Proximus Auto Fon op de Bbox3

  • 24 February 2015
  • 21 reacties
  • 1690 Bekeken

http://forum.proximus.be/comment/164562" style="color: black; text-decoration: none;" target="_blank Omdat dat er al veel mensen mij gecontacteerd hebben met de vraag waarom er op de Proximus site precies de indruk gegeven wordt dat Proximus auto fon werkt met de de eap-sim methode alsook met de Fon Login/paswoord methode,

waarom het dan niet werkt op de bbox3 en dit nergens vermeld staat!


Dit staat dus op de Proximus site:


Verbinden met een gesloten netwerk (PROXIMUS_AUTO_FON) U hebt een gsm met Blackberry OS of Windows Phone 8.1 (of hoger) of een tablet met Windows 8.1 (of hoger) nodig om te kunnen surfen op een gesloten Wi-Fi Hotspot. Als u een ander besturingssysteem of een oudere versie hebt, dan kunt u enkel een verbinding maken met een open netwerk.





  1. Ga na of wifi op uw toestel is geactiveerd en zoek de beschikbare netwerken.
  2. Selecteer een gesloten wifinetwerk dat het woord Fon bevat (PROXIMUS_AUTO_FON).
  3. Afhankelijk van uw situatie volgt u de volgende stappen:
    • Staat de Wi-Fi Hotspots-optie vermeld bij uw oproepnummer op uw factuur? Vul dan de velden in zoals hieronder beschreven en klik daarna op Gereed.
      • Verbinden via: selecteer Simkaart
      • Aangepaste realm: laat dit veld leeg
      • EAP-methode: selecteer Simkaart

  • Is dit niet het geval?

    Vul dan de velden in zoals hieronder beschreven en klik daarna op Gereed.

    • Verbinden via: selecteer Gebruikersnaam en wachtwoord
    • Gebruikersnaam: vul uw Wi-Fi Hotspots-login in
    • Wachtwoord: vul uw Wi-Fi Hotspots-wachtwoord in
    • Validatie van servercertificaat: selecteer Altijd vragen
    • EAP-methode: selecteer TTLS
      [/list]
    • NB: u moet deze instellingen ook gebruiken als u de Wi-Fi Hotspot-account die u kreeg bij uw vast internet wilt gebruiken op een toestel zonder simkaart.
      [/list]
      [/list]



      Vanaf nu zal uw toestel zich automatisch verbinden zodra u in de buurt komt van een gesloten netwerk (PROXIMUS_AUTO_FON).






      ♫ Voor Android toestellen en IPhone en IPad kan je met Proximus_Fon werken niet met Proximus_Auto_fon


      EDIT1(25/06/15):

      Nu ook beschikbaar mits de laatste ▬►http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox3firmwareversies" rel="nofollow ◄▬ op de bbox3/X

      daar zie je het volgende


      • 6.28.120A BBOX3/S (Sagemcom) (jun 2015) {Proximus_Auto_Fon}
      • 10.A.0.D.FJ BBOX3/T (juni 2015) Data Pump-versie A2pv6F039f3.d24n {Vernieuwde en snellere GUI} {Proximus_Auto_Fon}


      [url=" id="EDIT2" name="EDIT2" style="color: black; text-decoration: none;" target="_blank]_[/url]Als je geen SSID voor FON in je wifi netwerken terugvindt

      - kan het soms helpen van de modem te rebooten

      - kijk ook eens op:

      https://admit.belgacom.be" target="_blank

      en klik op : 'wi-fi Hotspots met Fon'

      controleer onder ander of alles op OK staat (groen aangevinkt) staat:

      Een Wi-Fi Hotspot aanmaken door uw modem te delen

      Modem:

      b-box

      Veiligheidsniveau van de modem WPA2 ✔

      Wifi geactiveerd Ja ✔

      Compatibiliteit van mijn modem: OK ✔



      EDIT2(13/07/15):

      Telenet: Gratis surfen aan de Belgische kust (Wi-Free zones)

      Het gratis draadloze internet is voor iedereen toegankelijk, 24 uur op 24. Niet-Telenet klanten surfen na twee uur wel aan een lagere snelheid.

      De provider laat ook weten dat vanaf deze maand niet-klanten

      standaard 15 minuten gratis per dag zullen kunnen surfen op alle Telenet hotspots.





  • 21 reacties

    Het antwoord hierop is heel simpel, de bbox3 zendt geen Proximus_auto_Fon netwerk uit.


    Dus is het gewoon wachten tot er een software update uitkomt die dit wel zal mogelijk maken en ook de eap-sim gaat ondersteunen.


