Proximus trekt het inbegrepen mobiele datavolume drastisch omhoog vanaf 1 augustus 2017



Toon eerste bericht

188 reacties

Reputatie 1
Badge
dus als je vorige maand klant geworden bent met mobiel abonement, en je bent niet akkoord met de prijs stijging , mag je veranderen van provider?
Reputatie 7
Badge +6
dus als je vorige maand klant geworden bent met mobiel abonement, en je bent niet akkoord met de prijs stijging , mag je veranderen van provider?
Murdock,
Je kunt als klant steeds kosteloos wijzigen van tariefplan of zelfs je tariefplan opzeggen, let wel: de klant met een mobiel joint offer is gebonden door een contract tot het einde van de 24 maanden. Indien je dat contract opzegt, zal je wel de restwaarde van het toestel moeten betalen zoals bepaald in de afschrijvingstabel.
Groeten,
Wim
Reputatie 3
Badge +1
ik gebruik ook nog regelmatig eens van die free internet mobile sim-kaart gebruik, als ik aan de kust ben want de proximus_fon valt om de haverklap weg :-(
Jij zei een keer op het forum dat de Proximus fon goed werkte. Heb altijd al gezegd dat dit niet het geval is. Telenet Homespot werkt veel beter. Daar moet PX ook eens werk van gaan maken.

Is ook, fon werkt slecht, zit nu terug bij telenet voor mijn 5 gsm abo dat bij telenet voordeliger is met grote gezinnen en de data kan delen, nu bij telenet verbruik ik amper mobile data omdat ik veel op freewifi van telenet zit dat automatisch overschakeld van freewifi naar data als er geen freewifi is en omgekeerd, 90% heb ik freewifi verbruik, aan mobile data is max 300 mb de rest freewifi en ook in nederland duitsland enz.
Als de freewifi goed werkt heb je geen mobile data nodig. 👍
Reputatie 7
Badge +1
ik gebruik ook nog regelmatig eens van die free internet mobile sim-kaart gebruik, als ik aan de kust ben want de proximus_fon valt om de haverklap weg :-(
Jij zei een keer op het forum dat de Proximus fon goed werkte. Heb altijd al gezegd dat dit niet het geval is. Telenet Homespot werkt veel beter. Daar moet PX ook eens werk van gaan maken.

Is ook, fon werkt slecht, zit nu terug bij telenet voor mijn 5 gsm abo dat bij telenet voordeliger is met grote gezinnen en de data kan delen, nu bij telenet verbruik ik amper mobile data omdat ik veel op freewifi van telenet zit dat automatisch overschakeld van freewifi naar data als er geen freewifi is en omgekeerd, 90% heb ik freewifi verbruik, aan mobile data is max 300 mb de rest freewifi en ook in nederland duitsland enz.
Als de freewifi goed werkt heb je geen mobile data nodig. 👍

Klopt. Maar een ding snap ik nog steeds niet, waarom de afschaffing van de 2de shim om de data te delen. Denk gewoon € 15 extra voor PX. Antwoord krijg je gewoon niet.
Reputatie 1
Badge
ik gebruik ook nog regelmatig eens van die free internet mobile sim-kaart gebruik, als ik aan de kust ben want de proximus_fon valt om de haverklap weg :-(
Jij zei een keer op het forum dat de Proximus fon goed werkte. Heb altijd al gezegd dat dit niet het geval is. Telenet Homespot werkt veel beter. Daar moet PX ook eens werk van gaan maken.

Is ook, fon werkt slecht, zit nu terug bij telenet voor mijn 5 gsm abo dat bij telenet voordeliger is met grote gezinnen en de data kan delen, nu bij telenet verbruik ik amper mobile data omdat ik veel op freewifi van telenet zit dat automatisch overschakeld van freewifi naar data als er geen freewifi is en omgekeerd, 90% heb ik freewifi verbruik, aan mobile data is max 300 mb de rest freewifi en ook in nederland duitsland enz.
Als de freewifi goed werkt heb je geen mobile data nodig. 👍

