Proximus, dikke bazaar


Reputatie 4
Badge +1
Dit is nu al de zoveelste keer dat ik het probleem heb. Vandaag viel die bazaar weeral uit, ben je een film aan't bekijken en lap, tis gedaan, net alsof de modem vanzelf opstart. Dus geen tv en geen internet. En als de modem opgestart is wel internet, maar geen tv. Dus decoder ook maar resetten.
Op tv na 20 minuten: Proximus welkom en op decoder staat start software, verder niks noppes decoder blijft gewoon hangen. Ik heb nu opnieuw de decoder gereset, dus maar afwachten
Het is net alsof er zich bij Proximus iemand verveelt en af en toe eens de mensen lastig valt.

Ben het kotsbeu, morgen naar Telenet kijken.

28 reacties

Reputatie 4
Badge +1
zoveelste reset gedaan en tv blijft op Proximus Welkom, en decoder staat start software.
Ik probeer een Fact reset te doen maar dat lukt ook niet, decoder reageert er niet op. Ik moet die knoppen toch geen uren inhouden zeker voor dat ding reageert?
Kotsmisselijk wordt je ervan
Volg je deze welbepaalde volgorde:
  • decoder spanningsloos zetten (schakelaar achteraan of netstekker uittrekken)
  • bbox netspanning onderbreken gedurende 5 seconden en terug onder spanning zetten.    nu zal het enkele minuten duren voor die helemaal opgestart is, DSL led moet zeker continu blijven branden
  • Indien je draadloze toestellen staan hebt tussen decoder en bbox haal deze even uit het stopcontact en wacht enkele minuten tot ze terug opgestart zijn.
  • Decoder terug onder spanning zetten.
  • Indien het hierna nog niet moest in orde gekomen zijn kan je nog proberen door op de decoder een reset uit te voeren.

FAQ's om digitale-tv toestellen te heropstarten of resetten, klik op deze link
Reputatie 4
Badge +1
Beste Francklin
ik heb alle mogelijke resets gedaan op de modem en decoder, en neen, ik heb nergens een draadloze verbinding behalve wifi, maar das niet voor tv
Sorry, Telenet is nog vééél erger, dat is pas bazaar...
Ik heb beide, Proximus voor internet en telefonie, Telenet voor TV. Door de bekabelingwijze in onze woning kan het niet anders.
Het grote probleem, in België hebben we weinig keus. Het is, zoals een tijdje geleden in de US, kiezen tussen de cholera en de pest. We kunnen helaas niet naar het buitenland waar het vééél goedkoper en kwalitatiever is...dus ja, wat doen we er aan?!!!
Reputatie 4
Badge +1
Let op je woorden pilo. Als je dan toch reclame geeft over een ander product buiten Proximus geef dan het juiste. Ik weet alles over Telenet en desnoods mag Peter mij alle vragen stellen en Proximus zal dit ook niet graag hebben, dus dit is hier geen reclame bureau.
Reputatie 4
Badge +1
Trouwens waarom neem jij dan Telenet als aanbieder voor tv? Er zijn andere en goedkopere mogelijkheden. Dus je hoeft een operator niet zwart te maken omdat het bv. je eigen fout is dat je die keuze hebt gemaakt. En anders leg je me het probleem maar eens uit. Want je had evengoed een volledig abonnement bij Proximus kunnen nemen.
Reputatie 7
Badge +1
Let op je woorden pilo. Als je dan toch reclame geeft over een ander product buiten Proximus geef dan het juiste. Ik weet alles over Telenet en desnoods mag Peter mij alle vragen stellen en Proximus zal dit ook niet graag hebben, dus dit is hier geen reclame bureau.

