Vraag

Provider kiezen.


Reputatie 3
Badge
  • Motivator
  • 216 reacties
Op het ogenblik heb ik 2 providers. Proximus met pakket: Internet Overal Maxi en Telenet: met een analoge aansluiting. Ik gebruik hoofdzakelijk mijn Proximus Overal Maxi.
Telenet gebruik ik alleen om in een 2de kamer af en toe eens TV te kijken en soms een film analoog op te nemen op DVD en ook al eens wanneer mijn Proximus decoder (V3) weer
zijn kuren heeft en ik verplicht ben alles te resetten.
Nu ga ik eind volgend jaar verhuizen. Ik zit dan met de vraag: ga ik zoals nu mijn beide providers behouden of moet ik gaan kiezen? Ik zou liefst bij Proximus blijven.
Met een nieuwe V5 decoder is het resetten dan vermoedelijk minder? Maar met enkel Proximus lukt het me niet meer in een 2de kamer analoge opnames te maken.
Anderzijds denk ik dat het tijdperk van analoge TV stilaan ten einde loopt. Dat is dus mijn toekomstig dilemma, waar ik moet zien uit te geraken. Suggesties zijn welkom.

26 reacties

Reputatie 3
Badge
Ondertussen een nieuwe V5 decoder in bezit. Wellicht kan ik in mijn nieuwe woont toch voor Proximus kiezen? Ik denk dat ik met mijn V5 een verbinding kan maken via een scart naar mijn TV en dat ik dan opgenomen materiaal met de V5 naar een dvd met harde schijf kan kopiëren. Indien dat zou lukken blijft mijn keuze Proximus en hoef ik geen telenet abonnement (analoog) meer te nemen, als tenminste Proximus TV niet teveel meer zou uitvallen. Maar dat kan ik nu nog een tijd gaan evalueren in afwachting van mijn verhuis. Is mijn redenering wat betreft het kopiëren vanuit de V5 naar mijn dvd met harde schijf correct?
Is mijn redenering wat betreft het kopiëren vanuit de V5 naar mijn dvd met harde schijf correct?
via scart kan je nog altijd opnames kopieren naar dvd recorder
Je kan ook TV kijken op je tweede kamer door bv gebruik te maken van een chromecast HDMI dongle die je op je TV syteekt via de Proximus TV app.
Je kan je tv mogelijkheden op je nieuw adres uitzoeken hier:
http://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/producten/televisie/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html
Reputatie 3
Badge
Moet je dan met zo'n "chromecast HDMI dongle" geen 2de decoder aanschaffen. Hoe werkt zo'n chromecast HDMI dongle eigenlijk?
Reputatie 7
Badge +4
Dag JEG, Op dit moment werkt de ProximusTV app nog niet via Chromecast. Vast deze week of volgende week komt er een update uit die het mogelijk zal maken op android.. En Volgende maand voor iOS. Dit is de laatste info die wij hier maandag over hebben ontvangen.

Mvg,Robrecht

Het Proximus Team
Dag JEG, Op dit moment werkt de ProximusTV app nog niet via Chromecast. Vast deze week of volgende week komt er een update uit die het mogelijk zal maken op android.. En Volgende maand voor iOS. Dit is de laatste info die wij hier maandag over hebben ontvangen.

Mvg,Robrecht

Het Proximus Team

Dat begrijp ik niet goed chromcast werkt toch al op de Proximus TV app toch zeker al op android , maar jij bedoelt mss op via de windows8 of windows 10 app dat het nog niet werkt?
Reputatie 3
Badge
Nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag : "Moet je dan met zo'n "chromecast HDMI dongle" geen 2de decoder aanschaffen. Hoe werkt zo'n chromecast HDMI dongle eigenlijk?"
Reputatie 7
Badge +4
Chromecast werkte op TV overal app. De ondersteuning was nog niet daar voor Proximus TV app Mvg,Robrecht
Nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag : "Moet je dan met zo'n "chromecast HDMI dongle" geen 2de decoder aanschaffen. Hoe werkt zo'n chromecast HDMI dongle eigenlijk?"
Neen die chromecast dongel plug je in op een vrije hdmi poort van je TV en maakt via wifi verbinding met je bbox.
Reputatie 7
Badge +4
JEG, Hier is een uitleg hoe het werkte via onze oude app. Bij de nieuwe is het het zelfde principe.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tve_chromecast/particulieren/support/mobiele-applicaties/proximus-tv-applicatie/functies-van-de-proximus-tv-applicatie/hoe-gebruikt-u-tv-overal-met-google-c...

Voor meer algemene info over een chromecast kan je best even op google kijken.

Mvg, Robrecht
Chromecast werkte op TV overal app. De ondersteuning was nog niet daar voor Proximus TV app Mvg,Robrecht
Maar nu ondertussen wel op android ,
niet onder windows8 ook niet onder windows 10 en ook niet voor windows phone
Reputatie 7
Badge +4
De laatste info die we hebben gekregen maandag was dat het deze week of volgende week werd geactiveerd op android. En volgende maand op iOS. Over windows 8 of 10 is er ons geen info gegeven.

