Beantwoord

Proximus cloud


Gisteren bij het opstarten krijg ik de melding om proximus cloud te updaten.
Na de update krijg ik bij de taakbalk de melding "kan geen verbinding maken met configuratieserver"
Ik heb de update opnieuw laten draaien maar het resultaat blijft hetzelfde.
In de taakbalk bij de pictogram cloud kan het item "dashboard tonen" niet gebruikt worden.
icon

Beste antwoord door KimB 30 March 2017, 09:03

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Ik heb hem terug proberen te verwijderen omdat ik het niet nodig had omdat ik een externe harde schijf gebruik. Ik heb daarbij raad gekregen van een medewerker. Ik weet nu niet of er hier een medewerker online is op Zondag anders kan je morgen nog eens proberen.
Bij het automatisch updaten van Proximuscloud heb ik gelukkig nog geen problemen ondevonden, hier staan enkel pc's en laptops die draaien op windows 10.
Hallo;ik heb hetzelfde probleem. Is het bij u intussen opgelost? Zo ja, hoe?
dus sedert update altijd boodschap "kan geen verbinding maken met configuratieserver"; ik zie wel via de verkenner dat er op de c schijf onder beheerder/proximuscloud nieuwe bestanden staan , maar ik kan niet op de cloud (en als ik via proximus site wil gaan dan zou ik cloud opnieuw moeten installeren (terwijl dat op andere pc met zelfde myproximus dus geen probeem geeft); er loopt dus met de synchronisatie iets mis (wat logisch is als hij geen configuratieserver vind ) maar waarom vind hij die niet meer sinds de update?????
Reputatie 7
Badge +4
Dag Moeilijk,

Heb je de app al eens verwijderd en onieuw geïnstalleerd? En kan je ook eens zeggen welke windows versie je gebruikt?

Mvg,

Kim
windows vista
en op de andere pc windows 10
ga ik dan niet alle gegevens kwijt zijn (die ik op andere pc wel zie) als ik de cloud opnieuw installeer op de vista pc?
Reputatie 7
Badge +4
Als ze in de cloud staan, ga je je gegevens normaal niet kwijt zijn. Als je 100% zeker wil zijn, kan je altijd eens kijken op www.proximuscloud.be (vanop de windows 10 pc dan) alles wat je daar ziet staan staat op de cloud en zal dus opnieuw beschikbaar zijn na het herinstalleren van de app.
ik heb het opnieuw geinstalleerd maar foutmelding blijft
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb eens nagevraagd of het nog compatibel is met vista en hou je op de hoogte.
indien niet compatibel, hoe kan ik de vorige versie van cloud terug installeren, want daarmee ging het wel
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb als antwoord gekregen dat de app met volgende platformen compatibel is:

  • Microsoft Windows 7; 8 en 10
  • Aple Mac OS X 10.9 (Mavericks), 10.10 (Yosemite) en 10.11 (El Capitan)

Op elk ander platform kunnen we dus geen goeie werking van de app garanderen. Desalniettemin hebben we toch de ontwikkelaars van de app gecontacteerd en gevraagd dit na te kijken.

Wat de vorige versie betreft, momenteel is die niet meer beschikbaar om te installeren, ik heb wel de vraag gesteld of die terug beschikbaar kan gesteld worden, maar heb hier nog geen antwoord voor ontvangen.

Hopelijk kan ik je binnenkort goed nieuws geven ;-)

Mvg,

Kim

Het Proximus team
Reputatie 7
Badge +4
De app werd geüpdate omwille van een paar bugs in de oude versie, dus deze terug beschikbaar maken is blijkbaar geen optie.

We wachten nog steeds op antwoord van de ontwikkelaars, maar ik zou niet er niet te veel op hopen dat er iets aan gedaan kan worden aangezien er geen support meer is op vista (ook niet door Microsoft).
Reputatie 7
Badge +4
Onze expert dienst zou graag het probleem dat je met de nieuwe app op Windows vista verder onderzoeken, hiervoor hebben we de logs nodig. Kan je even laten weten via prive bericht naar Het Proximus Team of dit voor je nodig is ?

Reageer