Mr. Bever. Iedereen mag zijn mening geven en daar moet jij zo niet op reageren. Ken TN ook maar PX beter. En Pilo heeft gedeeltelijk gelijk en er is hier geen concurrentie en de 2 spelers maken gewoon de dienst uit en doen wat ze willen. Maar zolang de staat 51 % van de aandelen van PX heeft zal deze niet ingrijpen. Lees het rapport van Minister Kris Peeters, februari 2017, maar eens goed dan zie je wat de boosdoenders zijn van de hoge inflatie in Belgie. En wat doen ze er mee, niets.
OK, Bever. Even de uitleg...
Met TV ben ik gestart via de coax verbinding van Integan. Digitaal ben ik beginnen kijken met hun "Indi decoder".
Telenet heeft Integan overgekocht en ik ben gewoon mee overgestapt. Al de kabels voor TV in mijn woning zijn dus coax kabels.
Mijn telefoonaansluiting is altijd van Belgacom geweest. Telefoonlijnen en coaxkabels lopen volledig gescheiden en komen ook uit de muur op niet-compatibele plaatsen.
De aanvragen van Proximus om toch maar over te stappen heb ik natuurlijk dikwijls genoeg gehad!
Waarom heb ik dit niet gedaan? (even vermelden dat ik geluidsingenieur ben en toch iets van elektronica ken)
Het elektriciteitsnet in mijn woning is, wegens mijn bezigheden, volledig gefilterd. Dus ik heb een 100% zuiver 230V net.
De enigste manier om met Proximus TV te werken was via Power Links, wat dus volledig uit den boze was in mijn situatie!
Reputatie 4
Badge +1
@ Antoon gelieve Mr er af te laten , en iedereen mag zeker zijn mening zeggen. Maar dan wel niet zo. Hier wordt een andere operator voorgesteld alsof die nog slechter is. Dit kan? Dit is niet aan mijn of jou of die van pilo om dit uit te maken. Ik ben daar jaren klant geweest en heb hier zelf nog een decoder van hen als je mij niet geloofd. Dus ik zal het wel weten hoe het daar is zeker. Mij hoeft. u geen verhaaltjes rond mijn vinger proberen te draaien. Antoon je moet weten als u tegen mij spreekt weet dan wel dat ik dus ook bij die 2 heb gezeten en dus meer dan jij weet.
Reputatie 4
Badge +1
Een andere optie zie ik dan ook niet direct. Orange is ook niet duur maar dan trek ik je weg uit proximus. Want daar kan je geloof ik niet enkel tv krijgen.
De enigste manier om met Proximus TV te werken was via Power Links, wat dus volledig uit den boze was in mijn situatie!
Als PLC's niet mogellijk zijn, kan je dan niet langs wifi werken, als je met een B-Box3 werkt moet je maar één wifi-bridge bij je decoder plaatsen waar je een PXM decoder kunt op aansluiten.
Natuurlijk zou je voor alle zekerheid dit eerst eens moeten kunnen uittesten.
Reputatie 4
Badge +1
Bij mij heeft dat ding vroeger zeer goed gewerkt, je kan er nog één krijgen als je wil . Als die nog gaat natuurlijk want die is al van een tijdje geleden en die hebben ze nu niet nodig gehad omdat ze de verbinding op een andere wijze hebben gedaan.
Reputatie 7
Badge +1
@ Antoon gelieve Mr er af te laten , en iedereen mag zeker zijn mening zeggen. Maar dan wel niet zo. Hier wordt een andere operator voorgesteld alsof die nog slechter is. Dit kan? Dit is niet aan mijn of jou of die van pilo om dit uit te maken. Ik ben daar jaren klant geweest en heb hier zelf nog een decoder van hen als je mij niet geloofd. Dus ik zal het wel weten hoe het daar is zeker. Mij hoeft. u geen verhaaltjes rond mijn vinger proberen te draaien. Antoon je moet weten als u tegen mij spreekt weet dan wel dat ik dus ook bij die 2 heb gezeten en dus meer dan jij weet.
Ben blij dat ik zelf uit kan maken in sommige gevallen of ik iemand Mr noem of niet. Als men op,dat geval dit meemaakt is een reactie van wat voor een brul is dit een normale reactie. Want iedereen gaat ervan uit dat alles gelijk werkt. Mensen draaien achteraf wel bij. Het lijkt wel dat jij alleen de TN expert bent, zou kunnen, maar op dit forum zijn er meerdere die ook TN hebben. Heb zelf 8 jaar TN gehad tot vorig jaar te samen met PX. Dus ik weet heel goed hoe de vork in de steel zit. Maar bij deze vindt ik wel dat je goed bezig bent op dit forum. Hoop,dat we hiermee deze discussie kunnen afronden.
Reputatie 4
Badge +1
Antoon ik ben al van 1 uur wakker. Eerst en vooral vraag ik mij af zie ik hier geen discusie. Ten tweede weet jij helemaal niets over mij, dus weet je ook niet over hoeveel jaren ik bij Telenet Telenet en Belgacom en Belgacom-Proximus ikheb gezeten. En als je wil mag je nu beginnen met dit overal uit te pluizen met te beginnen met dit aan de medewerkers te vragen morgen. Ik wil je zelf helpen en desnoods bij Telenet ook. Dan zal je zien hoeveel maal ik daar ben klant geweest; En dit niet voor 1 of 2 dagen dat mag je er ineens bijvragen. Nu is het voor mij hier af gesloten.
Reputatie 7
Badge +6
Gelieve er geen welles-nietes discussie Proximus/Telenet van te maken. Dit is niet de bedoeling van dit forum. Gelieve on topic te blijven.
Alvast bedankt.
Groeten, Wim
Reputatie 5
Badge +4
Dag Peter62,