Is waar wat je zegt, ik heb enkel op onze camping in merksplas een minder gsm signaal, en was daardoor van wigo gegaan en had 2 keer mobilius M genomen, maar nu er plots 2 euro bij komt en ik ik maar weinig mobiel internet verbruik, want ik zit ook veel op telenet freewifi en aan school van de dochter proximus fon. in de caravan ligt internet maxi, maar voor thuis is het telenet.
door de prijs verhoging terug wigo gekozen, hebben er ook 10 GB en dat kunnen we verdelen en de prijs blijft gelijk, bij proximus komt er bijna 2 euro bij per abo. waarom kunnen ze dat niet met rust laten en mensen die meer mobiel willen gewoon per gb aanrekenen? Bij telenet kan je dan nog eens bellen zonder tellen, bij mobilius m maar 5 uur. Proximus wordt duur vind ik.
Reputatie 2
Badge
Nu gaan ze de prijzen verhogen nu heb ik een mobilus M abbo omdat deze in pack steekt krijg ik 5 gig data onbeperkt bellen en smsen . nu zie ik dat bij de prijs verhoging de data limieten worden opgetrokken naar 5 gig betekend dit dat ik dan van 5 naar 7 gig ga of blijf ik steken op die 5 gig en kan ik op mijn kin kloppen
Ik heb het ook eens privé nagevraagd en we gaan effectief 10Gb krijgen ipv 5 voor een Mobilus M die momenteel in een pack steekt, rekening houdend met de aangekondigde prijsstijging uiteraard.

Gaan we daarmee kunnen leven Ditoke? Ik alvast wel 🙂
Reputatie 7
Badge +6
Klopt. Maar een ding snap ik nog steeds niet, waarom de afschaffing van de 2de sim om de data te delen. Denk gewoon € 15 extra voor PX. Antwoord krijg je gewoon niet.
Antoon, de nieuwe formules en bundels hebben nu eenmaal een andere samenstelling dan de oude packs, maar bieden andere voordelen (extra TV-bundels of Netflix, favoriete app, blockbuster, onbeperkt bellen,..).
Erg misleidende titel zonder prijsverhoging. Ik bel zelden maar heb mobilus M voor het dataverkeer. Heeft er iemand ervaring met HiFive van Scarlet, want nu wordt het prijsverschil wel aanzienlijk hoog.
Proximus: 5GB +300min voor 27€
Scarlet: 5GB +90min voor 18€
Voor iemand die bijna nooit belt wordt Scarlet nu toch wel een stuk voordeliger. Gezien Scarlet het proximus netwerk gebruikt, is de snelheid en dekking daar dan hetzelfde?
Reputatie 7
Badge +6
Nu gaan ze de prijzen verhogen nu heb ik een mobilus M abbo omdat deze in pack steekt krijg ik 5 gig data onbeperkt bellen en smsen . nu zie ik dat bij de prijs verhoging de data limieten worden opgetrokken naar 5 gig betekend dit dat ik dan van 5 naar 7 gig ga of blijf ik steken op die 5 gig en kan ik op mijn kin kloppen
Ik heb het ook eens privé nagevraagd en we gaan effectief 10Gb krijgen ipv 5 voor een Mobilus M die momenteel in een pack steekt, rekening houdend met de aangekondigde prijsstijging uiteraard.
Gaan we daarmee kunnen leven Ditoke? Ik alvast wel :-)

Klopt inderdaad.
De verhoging van de mobiele datavolumes geldt voor onze Mobilus en Bizz Mobile abonnementen en Mobilus FullControl formules, alleen of in een pack. Meer info vind je in ons persbericht en op dit document.
Reputatie 7
Badge +2

Is ook, fon werkt slecht, zit nu terug bij telenet voor mijn 5 gsm abo dat bij telenet voordeliger is met grote gezinnen en de data kan delen, nu bij telenet verbruik ik amper mobile data omdat ik veel op freewifi van telenet zit dat automatisch overschakeld van freewifi naar data als er geen freewifi is en omgekeerd, 90% heb ik freewifi verbruik, aan mobile data is max 300 mb de rest freewifi en ook in nederland duitsland enz.
Als de freewifi goed werkt heb je geen mobile data nodig. 👍

Ik ben het niet eens met de stelling dat fon niet goed werkt. Bij mij werkt dat uitstekend. Je het fon ook instellen dat je toestel automatisch naar fon wifi gaat, zowel in BE als het buitenland waar fon actief is. Door fon heb ik zelfs mijn data volume zien naar beneden gaan voor mobiel verbruik. Bij mijn overstap naar tuttimus heb ik dan ook een lager abo genomen voor mobiele data nl. 5 Gb ipv 10 Gb. Die krijg ik er dus na een goed jaar terug bij met die lichte prijsstijging van augustus. Ik zal zien wat mijn verbruik in de praktijk ik, maar misschien ga ik naar een nog lager abo kunnen gaan.

Maar ik wil wel gezegd hebben dat fon uitstekend werkt. Als ik op straat loop of op een terrasje zit heb ik wel bijna altijd ergens een fon signaal.

Voor mijn werk zit ik heel vaak in Nederland en daar heb ik ook vrij veel fon aansluitingen.