    Mvg,


    Elsa
    Ik ben nog altijd op zoek naar de logica bij Proximus, en ik ga er nu één vb, uitnemen als deze hier in het Topic:


    waarom dat Proximus eigenlijk liever lastig gevallen wordt langs ontelbare wegen waar hun medewerkers bereikbaar zijn, namelijk, Telefonisch , op verschillende forums, op verschillende sociale media (zoals Twitter, Facebook...), wetende dat al die energie en tijdverlies die ermee gepaard gaat kan vermeden worden door gewoon op hun site onder de rubriek Proximus_Auto_Fon een kleine melding te voorzien in de aard van,


    'voorlopig nog niet op de Bbox3, tot er aangepaste software uitgerold wordt'


    Dit zorgt ook nog eens er boven op voor talrijke misnoegde tot gefrustreerde mensen.


    Ik weet dat dit al een zeer oud zeer is, maar een reden te meer zou ik zeggen ...!!!!
    Reputatie 4
    Badge +1
    Da's de nagel op de kop.

    Waar het reeds beschikbaar is heb ik enkel lof voor 'Proximus_Auto_Fon' (subliem in vergelijking met Fon)


    De helpdesks worden overladen met overbodige vragen die te voorkomen zijn mits 'transparante én expliciete' vermelding van ICT BUG's. Ik ervaar ook dat de helpdesks via een lange hiërarchische weg BUG's moeten doorgeven naar hun zogenaamde 2de of 3de expertlijn waardoor er gedurende maanden niets gebeurt (géén oplossing alsook géén melding dat BUG behandeld wordt).


    Hierbij 3 voorbeelden:


    1. 'Proximus_Auto_Fon' is nog niet beschikbaar op Bbox3 doch wordt gepland na de zomer 2015.
    2. Sinds oct. 2014: De TV-Check tool werkt niet in (+/- 10%) regio's zonder ADSL TV en zonder VDSL2. Proximus werkt aan een oplossing.
    3. Sinds oct. 2014: De Online Promo site 'Bizz Smart Team XL20' werkt helaas NIET voor Proximus Pay & Go klanten die willen upgraden: Gelieve ons tot nader bericht tel. te contacteren voor het toekennen van de promotie.
    Reputatie 2
    Badge
    Elsa,


    geen idee waarom een gebruiker zó graag wil weten of Proximus_Auto_Fon op zijn eigen modem werkt: mij laat dit eigenlijk siberisch koud, want thuis connecteer ik nooit via FON (waarom zou ik ook...). En als ik op verplaatsing ben laat het mij eigenlijk ook siberisch koud op welk type modem die Proximus_Auto_Fon dan draait. En als die er nog niet is, connecteer ik (even) automatisch op de gewone FON via de app.


    Als je dit doortrekt zou Proximus dan ook moeten vermelden op welke ROP's er al vectoring staat, op welke masten er al 4G beschikbaar is, in welke straten er al glasvezel ligt, ...? Of mis ik iets?
    Ik denk niet dat ze zich zorgen maken waarom dit thuis niet kan op hun eigen modem, maar dan weten ze ook automatisch dat het op een ander (op verplaatsing) ook niet werkt.


    Dat is volledig je recht dat je dit je siberisch koud laat maar blijkbaar is niet iedereen van dit zelfde oordeel , toch te zien aan hoeveel mensen zich eraan ergeren dat Proximus zo weinig info loslaat, ik lig er tenslotte ook niet wakker van,maar alleen aan mijn eigen denken zou egoïstisch zijn,

    en akkoord het zal niet alleen bij proximus zijn en alle details over alles en nog wat daar vragen de mensen nu ook niet om, tenslotte als ze langs alle kanten lastig gevallen worden en hierdoor veel tijd verliezen, moeten ze toch die uitleg iedere keer opnieuw en opnieuw doen, wat ze in een kort zinnetje op de site zouden kunnen zetten tot het opgelost is, zo simpel kan het zijn, en ik denk toch dat dit je niet zou storen moesten ze dit doen.


    En voor sommige zaken doen ze het wel bv ' deze app is nog niet beschikbaar voor WP' , dus je ziet als ze willen dat het kan !


    Dus is mijn vraag dan eigenlijk waarom voor het één wel en voor het andere niet en daarom moeten ze nog altijd niet in detail gaan.


    enfin jij hebt gezegd wat je ervan denkt en ik heb nu gezegd wat ik er van denk en dit moet kunnen ;-)
    Badge
    Hallo,


    Nu ik gebruik fon thuis wel als ons internet laat zitten. Dan is het toch erg makkelijk. Maar nu geeft ie bij proximus_auto_fon een Verificatieprobleem.


