Proximus mail (skynet.be) om hoorendol van te worden...

  • 4 November 2014
  • 30 reacties
  • 2776 Bekeken

ik gebruik voor sommige toepassingen mijn toegekend skynet.be mailadres,maar moet (blijven) vaststellen dat het helaas niet goed (en dat is nog zacht uitgedrukt) werkt, spijts alle beloftes via klantendienst en meerdere tussenkomsten/raadgevingen van Proximusmedewerkers, waaronder ook de melding : 'skynetmailbox enkel in hoogste nood gebruiken, en hopen dat het werkt, want het werkt niet behoorlijk'(??).


er werd zelfs geopteerd om een andere mailaccount aan te maken, wat niet mijn bedoeling is aangezien ik betaal voor mijn skynet-mailadres en de Proximus mailbox dus perfect zou moeten werken zonder dat ik mij een duur Windows Office programma zou moeten aanschaffen.


eventuele raadgevingen om mijn skynet-mailadres door te sturen naar Gmail/etc... is dus geen optie.


knettergek word ik ervan als ik de webpagina 'Skynet,de beste portaalsite' open en doorklik naar 'e-mail'waarin ik mijn gegevens ingeef om dan steevast een of andere foutmelding te krijgen, wat na enkele keren alles van voor af aan doorlopen uiteindelijk wel lukt om dan meerdere keren per dag de ene foutmelding na de andere te krijgen en ik geen binnenkomende/uitgaande mails kan beheren.


en zo gaat dat de hele dag door op de meest onvoorspelbare uren/momenten/dagen/weekends.


en neen, het ligt niet aan mijn PC, want mijn andere 4 hebben hetzelfde probleem en allen werken ze feilloos voor alle andere toepassingen en het probleem doet zich ook voor op andere pc's die niets met mijn aansluiting te maken hebben.


ik beheer, (of beter gezegd probeer), mijn mails ook via andere computers, en net daarom ook gebruik ik Skynetmailbox,aangezien ik met mijn logins op alle computers terecht kan.


1 jaar geleden werd me meegedeeld dat dergelijke problemen gekend waren en dat ze eraan werkten om ze zo vlug mogelijk op te lossen,maar van beterschap weinig of geen sprake. in tegendeel.


iemand een ( echte) oplossing of kan ik aanspraak maken op Proximus- korting (??) aangezien ik opteer om een betalend mailadres aan te schaffen die niets met Belgische providers te maken heeft.


grt,


ps....ook iemand een idee waarom sinds de wijziging Belgacom naar Proximus alle berichten in dit forum bijna met een vergrootglas dienen gelezen te worden... ??

30 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Persoonlijk heb ik met mijn skynet.be mailbox(en) geen enkel probleem. De IMAP-server durft al eens wat kuren hebben, maar de laatste tijd ondervond ik geen problemen. Ik gebruik het zowel op PC als op tablet en smartphone, en de synchronisatie verloopt correct. Als je de webmail gebruikt, moet je in de laatste nieuwe versie wél de volledige configuratie uitvoeren of je krijgt steeds terug verwittigingen om dat te doen.


Wat je laatste opmerking (vergrootglas) betreft, kan ik je volledig bijtreden.
Dag RetroR.
Kan je via privé bericht je mail account doorsturen zodat we het kunnen nakijken.
Kan je in het bericht het probleem ook kort schetsen.
Met vriendelijke groeten,
OdB
@Odb,


de mail adressen xxxxxxx@skynet.be kan je nog altijd gebruiken tot nu toe

(ook de account instellingen imap.skynet.be en pop.skynet.be / relay.skynet.be),

maar zal men op termijn verplicht zijn van die te veranderen in xxxxxx@proximus.be en de oude xxxxxxx@skynet.be niet meer bruikbaar zijn ?


Met vriendelijke groeten,


Elsa
Elsa,
Voorlopig blijft alles werken.
Wel is het zo dat nieuwe klanten en bestaande klanten die een bijkomende of nieuwe mailbox openenen automatisch een xxxxxxx@proximus adres krijgen.
De inkomende en uitgaande mailservers van skynet blijven ook werken.
Wel stellen we alle nieuwe mailboxen of bij problemen de nieuwe servers in.
Inkomende mailserver
  • Adres: imap.proximus.be
  • Beveiliging: SSL
  • Poort: 993
Verkiest u POP3 boven IMAP? Gebruik dan het adres pop.proximus.be en selecteer poort 995 met SSL-beveiliging.

Uitgaande mailserver
  • Adres: relay.proximus.be
  • Beveiliging: STARTTLS (or TLS)
  • Poort: 587
  • Authentificatie: Ja
Met vriendelijke groeten,
OdB
Odb,


Ok, bedankt voor de uitleg


Met vriendelijke groeten,


Elsa
@ 'onze medewerkers' van Proximus..


naar welk mailadres kan ik mijn privebericht sturen?
Dag RetroR.
u kan via via volgede link een privé bericht sturen: Onze medewerkers en dan klikken op "Een bericht verzenden aan Onze medewerkers"
Met vriendelijke groeten,
OdB
Inderdaad! Om horendool van te worden!


