Ik woon in de VSA en ben daar klant bij T-mobile. Van uit de VSA bel ik mobiel zonder probleem naar Cuba. Echter, van zodra ik in België ben, waar Proximus de mobiele diensten voor T-mobile verzorgt kan ik niet langer mobiel naar Cuba bellen. In de VS weet T-mobile mij te zeggen dat Proximus het mobiel telefoonverkeer met Cuba blokkeert. Bij Proximus heb ik nog niemand gevonden die mij kan verklaren waarom dit gebeurt, of die mij kan bevestigen dat het wel degelijk Proximus is die mobiele gesprekken met Cuba , als partner van T-Mobile US , blokkeert. Met een Proximus vaste lijn kan ik immers naar Cuba bellen, echter aan een 2,5 x hoger tarief dan mobiel met T-mobile het geval zou zijn. Waar ligt de verantwoordelijkheid: bij Proximus? of bij T-mobile? en hoe kan dit verholpen worden?
Bladzijde 1 / 1
GSMA website (zie hieronder) - niet noodzakelijk 100% up to date - toont aan dat T-Mobile roaming akkoorden heeft met én Proximus én Orange én Telenet. In principe zou u dus ook een ander netwerk moeten kunnen gebruiken .Uw toestel dient uiteraard de frequentiebanden 900/1800/2100 te ondersteunen (verschillens van deze in de US)
http://maps.mobileworldlive.com/index.php
Met Cuba (ETECSA) zouden er voor de afwikkeling van het verkeer eveneens commericële akkoorden zijn.
Wanneer u roaming problemen ondervindt is het uw operator T-Mobile die hiervoor (formeel) actie dient te ondernemen.
T.t.z. T-Mobile dient een "ticket" te openen bij BICS (Belgacom International Carrier Services) voor analyse en oplossing
Contactinfo:
https://bics.com/customer-care
Uiteraard kunt u - zonder garantie op oplossing - zelf eventueel contact opnemen met BICS hieromtrent
http://maps.mobileworldlive.com/index.php
Met Cuba (ETECSA) zouden er voor de afwikkeling van het verkeer eveneens commericële akkoorden zijn.
Wanneer u roaming problemen ondervindt is het uw operator T-Mobile die hiervoor (formeel) actie dient te ondernemen.
T.t.z. T-Mobile dient een "ticket" te openen bij BICS (Belgacom International Carrier Services) voor analyse en oplossing
Contactinfo:
https://bics.com/customer-care
Uiteraard kunt u - zonder garantie op oplossing - zelf eventueel contact opnemen met BICS hieromtrent
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.