Ik heb een meting uitgevoerd van de lijn en merk inderdaad veel onderbrekingen.

Ik heb je proberen bellen op de gsm en op de vaste lijn maar jammer genoeg geen antwoord.

Ik heb voor morgen een afspraak kunnen inplannen met een technieker. Hij komt tussen 10u en 12u30. Hij belt je 30 min voor aankomst.

Indien het niet past, kan je steeds de afspraak beheren.

Hoe ?

1. Log in op MyProximus

Nog geen account ? Schrijf je in

2. Ga naar de rubriek "Mijn support". Is er een afspraak gepland ? Dan zie je deze in de rubriek "Afspraken".

Door op de afspraak in kwestie te klikken kun je deze :

- wijzigen en een ander tijdvenster kiezen dat je beter past

- annuleren

Met vriendelijke groeten,

AndyM
Reputatie 4
Badge +1
Ok, bedankt AndyM,
Idd, we hoorde GSM en telefoon, maar telaat om op te nemen;
Had geluisterd op voicemail, maar niets ingesproken, wel sms gezien, daarmee da'k hier nu schrijf :-)
Hopelijk wordt t nu opgelost,
Op 12/02 heeft Thomas, een van jullie medewerkers, een aanpassing gedaan en dat heeft een tijdje goed gewerkt,
Mvg
Peter62
Groot gelijk !!
Ik ga ook terug naar telenet.

Een enal miserie proximus.
Ik heb twee wifi bridge omdat ik anders ook constant tv probleem heb.
Wifi 3 meter verder niet meer te vinden.
Zelfs met wifi versterker.

Nu factuur bij deurwaarder van maand.februari heb aansluiting gekregen in maart .

Sinds januari een en al miserie tot en met nu MEI ik beu ben.

Zo erg dat ik nu Test-Aankoop gaan moet inschakelen omdat proximus zijn fout niet kan recht zetten bij deurwaarder.

Antwoord zal zijn isolatie van mijn huis, wat niet geval is maar voor hun wel.
TELENET JAREN KLANT GEWEEST NOOIT EEN KEER MISERIE.
Hun internet werkt tot op zolder, tuin, straat. Proximus 3 meter verder van box niet meer.

Dus ik moet Wi-Fi 5.0 nemen van technieker, ik kan dat wifi niet vinden van wege mijn oud gsm toestel.
Mijn gsm is paar maanden oud heeft laaste nieuwe technologie.

Proximus belt u nooit ook al zeggen ze we gaan u bellen.

Ik ben beu dat nog steeds niet deftige geholpen ben.

Happy house bezoek kon wifi probleem niet oplossen. Financiële dienst ging deurwaarder oplossen nog steeds niet gebeurd.

Komt allemaal voort van miserie van in januari. Aanvraag ingediend jullie hebben.die geannuleerd wat niet moest. Kreeg dan brief digiboxen via post gingen komen niet gebeurd.
Dat ik twee klantennummers had twee telefoonnummers op een aansluiting.