Hier ook veel problemen met de webmail van skynet/proximus. Vandaag geeft die constant fout meldingen en moet ik telkens de pagina refreshen om een mail binnen te krijgen ofzo ... en soms ook paar keer achter elkaar verdrietig


Werkt echt niet handig.


Thuis heb ik geen problemen omdat ik daar de webmail niet gebruik.


Mvg,


Peggy




Ik heb het nog even bij mij getest, hier werkt het wel zoals het moet , maar dat is blijkbaar inderdaad niet bij iedereen het geval !


Wel raar dat die problemen blijkbaar maar blijven duren!
Ligt dit dan aan het soort browser dat je gebruikt?


Of waar kan dit aan liggen?




Mvg,


Peggy




Het zal eerder bij Proximus zitten waar ergens iets niet in orde is met je profiel of waar ze aanpassingen aan het doen zijn want ik heb het met verschillende browsers geprobeerd , anders moet je zelf eens met een ander browser proberen
Ook ik gebruik niet graag deze Proximus email versie sorry: telkens ik die open verschijnt een pop-up venster dat ik mijn mailbox moet configureren (alternatief emailadres, enz..) en dat lukt mij niet! Ook de bijlagen zijn moeilijk te openen (ook pop-up venster), kan dit nu niet eenvoudiger zoals die ik heb met Windows Hotmail? Wegens de veiligheid gebruik ik liefst mijn mailbox op de website zelf van Proximus maar .. Voor de rest gefeliciteerd met de nieuwe website: alles is zo overduidelijk en gemakkelijk te gebruiken, ook bij inloggen en gegevens raadplegen, waarvoor dank.
Beste Elsa,


Ik gebruik altijd Firefox, maar sinds deze middag heb ik geen problemen meer gehad.


Dus nog niet kunnen testen of het een verschil uitmaakt.
Ik gebruik altijd IE11 en tot nu toe weinig of geen problemen meegemaakt, maar dat helpt niet veel voor iemand die wel problemen ondervindt !!


Toch de 'onze medewerkers' contacteren zodat ze je profiel kunnen checken.
En nu werkt het gewoon NIET meer ontevreden
bel mss dan toch eens naar helpdesk 0800 22 800
@ iedereen die mijn klacht mee opvolgt, er hopelijk iets kan/zal uit leren en erop heeft gereageerd...


'mijn medewerkers' heb ik gecontacteerd in privemail met mijn probleem op 4/11,maar tot nu toe geen reactie/oplossing ontvangen.


gisteren leek het er even op dat alles (bijna) normaal werkte,maar mijn geluk was van korte duur,aangezien ik sedert het openen van mijn Skynetwebmail de ene na de andere foutmelding binnenkrijg waaronder : foutmelding!! (welke weet ik niet,rara ), ook ' uw aanvraag duurde te lang'(????), en zo gaat het maar door......


wat ik ondertussen wel ben te weten gekomen is dat de mailserver Skynet een externe onderneming is die met Proximus rechtstreeks niets te zien zou hebben ??)


ik heb ondertussen Incredimail aangemaakt en dat haalt perfect alle mail binnen,enkele jammer dat dit enkel per geinstalleerde computer werkt en ik dus mijn mails niet op een andere kan lezen, en dat is nu net mijn probleem,anders zou de Skynetmailbox allang niet meer gebruikt worden.


moedeloos wordt een mens ervan.


grt, R



ik heb ondertussen Incredimail aangemaakt en dat haalt perfect alle mail binnen



Als er problemen zijn via webmail dan zij er inderdaad daarom geen problemen via een mail client die op je pc/laptop staat het grootste probleem blijft via webmail, en hangt blijkbaar ook af via welke server je bediend wordt, want ik ondervind er om die reden waarschijnlijk geen problemen!
ondertussen zijn we nog geen (positieve) stap verder en heb ik de laatste 24 uur onderstaande melding voor de 3de keer ( nu om 23hr42) gekregen toen ik mij Skynetmailbox opende :


''''De E-mailmodule is niet beschikbaar De verbinding met de e-mailserver is verbroken.Mogelijke redenen zijn:


De mailserver is tijdelijk uitgeschakeld of er zijn netwerkproblemen.Om foutmeldingen te voorkomen is de module uitgeschakeld.


Neem contact op met de beheerder. '''''


Van 'onze medewerkers heb ik voorheen(vandaag) wel vernomen dat zij geen duidelijke problemen zien, en het probleem(?) doorgegeven hebben aan hun Webmail ingenieurs en ik verder op de hoogte zal worden gehouden...


'zucht'.............want meer valt er niet over te zeggen...


RetroR.


ik heb nog eens geprobeerd via webmail en alles werkt nog zoals het moet bij mij, dus er moet duidelijk in uw instellingen bij Proximus iets verkeerd staan


Waarom is IMAP beter dan POP3?














Om uw mails te kunnen lezen via een mailapplicatie (Outlook, Apple Mail, enz.) moet u een protocol (POP3 of IMAP) kiezen en instellen. Wij raden u aan om IMAP te gebruiken.