Het kan best zijn dat fon in bepaalde hoeken niet goed functioneert zoals campings etc. maar dat heeft eerder met een algehele dekking te maken. Er zullen niet veel vaste internetaansluitingen zijn op campings. Als dan toevallig in een paar faciliteitsgebouwen een TN aansluiting zit, zal je dan misschien eerder freewifi kunnen capteren. Je moet dus kijken naar je individuele situatie en je regio.

Ik zit in het Brusselse en daar ben ik met freewifi niks. Dat zal misschien veranderen in de toekomst door de overname van SFR. Maar tot zolang is fon de beste optie voor mij. Tenzij ik zoals de daklozen moet overnachten in de portalen van de NMBS stations waar wel freewifi is, zal ik niet veel moeten surfen op free wifi.
Reputatie 2
Badge

Het kan best zijn dat fon in bepaalde hoeken niet goed functioneert zoals campings etc. maar dat heeft eerder met een algehele dekking te maken. Er zullen niet veel vaste internetaansluitingen zijn op campings. Als dan toevallig in een paar faciliteitsgebouwen een TN aansluiting zit, zal je dan misschien eerder freewifi kunnen capteren. Je moet dus kijken naar je individuele situatie en je regio.

Ik zit in het Brusselse en daar ben ik met freewifi niks. Dat zal misschien veranderen in de toekomst door de overname van SFR. Maar tot zolang is fon de beste optie voor mij. Tenzij ik zoals de daklozen moet overnachten in de portalen van de NMBS stations waar wel freewifi is, zal ik niet veel moeten surfen op free wifi.

Ik zou graag eens willen navragen of er hier op het forum nog PXM gebruikers zijn die hoofdzakelijk in het Brusselse hun gsm gebruiken en daar fon ontvangst hebben. Zijn jullie dezelfde mening toegedaan dat de ontvangst daar goed is?
Ik woon in Vlaanderen en toegegeven is daar het signaal van TN veel sterker dan van PXM. Zodra ik een fon kan detecteren werkt hij wel prima voor een tijd, maar ik vermoed dat het Brabantse een betere dekking geniet? En hoe ervaren jullie dat in Antwerpen en in Limburg?
Ik kan alleen uit mijn ervaring zeggen als je goede fon ontvangst hebt dat het bij mij ook altijd goed werkt, wat ook natuurlijk maar een beetje logisch is 😉
Reputatie 7
Badge +6
Ik zou graag eens willen navragen of er hier op het forum nog PXM gebruikers zijn die hoofdzakelijk in het Brusselse hun gsm gebruiken en daar fon ontvangst hebben. Zijn jullie dezelfde mening toegedaan dat de ontvangst daar goed is?
Ik woon in Vlaanderen en toegegeven is daar het signaal van TN veel sterker dan van PXM. Zodra ik een fon kan detecteren werkt hij wel prima voor een tijd, maar ik vermoed dat het Brabantse een betere dekking geniet? En hoe ervaren jullie dat in Antwerpen en in Limburg?

Vortex, hier kun je min of meer de dekking bekijken. Brussel is wat FON betreft goed voorzien.

Reputatie 2
Badge
Vortex, hier kun je min of meer de dekking bekijken. Brussel is wat FON betreft goed voorzien.



Dankuwel Wim!
Dan ga ik eens een daguitstap naar Brussel moeten doen om mezelf 100% te overtuigen 🙂
Reputatie 7
Badge +2

Dankuwel Wim!
Dan ga ik eens een daguitstap naar Brussel moeten doen om mezelf 100% te overtuigen :-)

Altijd welkom! 20 juli is er Bal National op het Vossenplein in de Marollen. Altijd dolle pret!
Reputatie 7
Badge +6
Gezien Scarlet het proximus netwerk gebruikt, is de snelheid en dekking daar dan hetzelfde?
Inderdaad, de dekking en snelheid is deze van het Proximus-netwerk.
Meer info vind je hier.
Info over HiFive vind je hier.
Groeten,
Wim
Reputatie 7
Badge +1
Klopt. Maar een ding snap ik nog steeds niet, waarom de afschaffing van de 2de sim om de data te delen. Denk gewoon € 15 extra voor PX. Antwoord krijg je gewoon niet.
Antoon, de nieuwe formules en bundels hebben nu eenmaal een andere samenstelling dan de oude packs, maar bieden andere voordelen (extra TV-bundels of Netflix, favoriete app, blockbuster, onbeperkt bellen,..).

Hallo Wim,
Bedankt voor het antwoord en ik weet dat deze een andere samenstelling hebben. Maar een 2de Shim moet ook tot de mogelijkheden horen. Zijn er nog genoeg met een oud abo en dit houdt hen tegen. Jou info klopt ook niet. Met de vaste lijn kun je niet onbeperkt bellen in Tuttimus. Dit geldt allen voor in de avond en weekends.
Mvg, Antoon

Antoon, de nieuwe formules en bundels hebben nu eenmaal een andere samenstelling dan de oude packs, maar bieden andere voordelen (extra TV-bundels of Netflix, favoriete app, blockbuster, onbeperkt bellen,..).