    Wat kan ik hier aan doen ? En zag in mijn proximus dat ze het e-mailadres van belgacomfon veranderd hebben naar proximusfon


    Gisteren gebeld naar proximus maar deze heer had weinig zin om een uitleg te geven. Stuur je wel een mailtje. Ben nog geen stap verder. Aangezien jullie mij hier beter helpen. Is het mijn vraag aan jullie.


    Fijn weekend Groet Frwi
    Proximus_auto_fon kan je op de bbox3 nog niet gebruiken het zendt zelf geen wifi auto fon signaal uit dus is het afwachten op de software update je kan wel het Proximus_fon netwerk gebruiken van de bbox3 of bbox2 en de proximus auto_fon van de bbox2's ook natuurlijk.
    Badge
    Dank je wel Elsa, dat hadden ze mij gisteren ook wel kunnen vertellen. Bij de Helpdesk


    jaja
    Reputatie 4
    Badge +1
    Ik heb vandaag gemerkt dat 'Proximus Auto_FON' nu ook beschikbaar is via bbox3 (initiëel gepland na de zomer).


    Goed nieuws omdat ik met mijn Samsung S5 zelden kon inloggen op TV Overal via de oude FON t.g. BUG.


    Via Auto FON werkt mijn TV Overal op mijn Samsung S5 nog steeds feilloos.
    Inderdaad mits de laatste ▬►firmware update ◄▬ op de bbox3/x
    Reputatie 7
    Badge +3
    Zijn er al vooruitzichten dat de proximus_auto_fon op de bbox3 beschikbaar is. Ik heb gisteren (24 juli) wel de beschikking gehad van de auto_fon maar deze is vandaag weer gewoon verdwenen. Zijn er misschien testen aan het lopen ? Welke firmwareversie moet mijn bbox3 hebben om hiervoor ingesteld te worden en kan ik er zelf iets aan doen?
    Reputatie 3
    Staat er toch hierboven en in TS !!!!
    Reputatie 1
    Op mijn BBOX3/T heb ik volgende Software Version staan: 10.A.0.D.BL met Datadump Version: A2pv6F039f3.d24n. De Software Version staat niet in de lijst dat van BBOX3 Firmware Versies.



    Wordt er enkel bedoeld dat Android niet kan verbinding maken met Proximus_Auto_Fon als het signaal van een BBOX3 komt? Ik kan met mijn Android verbinding maken (niet via EAP-SIM maar via TTLS/MSCHAPV2) met een Proximus_Auto_Fon.
    Is dat een recente bbox3 misschien ene met wifi-ac norm waarvan sprake is hier ▬► bbox3 leveranciers staat juist onder '29/07/15:'


    Reputatie 1
    Ja, inderdaad.
    ik weet niet of er met deze problemen zijn met auto fon , normaal zou dit gewoon moeten werken zoals het nu recentelijk ook werkt met de oudere modellen bbox3/TenS


    anders eens de vraag stellen op het bevriend ▶ http://userbase.be/forum" target="_blank ◀ waar je veel meer specialisten en mensen met ervaring vindt


    of de helpdesk eens vragen of ze meer info hebben 0800 22 800 (7/7 tot 22u) of aan de mensen van Proximus of via

    sociale media - https://www.facebook.com/proximusBe/posts_to_page" target="_blank - https://twitter.com/proximus/with_replies" target="_blank


    als je de oplossing ergens vindt mss hier best posten zodat ander forumlezers er iets kunnen van opsteken
    Reputatie 1
    Wel ik heb de modem nog maar enkele dagen, momenteel is enkel Proximus_Fon up and running. De andere zijn Disabled

























    SSID name SSID state
    PROXIMUS_FON Hotspot is Up : Running
    SSID3_NotInUse Hotspot is Down : Disabled
    SSID4_NotInUse Hotspot is Down : Disabled
    normaal wordt eerst een sleutel doorgestuurd bij installeren van een nieuwe modem en dat kan wel dagen duren vooraleer die geregistreerd is bij fon
    eens informeren bij Proximus
    Reputatie 1
    Ondertussen is er 'een update' geweest en is Proximus_Auto_Fon nu ook actief op mijn BBOX3/T AC.

    Echter is er niks veranderd aan de Software en Datadump Version.



    Het was geen kwestie alleen van de software op de bbox3 alleen, denk ik er zat meer achter,

    maar de gemakkelijke uitleg is nogal dikwijls zal bij de volgende software update opgelost worden,

    maar kan ook aan hun kant gebeuren via het remote management system.

    Reageer