  • Toegankelijkheid Bij POP3 worden uw e-mails eenmalig gedownload op uw gsm, tablet of computer. Bij IMAP worden uw e-mails bewaard op onze server, zodat u ze via al uw toestellen kunt bekijken.
  • Synchronisatie Bij POP3 is er geen synchronisatie mogelijk. Als u een mail leest, verstuurt of verwijdert met IMAP, ziet u dit meteen op al uw toestellen.
  • Folders Bij POP3 beschikt u enkel over de standaardfolders (Postvak In, Verzonden, Concepten, enz.). Met IMAP kunt zelf folders aanmaken, verplaatsen, enz.
  • Opslagruimte Bij POP3 worden uw e-mails opgeslagen op uw harde schijf. U beschikt dus over quasi onbeperkte opslagruimte. Bij IMAP bent u wel afhankelijk van de grootte van uw mailbox.

e-mail instellingen voor POP en IMAP ► http://bgctv.skynetblogs.be/#email" rel="nofollow







ik heb ondertussen Incredimail aangemaakt en dat haalt perfect alle mail binnen,enkele jammer dat dit enkel per geinstalleerde computer werkt en ik dus mijn mails niet op een andere kan lezen, en dat is nu net mijn probleem,anders zou de Skynetmailbox allang niet meer gebruikt worden.



Stel incredimail in als IMAP ipv POP3, probleem opgelost.


IMAP vs POP3: http://support.nl.proximus.be/app/answers/detail/prive/intro/a_id/14358/related/1/c/1284" target="_blank


IMAP instellingen: http://support.nl.proximus.be/app/answers/detail/prive/intro/a_id/13741/related/1/c/1284" target="_blank
@RetroR


zie ook voor instellingen► email



http://forum.proximus.be/comment/158886" target="_blank














Om uw mails te kunnen lezen via een mailapplicatie (Outlook, Apple Mail, enz.) moet u een protocol (POP3 of IMAP) kiezen en instellen. Wij raden u aan om IMAP te gebruiken.



  • Toegankelijkheid Bij POP3 worden uw e-mails eenmalig gedownload op uw gsm, tablet of computer. Bij IMAP worden uw e-mails bewaard op onze server, zodat u ze via al uw toestellen kunt bekijken.
  • Synchronisatie Bij POP3 is er geen synchronisatie mogelijk. Als u een mail leest, verstuurt of verwijdert met IMAP, ziet u dit meteen op al uw toestellen.
  • Folders Bij POP3 beschikt u enkel over de standaardfolders (Postvak In, Verzonden, Concepten, enz.). Met IMAP kunt zelf folders aanmaken, verplaatsen, enz.
  • Opslagruimte Bij POP3 worden uw e-mails opgeslagen op uw harde schijf. U beschikt dus over quasi onbeperkte opslagruimte. Bij IMAP bent u wel afhankelijk van de grootte van uw mailbox.






Reputatie 2
Badge
De lol kan niet meer op ! inloggen op Webmail kan niet maar ik kan wel inloggen op de reclameboodschap van Bigben interactief.


Kan iemand me uitleggen waarom we zoveel betalen voor internet als de reclame primeert op het gebruik , het meest essentiele van interrnet mails lezen en schrijven ?
Ja waar zie je geen reclame opduiken, op iedere pagina die je opent op internet, maar inderdaad zelf met of zonder reclame de Proximus webmail zou probleemloos moeten werken dat is nogal evident, alleen is de vraag waarom slagen ze er niet in dit probleemloos te laten werken wat wel lukt bij andere gratis mail aanbieders zoals google mail , Hotmail enz... !?


Ik zelf gebruik alleen de skynet webmail via een mail client en dat werkt wel altijd goed bij mij, gelukkig maar !-).
de (eindeloze en opdringerige) reclame is grotendeels te omzeilen door ABP-block te installeren. (terug te vinden via Google)


en nog altijd de eindeloze foutmeldingen en andere miserie....ENKEL !! bij Proximus mail.


als test (weeral ) op een andere pc/andere browser geprobeerd en ook hier hetzelfde probleem. het ligt dus DUIDELIJK aan Proximus,maar dat weet onderhand nu wel iedereen die met het probleem geconfronteerd wordt.


dus (weeral) en om weer eens de zoveelste (andere) uitleg te horen waarom het NIET werkt zoals het hoort,maar ons geld WEL wordt geincasseerd nemen we TERUG telefonisch contact op met Proximus, na het volledige menu te hebben doorlopen om eindelijk bij de dienst storingen aan te komen waar men de melding krijgt dat alle lijnen bezet zijn en u zo spoedig mogelijk wordt geholpen,wordt er opeens heel toepasselijk medegedeeld : ' helaas,maar het nummer dat u probeert te bereiken is momenteel gestoord'................


?????????????????????????????????????????????????????????????


Telenet komt alsmaar dichterbij ( niettegenstaande de eventuele prijsverhoging).


Ik betaal liever iets meer voor iets dat WEL werkt, dan minder betalen voor iets dat NIET werkt...




Reageer