Het wordt misschien eens tijd dat PX ook eens onderzoekt welke klanten welke interesses hebben?
Mij zeggen die extra TV-bundels of Netflix niks, een favoriete app heb ik niet (misschien het weerbericht en in de vakantie mijn gps-app, maar die tellen toch niet mee zeker 😞 ), blockbuster zie TV, onbeperkt bellen doe ik nu al niet, ....
Als PX zich wil profileren naar de internet/smartphone generatie, mij best, maar denk a.u.b ook eens aan de anderen die niet 24/7 naar hun smartphone zitten te staren!
maar denk a.u.b ook eens aan de anderen die niet 24/7 naar hun smartphone zitten te staren!

Bestaan die dan echt nog ☺️
Reputatie 7
Badge +1
maar denk a.u.b ook eens aan de anderen die niet 24/7 naar hun smartphone zitten te staren!

Bestaan die dan echt nog ☺️


Ja die bestaan nog. Me. En Mutlie heeft gelijk mijn vrouw en ik zijn boven de 60 jaar. Netflix etc. zegt ons niks mijn vrouw houdt haar wel bezig met Facebook. Weet zeker dat bij het marktonderzoek deze groep er niet bij betrokken is geweest. En gaan na de toekomst meer mobiele data verbruiken. Wat is dan verkeerd met een 2de shim zodat je deze kunt verdelen naar je tablet of laptop toe. Wij verbruiken nog geen 1GB per maand aan mobiele data. Dus deze groep gaat voor de rest betalen. Uit een onderzoek van TN blijkt dat het gemiddeld verbruik 1 GB per klant is. Als je dit aan PX vraagt krijg je geen antwoord. Weet zeker dat meer als de helft van de PX klanten mobiele data per 1 augustus niet haalt en ik denk zelfs de oude limieten niet. Tel uit je winst voor PX. Dit is weer een compensatie regeling voor verlies draaiende componenten.
Inderdaad Antoon die zullen zeker nog bestaan, het is bij de nieuwe generatie dat men zegt dat de smartphone het verlengde van hun hand is. Als ik mij vergelijk met mijn vader dan is dit heel duidelijk 🙂
Reputatie 7
Badge +1
Inderdaad Antoon die zullen zeker nog bestaan, het is bij de nieuwe generatie dat men zegt dat de smatphone het verlengde van hun hand is. Als ik mij vergelijk met mijn vader dan is dit heel duidelijk :-)
En waar is het geld het makkelijkst te halen bij onze groep. Weinig gebruik en de tarieven maar verhogen en er is niemand die aan deze groep denkt. Dit merk je ook op dit forum. Vinden de prijsverhoging peanuts. Weinig respect voor de ouderen in de maatschappij.
Gezien Scarlet het proximus netwerk gebruikt, is de snelheid en dekking daar dan hetzelfde?
Inderdaad, de dekking en snelheid is deze van het Proximus-netwerk.
Meer info vind je hier.
Info over HiFive vind je hier.
Groeten,
Wim

Dit is niet correct. De dekking lijkt hetzelfde maar de snelheid zeker niet. Proximus geeft meer dan het dubbele aantal mbps dan scarlet op de speedtest. Scarlet 20mbps tov proximus 50mbps. Net getest met 2 personen naast mij met scarlet. Het lijkt alsof scarlet afgetopt is op het proximus netwerk.
Reputatie 5
Badge +3
Proximus 11 van 9,95 naar 11,95 € in het comfort pack? Tenzij je overstapt naar een tuttimus of familus abbo waar een korting van 5€ gedurende 3 maanden wordt aangeboden.
Uiteindelijk zal Px de klanten doen overstappen naar de nieuwste formules zoals ze een paar jaar geleden dit ook deden, zoniet kan je van sommige diensten/voordelen geen gebruik meer maken, of worden de tarieven verhoogd!

Aangepaste prijs
Voor Belgisch Voetbal betaal je vanaf 1 augustus een nieuwe prijs: € 11,95/maand in plaats van € 9,95/maand.

Wil je een voordeliger aanbod?
Kies dan voor Tuttimus of Familus! Als je Belgisch Voetbal kiest als favoriete tv-bundel in een van deze packs, krijg je een flinke korting.
bron :Px mail

Mvg.
Reputatie 6
Badge +3
Proximus-management is verkeerd bezig, maar ze willen het niet begrijpen.
#kortetermijnvisie #aandelenopties etc...

Reageer