Dit lolletje is zoal bezig van januari. Nog steeds niet opgelost.
Al zoveel contact opgenomen.met jullie.

Zolang ik niets op papier kan.krijgen dat alles inorde is kan ik niets aantonen voor deurwaarder. Want jullie gaan oplossen wordt er gezegd. Geziet krijg opnieuw een brief.

Dan internet security was aangesloten zonder aantevragen, moest dat betalen. Maar kon wel geen uitleg krijgen hoe te gebruiken want ze wisten dat niet.
Ik zeg ik wil.gebruiken maar kan niet omdat niet weet hoe, ik ga annuleren want u kunt niet gebruiken zegt u krijg als antwoord.
Tussen het Telenet- en het Proximus forum is geen verschil! Het zijn de praatbarakken van de misnoegden, langs beide kanten...😉
Het is nog nooit anders geweest en om die reden is er ook altijd een over weer geloop geweest van de één provider naar de andere.
Voor het ogenblik is het nu TN die een pak klanten verloren heeft, maar dat gaat op en neer zodat je kunt stellen dat het aantal klanten tussen beiden ongeveer evenredig blijft.
Reputatie 4
Badge +1
Dan heb je wel in een bos gewoond, want ik woon op het 3de zonder wifi bridge. mijn tv staat wel acht meter daar vandaan dat is wat anders, dus betaal jij dan maar meer bij Telenet. Wat jij zegt klopt langs geen kanten. Dan zal dat internet dus maar bij 1 klant werken verder dan 3 meter. Wel wifi te verstaan zonder kabel of een andere aansluiting. Ik ben ook bij Telenet geweest en ken daar ook de prijzen. Jij doet precies of ze je hier niet helpen?
nog nooit zo een miserie gehad.

Technieker.controleer kwaliteit van internet maar gebruikt wel 5.0. Om te.controleren terwijl dat niet is dat wij kunnen gebruiken.

Volgens technieker heeft iedereen twee soorten internet 5.0. En 2.4. Die je kan gebruiken 5.0. Is sterkst.
Nog nooit geweten dat je twéé Wi-Fi heb.

Volgens wij wist technieker.juist niets
wifi 5.0 is minder goed als je wat afstand moet overbruggen of langs gindernissen (muren enz.) moet passeren waar 2.4 op dit gebeied beter presteert, maar met het nadeel dat deze band veel te druk bezet is en je hierdoor gestoord wordt door andere signalen.
Reputatie 4
Badge +1
Het is nog nooit anders geweest en om die reden is er ook altijd een over weer geloop geweest van de één provider naar de andere.
Voor het ogenblik is het nu TN die een pak klanten verloren heeft, maar dat gaat op en neer zodat je kunt stellen dat het aantal klanten tussen beiden ongeveer evenredig blijft.


Ze zullen er nog wel meer verliezen. Heb het hier over enkele weken gezegd wacht een paar jaar en je zal het resultaat snel zien.
Telenet nooit miserie internet.
Proximus inderdaad 3 meter verder geen internet meer. Dit kan niet opgelost worden zei technieker.
Omwille van dat internet heeft miu tv twe.wifi bridge nodig om.niet om 10minuten zonder verbinding te zitten.
Woon naast de markt dus van bos geen sprake.

Twee klante nummers voor een aaansluiting.
Factuur van mijn tweede klanten nummer hebben ze ge crediteerd omdat het een fout was uiteindelijk tóch door gestuurd naar.Deurwaarder.
Nu gisteren tweede brief van.Deurwaarder. proximus ging al maand geleden opgelost hebben.

Van echte goeie hulp is er.dan geen sprake.

Dan heb je wel in een bos gewoond, want ik woon op het 3de zonder wifi bridge. mijn tv staat wel acht meter daar vandaan dat is wat anders, dus betaal jij dan maar meer bij Telenet. Wat jij zegt klopt langs geen kanten. Dan zal dat internet dus maar bij 1 klant werken verder dan 3 meter. Wel wifi te verstaan zonder kabel of een andere aansluiting. Ik ben ook bij Telenet geweest en ken daar ook de prijzen. Jij doet precies of ze je hier niet helpen?

Reageer