerd in een opgelegde 'feature'die ik niet gebruik maar waar ik nu dus wel voor betaal! Ik ben perfect gelukkig met de datahoeveelheid die ik heb, ik heb nergens om gevraagd.

Dit is allesbehalve klantvriendelijk, laat de mensen die meer data willen gewoon zelf een hoger abonnement kiezen ...
Badge
Voor gsm/smartphone:

bijv https://www.base.be/nl/abonnementen/gsm-abonnementen.html
Base B9 (voor 9€ krijg je 120 minuten, onbeperkt sms en 0,25 GB, daarbovenop bovenop onbeperkt bellen naar Base in het weekend plus 1GB opslagruimte in de cloud). Ik zie niet in waarom PX zoiets voor de minder dataverbruiker niet kan aanbieden.
Voor 15 euro krijg je bij Base zelfs 3 GB en 150 minuten, daarnaast 1GB opslag en onbeperkt bellen naar Base. Toch ook meer dan PX smart 15 abonnementen, niet waar?

Bij het hoger genoemde Mobile Vikings (https://mobilevikings.be/nl/offer/subscriptions/) kost het goedkoopste abonnement 10€ en daarvoor krijg je 100 minuten, 1000 sms en 1 GB, bovenop bellen en sms naar MV klanten. (https://mobilevikings.be/static/pdf/nl/bipt-postpaid-10.04e577c785e3.pdf)
Voor 15 euro krijg je 2GB, 2000 sms en 150 minuten.
MV gebruikt bij mijn weten het Base netwerk.

Voor internet, vaste telefonie en TV moet ik nog wat rondkijken.
Of PX zou me moeten op papier (!) beloven dat mijn gsm's zonder bijkomende kosten (overstap naar Tuttimus/Familius) uit het abonnement kunnen gehaald.


Prijs is 1 ding, kwaliteit nog iets anders. Mobiel Netwerk van proximus is nog steeds 1 van de beste van het land.
Inderdaad, ze zijn bij de 3 besten in Belgenland 😅
En hier in huis is Mobistar zelfs een betere keus 🤣
Hier in huis is het toch omgekeerd zat vroeger ook bij mobistar, proximus geeft beter ontvangst, maar daaruit kan je natuurlijk weinig conclusies trekken of veralgemenen.

Reageer