Vraag

Promoties verdwenen door wijziging Proximus Pack


  • Apprentice
  • 9 reacties
Hoi,

Graag had ik te weten gekomen welke tegemoetkomingen er allemaal bestaan. Dit met betrekking op een fout die PX gemaakt heeft waardoor een eerder verworven promotie en extra data pakket die verbonden waren aan een internet comfort + smart 15 pack, niet meer geactiveerd kan worden. Hierdoor zou ik nu 20 euro/mnd meer moeten gaan betalen voor hetzelfde mobiel datavolume.

De bij mij gekende tegemoetkomingen zijn:

- Uw trouw beloond: 5 Euro gedurende 12mnd.
- Uw trouw beloond: 7 Euro gedurende 12mnd.

Beide zijn niet te combineren, maar kunnen wel opnieuw geactiveerd worden als de periode verlopen is. Momenteel hebben ze de 7 Euro toegekend aan mijn factuur. Als ik dit optel met de huidige pack korting van 2 Euro kom ik op een korting van 9 Euro. Hierdoor voelt het natuurlijk aan dat ik 11 Euro/mnd extra zal moeten betalen.

Als laatste oplossing hebben ze aangeboden om mijn laatste factuur kwijt te schelden. Dit is heel fijn maar dekt het verlies maar voor maximum 4,5 maand. Hier ben ik nog niet op ingegaan vermits ik hiermee niet akkoord ben. Wel heb ik een telefoonnummer en een é-mailadres ontvangen waarop ik mag contacteren voor als ik toch akkoord zou willen gaan.

Een eigen voorstel om gratis digitale TV te activeren op mijn Pack (twv 16 Euro/mnd) was geen optie. Hierdoor zou ik het tv-abonnement bij mijn bestaande provider kunnen opzeggen en zou dit zich op termijn wel compenseren. Op zich betaal ik dan nog 2 Euro/mnd meer dan voordien (+ 0,10 cent per MB dat ik per maand over mijn datavolume ga), maar daar zou ik mee kunnen leven. Als ze daarop nog eens de trouw beloond van 5 Euro voor 12 maanden zouden plaatsen, dan betaal ik de komende 2,5jr al niet meer dan voorheen. :? 🆒

Toevallig kreeg ik na contact met de klantendienst een sms dat mijn facturen niet meer op papier maar enkel elektronisch beschikbaar zouden zijn. Zou dit te maken hebben gehad met het feit dat ze me niet voor de zoveelste keer iets konden wijsmaken vermits ik zwart op wit in bijlage toegevoegd had waaraan het data pakket geassocieerd was? :? Online zien we deze info namelijk niet. Veel vertrouwen heb ik nu niet meer in PX. Ik heb dit via MyProximus dan zelf maar weer geactiveerd. (Gelukkig had ik onthouden hoe dit moest) 😛

Heeft iemand ervaring met dit soort gevallen? En wat zijn de opties? Ik kan gratis beroep doen op de Juristen van mijn werkgever, maar voordat ik deze hiermee lastig val zou ik graag eerst zien of het niet op een andere manier opgelost kan worden. Ik ben namelijk toch al enkele jaren klant en buiten dit heb ik nooit echt te klagen gehad over PX. Het zou jammer zijn om vanwege deze fout van provider te moeten veranderen. Tenslotte kost dit ook een hoop tijd/energie die ik wel beter zou kunnen besteden. :8

P.s.: Ik begrijp natuurlijk ook dat een mug wel kan vliegen, maar een vlieg niet kan muggen.

Met vriendelijke groeten,
Nico

12 reacties

Als het een magere troost mag zijn voor u, mijn promoties/trouwe klant zijn al lang gaan vliegen en dit zonder iets te wijzigen aan mijn pack!-)
Reputatie 7
Badge +6
Telkens er een wijziging gebeurt in een pack worden alle andere prijzen ook automatisch aangepast aan de nieuwe tarieven. Heb ik ook al mogen ondervinden. Een 'uw trouw beloond' korting is normaal voor 6 maanden maar wordt uitzonderlijk wel eens verlengd.
Niet opgeven zou ik zeggen:een paar keer naar de klantendienst bellen en stukje bij beetje misschien je oude voordelen recupereren?
Hoi Elsa,

Spijtig om dit te vernemen. Had je deze promotie gekregen omdat je op dit forum zo'n goede hulp bent? Of omdat Proximus een foutje had gemaakt?
Telkens er een wijziging gebeurt in een pack worden alle andere prijzen ook automatisch aangepast aan de nieuwe tarieven. Heb ik ook al mogen ondervinden. Een 'uw trouw beloond' korting is normaal voor 6 maanden maar wordt uitzonderlijk wel eens verlengd.
Niet opgeven zou ik zeggen:een paar keer naar de klantendienst bellen en stukje bij beetje misschien je oude voordelen recupereren?


Hoi Marleen,

Toen ik naar het PX-center ging om te informeren welke gevolgen het verwijderen van een mobiele gsm toestel uit een bestaand pack van 2 had, wisten ze me hierover niets te vermelden. Ze hebben "per ongeluk" het pack opengebroken en er een apart mobiel en apart internet abonnement van gemaakt. Dit hebben ze recht gezet, maar nu ben ik de korting van toen kwijt en die kunnen ze blijkbaar niet terug geven.

