Skip to main content
Ik heb op 16-07-2011 Proximus MTV10 online besteld.

Indien online besteld kreeg ik normaal een korting van 5€ gedurende 10maanden (50€).

Eerste factuur was niet correct => Geen korting gekregen !

Tweede factuur was niet correct => Geen korting gekregen !

Gebeld met 6000-nr. => komt in orde volgende factuur creditnota + 1 maand extra korting.

Derde factuur was niet correct => Geen korting + geen creditnota !!

Nog enkele malen gebeld met 6000-nr. => Telkens nieuwe uitleg met "ik vind hier geen gegevens van" , "Korting was niet geldig bij bestelling bel naar 080099974" , " kan korting niet ingeven in ons systeem" , "persoon die hiervoor bevoegd is, is niet aanweeig maar ik bel uw morgen terug", "kan jij de orderbevestiging eens doorfaxen"

Bij mijn weten nog steeds niet in orde gemaakt.

Na de bestelling heb ik nochtans een bevestigingsmail gekregen van e-proximus waarin vermeld is dat ik 50€ korting krijg.

Hoe kan ik dit opgelost krijgen ?

Ik weiger het laatste factuur te betalen aangezien ik nu reeds 2x teveel betaald heb voor de afgelopen 2.5 maanden.

Beste Kris,

Kunt u mij via een privébericht uw persoonlijke gegevens bezorgen. (naam, voornaam, klantnr., gsm nr.)

Dan zal ik uw gegevens doorsturen naar Proximus, zodat ze u snel een antwoord kunnen bezorgen.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Nadat ik een oproep van Proximus gemist had, heb ik vandaag teruggebeld met 6000-nr.

Zij kunnen de korting niet toekennen, hiervoor moet ik terug contact opnemen met Proximus e-service of met een Proximus-center.

Na dit telefoontje merkte ik dat er op het tijdstip van de gemiste oproep een voicemail was ingesproken.

In deze Voicemail is mij verteld dat volgende factuur de korting wel wordt verrekend met zelfs een extra 1x10€ korting.

Ik heb teruggebeld met 6000-nr. voor info betreffende reeds betaalde facturen. (Worden deze in mindering gebracht ?)

Deze mevrouw vond wel een creditnota + correctie van gegevens terug !!!

Hoe is dit toch allemaal mogelijk !!??

Het wordt weer afwachten tot volgende facturen om hierover zekerheid te hebben.

Hopelijk is nu alles wel in orde. Lang leve de hedendaagse communicatiemiddelen.

Kris,

Nog iemand die dit probleem meemaakt. Had dit ook had in mei ingetekend op MTV Generation 15. Blijkt dat ze maar 1 promotie kunnen laten lopen en geen 2 tegelijk.

Dit is de theorie: Je neemt een abonnement voor 2jaar. Waar je het 1ste jaar -50% korting hebt en de eerste 10 maand -5€ en dan het 2de jaar het gewone tarief. Berekening 1ste jaar. In het voorbeeld van Kris: 12*10= 120 dan -50% maakt 60€ en daar nog die -5€ korting de eerste 10 maand dus Kris zou 10€ betalen het eerste jaar en 120€ het 2de jaar tot zover de theorie

Praktijk: Blijkt dat ze maar 1 promotie kunnen laten lopen en geen 2 tegelijk. Dus zegt Proximus Kris krijgt het 1stejaar aan -50% en het 2de jaar krijgt hij de eerste 10 maand zijn -5€ en. Dus dat maakt 12*10= 120 dan -50% maakt 60€ het eerste jaar dan voor het 2de jaar 120€ - 50€ (-5€ eerste 10 maand) = 70€

Na veel bellen en misverstanden en verkeerde facturen wist iemand die ik persoonlijk ken mij dit te vertellen. Nu enkel afwachten tot mei 2012 en dan zullen we het weten he. Maar is idd afschuwelijk deze praktijken kan er niks anders over zeggen.

grtz Wu-ter

Wu-ter,

Bij mij gaat het om een contract van 18 maanden.

Hiervan zijn 'normaal' de eerste 10maanden aan 5 i.p.v. 10€.

De rest van het contract (nog 8 maanden) aan volle pot = 10€/maand.

Wat mij nu vooral stoort is de communicatie (of gebrek aan) hierover.

Bij de helpdesk wordt er steeds weer een ander verhaal verteld en wordt er zoveel mogelijk gedaan om maar geen oplossing te moeten geven.

Er is mij zelfs éénmaal verteld dat ik, om de promotie te kunnen krijgen, een nieuw contract moet afsluiten voor Generation MTV15 i.p.v. MTV10 !!

Ik weet nu al zeker dat bij aflopen van het contract zeker geen verlenging wordt aangegaan.

Groeten

Ondertussen factuur online geraadpleegd.

Korting 3.4658€ + 21%BTW = 4.19€ !!!

Beschrijving bij kortingen vlg. contract "Promo 5€" (staat ook vermeld op promotie van online bestelling)

Hoe is dit verschil te verklaren ?

Extra korting van 10€ vind ik niet terug !!??

Enkel creditnota van 10€ (= bedrag dat ik reeds teveel betaald had voor de afgelopen maanden)

Nogmaals contact opnemen met facturatiedienst ?

Toevallig heb ik gisteren een telefoontje gehad of ik wou meewerken aan een enquete over de helpdesk bij Proximus.

Één van de vragen : Hoeveel maal contact moeten opnemen voor uw probleem was opgelost ?

Als de oplossing is zoals vermeld op online factuur => al veel te veel, maar er volgen nog !

Ondertussen weer van kastje naar de muur gestuurd.

6000-nr. gebeld en doorverwezen naar 0800-99974. "wij zijn niet bevoegd voor online bestellingen"

0800-99974 => "hiervoor moet u contact opnemen met 6000-nr."

terug naar 6000-nr. gebeld => 3x op wacht gezet => promotie loopt niet meer, hierdoor meer tijd nodig !

Antwoord / Oplossing !?

Korting voor laatste factuur loopt niet over de volledige maand dus bedraagd niet de volle 5€. (factuur zelf loopt over volledige maand)

Nochtans heb ik recht op de volle 5€ korting vanaf de bestelling in juli.

Dit is verder niet op te lossen, maar mijn dossier wordt doorverwezen naar de dienst ter verbetering van hun diensten.

Er is ook gemeld dat er hééééél veel problemen zijn tussen E-shop en proximus.

Met dank aan alle bereidwillige medewerkers van proximus.

Reageer