Vraag

Proximus geeft ongewenst mijn GSM-nummer door aan bedrijven?

  • 19 August 2016
  • 23 reacties
  • 743 Bekeken

Reputatie 1
Sinds 10 augustus gebruik ik mijn huidig gsmnummer en heb ik dit doorgegeven aan enkele vrienden en familie. Nog nergens op internet, behalve dan op de Proximus website, heb ik mijn GSM-nummer ingevoerd. Sinds gisteren krijg ik plots vacatures voor jobs per sms doorgestuurd van het telefoonnumer +32470261635. Als ik dit nummer bel, blijft de telefoon onbeantwoord. Hoe komt men aan mijn privé-nummer?
Ik heb Proximus nooit de toestemming gegeven om mijn nummer door te geven aan derden! Gelieve hier mee te stoppen!

23 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Ben je zeker dat je het vinkje hebt weggedaan waar je toestemt om opgenomen te worden in de witte gids? Ik kan mij herinneren dat er zo een veldje was een paar jaar geleden.
Reputatie 1
nooit die optie gekregen
Reputatie 7
Badge +6
Sayagata,

Als je gaat naar MyProximus --> Mijn account --> Mijn meldingen, dan kun je zien welke diensten staan aangevinkt om meldingen te krijgen. Misschien staan er zaken aangevinkt die je liever niet hebt?
Reputatie 1

Reputatie 7
Badge +6
Eén van de beste instellingen op mijn WP: Bel + SMS filter ! 🆒
nog nooit gebruikt op mijn WP 'k zal eens moeten zoeken waar die staat
Reputatie 1
wat is wp?
Reputatie 7
Badge +6
Windows Phone :D
Die instelling vind je nu toch op veel Smartphones? Android bv heeft er ook een app voor.
't is nie waar hé dan moet ik die instelling op mijn android SP ook nog gaan zoeken, ( SP staat voor SmartPhone) ;-)))
Reputatie 7
Badge +6
Voor alles bestaat een app stond er vandaag in mijn krant. 🆒
Reputatie 1
Vannacht weer een sms ontvangen, ditmaal geen vacature, maar een bericht van mijn Franssprekende vrouw. Ik heb geen vrouw..
Maar er valt me iets dat me nog niet eerder op viel: ik ontvang de berichten op mijn 'internet everywhere'-simkaart, niet op mijn gewone telefoon-sim.
Reputatie 7
Badge +6
Is dat wel voldoende beveiligd? Het is maar een suggestie.
Reputatie 1
is wat wel voldoende beveiligd?
Reputatie 7
Badge +6
Dat mobiele internet, want dat is het toch? Je kunt een smartphone/tablet toch ook maar best beveiligen, maar dat weet je natuurlijk al. Het is alleen dat het lijkt op een mobiele vorm van spam. Enfin, ik ben geen techneut, dus hopelijk kan iemand anders je verder helpen.
Reputatie 1
ik verwacht dat proximus voor deze beveiliging zorgt, in het px-center stonden ze weer maar eens voor een raadsel, de internet everywhere simkaart zou namelijk geen berichten kunnen sturen of ontvangen.. als het nog zou gebeuren mocht ik naar de klantendienst bellen, dat heb ik vriendelijk geweigerd na de slechte ervaringen van vorige week, ik ga wel langs het px-center. Als het nog voorvalt vraag ik me een andere simkaart.
Ik heb vroeger toch al berichten ontvangen met die internet free weekend simkaart maar nog nooit geprobeerd om er één te sturen, al begrijp ik niet goed hoe dit dan verrekend wordt of is dit gratis voor deze sim ?
Reputatie 7
Badge +6
Dat is toch een kaart om te surfen??? Niet om te bellen of SMSen (hoewel je ook berichten kan versturen via internet, maar dat heb ik nog nooit gedaan)? Nu snap ik er niks meer van.
Kan je ondertussen die nummers niet gewoon blokkeren via je instellingen, of via een app? Ik heb dat gedaan via de instellingen op mijn smartphone. Als ik nu ga kijken of ze nog gebeld/getext hebben, blijkt van niet, dus de boodschap lijkt aangekomen.
Ik denk eigenlijk dat we hier verschillende zaken door elkaar aan het halen zijn.
Elsa, ik laat het aan jou over, jij weet 1000 keer meer van dat soort zaken.
'k heb voor alle zekerheid eerst eens 3g stick met deze sim in mijn laptop gestoken om te zien of smsen nog lukt en heb een sms bericht verstuurt naar mijn eigen smartphone en die komt wel degelijk toe.
Wat ik niet weet hoe dit verrekend wordt om zo'n sms te sturen, komt dit dan op mijn factuur? 'k zal het zien als de factuur (of moet ik op mijn aanrekening zeggen 😉 )aangepast wordt op myproximus.
Reputatie 7
Badge +6
Ik ben hier toch nog maar eens: zou die simkaart ook smsen kunnen ontvangen, want daar zou TS last van hebben, meen ik te begrijpen
PS: als je 'aanrekening' te hoog wordt hierdoor doen we wel een omhaling hier op het forum. ;-)))
Alles voor de wetenschap hé :-))
Heb met mijn smartphone naar deze simkaart een sms verstuurd en die komt binnen op mijn laptop waar deze insteekt via de 3g usb stick.
Dus zenden en ontvangen van smsen werkt inderdaad zonder probleem
Reputatie 7
Badge +6
Alles voor de wetenschap hé :-))
Heb met mijn smartphone naar deze simkaart een sms verstuurd en die komt binne op mijn laptop waar deze insteekt via de 3g usb stick.
Dus zenden en ontvangen van smsen werkt inderdaad zonder probleem


QED! Hoera voor Elsa. Volgende fase: zou je berichten/nummers ook kunnen blokkeren op die simkaart?
Als je die sim in je smartphone gebruikt zal het net op de zelfde manier kunnen als met iedere andere sim maar met die 3g usb stick op mijn laptop heb ik nog niet direct gevonden hoe je dit kan want die wekt met die Vodafone applicatie van de 3g usb stick en daar vind ik toch geen optie om dit te doen !
Reputatie 7
Badge +6
In elk geval heb je al bewezen dat berichten versturen en krijgen op zo'n simkaart WEL mogelijk is. Nu nog een oplossing voor TS.

Reageer