Proximus behoudt KTO tv in basisaanbod

  • 20 April 2016
  • 5 reacties
  • 1020 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
  • Proximus Ambassador
  • 1125 reacties

Proximus heeft beslist de zender KTO ook na 30 april in het basisaanbod van Proximus TV te behouden.



Begin dit jaar, na een analyse van haar globaal zenderaanbod, had Proximus KTO ingelicht dat de zender na 30 april niet langer kon opgenomen blijven in het zenderaanbod, en dat om technische en economische redenen. De technische capaciteiten zijn immers beperkt en regelmatig moeten keuzes en evaluaties worden gemaakt op basis van kijkcijfers en kosten.

Mede door de lage kijkcijfers was beslist dat KTO niet kon worden behouden in het aanbod. Dit werd meegedeeld aan de kijkers, die de programma’s wel zouden kunnen blijven volgen via www.ktotv.com.

Hoewel een beperkt aantal mensen KTO bekijken, luistert Proximus naar z’n klanten en blijft Proximus gevoelig aan hun reacties, die duidelijk aangaven hoe belangrijk deze zender voor hen is. Proximus heeft daarom vandaag beslist de zender KTO toch in het basisaanbod van Proximus TV te behouden na 30 april.

Bron

5 reacties

Ik had ook al op Facebook en twitter gelezen dat er een grote petitie geweest is en dat Px uiteindelijk beslist heeft om deze zender te behouden.
Reputatie 6
Badge +1
Fijn dat PX naar de klanten luistert. Toen ARD en ZDF verdwenen heeft dat toch een jaar nodig gehad eer dat PX luisterde, zelfs de tussenkomst van Angela Merkel hielp toen niet. Zij is natuurlijk ook geen PX klant, dus zal het daar aan gelegen hebben. Nu er veel klanten om meer HD zenders vragen oa NPO zenders geeft PX niet thuis.
Daar zaten we op te wachten,KTO TV . Intussen in HDland slapen ze verder.
Reputatie 1
Ik zelf ben geen kijker van KTO TV, maar ik ben toch tevreden dat KTO TV blijft. Ik ben namelijk een grote voorstander van veel diversiteit.
Het is niet omdat er weinig mensen kijken naar een bepaalde zender dat je hem dan maar moet verwijderen.
Ik ben een grote fan van Motors TV, een zender waar ook niet veel mensen naar kijken. Ik zou het zeer erg vinden dat PX wegens economische reden deze zender zou verwijderen zoals TN heeft gedaan.
Als PX er economisch niet aan uit kan om al deze kleine zenders te behouden is het dan misschien niet beter om een aantal van deze zenders te bundelen in een extra pakket waar men een kleine extra bijdrage voor vraagt ipv de zenders zomaar te verwijderen ?
Reputatie 5
Badge +1
Jawel, het kan warempel niet op: ook dochter Scarlet meent juichend de blijde boodschap van de goed-nieuwsshow te moeten verkondigen:
"Beste klant,
Goed nieuws! De zender KTO blijft beschikbaar in je abonnement.
Je kan dus verder blijven kijken naar KTO op kanaal 299.
Bedankt voor je vertrouwen in Scarlet!"
Dat het gros van hun klanten de marginale, geloof-gekleurde zenders grondig beu is, zal Scarlet (en Px natuurlijk) worst wezen, zolang men maar een invloedrijke katholeuke stem kan contenteren 🆒

Reageer