Voor de zoveelste keer naar de klantendienst bellen doe ik niet meer. Telkens een mail sturen en een schriftelijke bevestiging vragen heeft me al een stuk verder geholpen, maar nu blijven ze zeggen dat ze niet meer kunnen doen. Ik hoop hier misschien andere voorstel te horen zodat ik deze zelf kan aanbieden.

Opgeven doe ik zeker niet. Een "onaangekondigde prijsstijging" (laten we het even zo noemen) van 11 Euro/mnd kan ik niet aanvaarden. Voor mij is dit een berg geld. 😞
Ook weet ik niet of dit geen inbreuk is op de marktpraktijken. Daarvoor zal ik mijn Jurist moeten contacteren. Die zoekt dat wel uit. 😳

Laat ons hopen dat het niet zover moet komen.
Nee het is totale willekeur de reden op welke basis ze dit geven of niet meer geven heb ik nooit kunnen achterhalen.
Sommigen krijgen het voor 6 maanden anderen zelf voor een jaar en diet zelf meerdere jaren naeen, en je hoeft er zelf geen duur pack voor te hebben, er zijn er die het krijgen die gewoon een internetabonnement hebben, ook zelf die bijlange niet zoveel jaren trouwe klant zijn enz....
Maar dit ter zijde, het is jouw probleem dat hier moet opgelost geraken en dat is het belangrijkste.
Reputatie 7
Badge +6
Ik hoop dat je toch nog het een en ander uit de brand kunt slepen, zonder de zware middelen te moeten gebruiken!
Reputatie 7
Badge +4
Dag NDS,

Is er reeds een dossier opgemaakt geweest en hebben ze je hiervoor gecontacteerd?

Nu de optie van Tv gratis te geven lukt jammer genoeg niet.

Wat niet wil zeggen dat er geen oplossing gezocht kan worden.

Als je wenst kan ik steeds het dossier voor je opmaken maar dan heb ik klantgegevens nodig.

Deze kan je dan best versturen via privébericht naar Het Proximus Team.

Alvast de excuses.

Met vriendelijke groeten

Koen
Beste Koen,

Er zijn reeds verschillende dossiers opgemaakt en telkens weer afgesloten. Ik weet niet of er nu nog een dossier open staat.

Het laatste voorstel wou ik voorlopig aanvaarden zodat ik niet bij de wanbetalers terecht zou komen. Het gsm nummer dat ik doorgekregen heb is echter steeds gestoord en op het verkregen é-mailadres komt ook geen reactie.

Hiervoor heb ik gisteren nog eens een mail naar naar de klantendienst gestuurd. Maar ook hiervan heb ik nog niets vernomen.

23 mei is de uiterste betaaldatum van de factuur en ik had graag voor vanavond antwoord gehad. Al vrees ik hiervoor.

Omwille van het feit dat ik via de mobiele site antwoord kon ik niet meteen vinden waar ik een PB kon achterlaten. Daarom hieronder mijn klantgegevens.

Klantnr: 616157695
Factuurnr: 6611551513

Ik denk niet dat mensen met slechte bedoelingen iets met deze gegevens kunnen doen. Moest dit toch zo zijn, dan mag u het bericht gerust verwijderen.

U mag me ook steeds laten contacteren voor andere voorstellen op mijn mobiel nummer of via mail.

Met vriendelijke groeten,
De Schutter Nico
Reputatie 7
Badge +4
Beste,

Ik zie dat je vanaf 1 juni 2016 voor uw pack 44,95 EUR incl. BTW gaat betalen terwijl je vroeger 58,95 EUR incl. BTW betaalde (dit was wel voor 2 gsm's)

Maar als je 10 EUR incl Btw voor de gsm in mindering brengt zit je aan 48,95 EUR en zit je nu goedkoper.

Mijn collega zal je ivm uw dossier nog contacteren want dit is nog niet afgesloten.

Mvg,

Koen
Beste Koen,

Het probleem is namelijk dat er een datapakket van 150mb verdwenen is. Dit aan 0,10 euro/MB is 15 euro. Dus ik was niet tevreden met de kleine korting.

Ik hoop dat uw collega die me gaat contacteren heel het dossier en de voorhistorie bekijkt alvorens snel even te bellen. Ik ben namelijk niets geholpen met voor de 20x hetzelfde verhaal uit te leggen.

Vorige keer heeft een zeker Thibaut contact opgenomen en deze kende heel de historie. Echter bereikten we geen definitief akkoord. Graag had ik terug contact met hem gehad. Maar dit blijkt niet mogelijk.

Mvg, Nico
Reputatie 7
Badge +4
Ik zie dat zijn dossier nog niet volledig afgesloten is.

Ik heb mijn collega (Thibaut) ook een mail gestuurd met de vraag om u opnieuw te contacteren.

Mvg,

Koen
Hoi Koen,

Bedankt voor je inzet. Zo weet ik tenminste dat er nog iets lopende is.

Mvg, Nico

Reageer