Mvg,Robrecht
JEG, Hier is een uitleg hoe het werkte via onze oude app. Bij de nieuwe is het het zelfde principe.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tve_chromecast/particulieren/support/mobiele-applicaties/proximus-tv-applicatie/functies-van-de-proximus-tv-applicatie/hoe-gebruikt-u-tv-overal-met-google-c...

Voor meer algemene info over een chromecast kan je best even op google kijken.

Mvg, Robrecht

Opmerking: Die uitleg is wel voor TV Overal app
want met Proximus TV app moet je de verticale stand gebruiken om te kunnen chromecasten wat ik eigenlijk vervelend vind
De laatste info die we hebben gekregen maandag was dat het deze week of volgende week werd geactiveerd op android. En volgende maand op iOS. Over windows 8 of 10 is er ons geen info gegeven.

Mvg,Robrecht

En voor Windows Phone is er daar al ongeveer een datum voor bekend?
Reputatie 3
Badge
Waar koop ik die die chromecast dongel en wat kost het? Voorwaarde is nu noodzakelijk dat er een HDMI aansluiting aanwezig is op de TV?
Nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag : "Moet je dan met zo'n "chromecast HDMI dongle" geen 2de decoder aanschaffen. Hoe werkt zo'n chromecast HDMI dongle eigenlijk?"
Neen die chromecast dongel plug je in op een vrije hdmi poort van je TV en maakt via wifi verbinding met je bbox.

zie bv o.a. wat uitleg hier (en als je googelt ga je nog veel meer vinden)
https://androidworld.nl/nieuws/wat-is-chromecast-en-andere-vragen-over-de-chromecast/
Reputatie 7
Badge +4
Hier voor is nog geen info voor bekend. Ik heb een mail gestuurd naar het team dat verantwoordelijk is voor de app om te horen of ze meer info hebben. Mvg,Robrecht
Waar koop ik die die chromecast dongel en wat kost het? Voorwaarde is nu noodzakelijk dat er een HDMI aansluiting aanwezig is op de TV?
voor je proximus decoder gebruik je toch ook best de hdmi ingang want anders is je beeldkwaliteit nog iets minder als je via scart werkt.

kopen kan je o.a. hier => http://www.mediacentershop.be/product/652783/google-chromecast.html
Hier voor is nog geen info voor bekend. Ik heb een mail gestuurd naar het team dat verantwoordelijk is voor de app om te horen of ze meer info hebben. Mvg,Robrecht

Ok bedankt Robrecht
groetjes, Elsa
Waar koop ik die die chromecast dongel en wat kost het? Voorwaarde is nu noodzakelijk dat er een HDMI aansluiting aanwezig is op de TV?
voor je proximus decoder gebruik je toch ook best de hdmi ingang want anders is je beeldkwaliteit nog iets minder als je via scart werkt.

kopen kan je o.a. hier => http://www.mediacentershop.be/product/652783/google-chromecast.html

en ook bij de Makro:=>
https://www.makroshop.be/nl/multimedia-kantoor/beeld-en-geluid/audio-en-televisie-accessoires/televisie-accessoires/RM_7693062/google-chromecast---wifi?keywords=chromecast
Reputatie 3
Badge
Ik veronderstel dat het dan ook werkt via een aansluiting op een PC monitor met HDMI ingang?
Dat zal daarop ook werken
je geeft via de "proximus tv app" (op een bepaald toestel geïnstalleerd) eigenlijk door wat er via de proximus server moet gestreamd worden (bv een zender EEN HD ) via internetsignaal naar de bbox en zo verder via wifi naar je chromecast dongle die op de hdmi ingang van je TV (monitor) aangesloten is en die deze TV stream (EEN HD) op het beeld zet.
Reputatie 3
Badge
Bedankt voor deze nuttige informatie.
Reputatie 7
Badge +4
Hier voor is nog geen info voor bekend. Ik heb een mail gestuurd naar het team dat verantwoordelijk is voor de app om te horen of ze meer info hebben. Mvg,Robrecht

Ok bedankt Robrecht
groetjes, Elsa


Dag Elsa, We hebben bevestiging gekregen dat je dit niet moet verwachten . Chromescast is een proprietary technologie van Google en is niet beschikbaar voor Windows 10 en Windows Phone.

Mvg, Robrecht
Het Proximus Team
Bedankt Robrecht,

Voor de opvolging en antwoord.
Niet voor niks dat ik zowel een android en windows smartphone heb, wat de één niet kan, kan de andere wel ;)
Nu nog en iPhone aanschaffen en dan ben ik ongeveer rond zeker ;-)
Mvg,
Elsa
Reputatie 6
Badge +2
Bedankt Robrecht,

Voor de opvolging en antwoord.
Niet voor niks dat ik zowel een android en windows smartphone heb, wat de één niet kan, kan de andere wel ;)
Nu nog en iPhone aanschaffen en dan ben ik ongeveer rond zeker ;-)
Mvg,
Elsa


Neem dan een iPhone SE.

Reageer